Side 1 af 1

Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 11. maj 2014 18:14
af Jensen_no1
Var ude og køre en lille tur på min Suzuki K50 i dag og den kørte super fint, men en gang i mellem vil den ikke ta gassen når jeg kommer til et kryds. Da jeg så kom hjem var det samme problem igen at den stod med høje omd. og da jeg så ville slukke den med nøglen blev den så bare ved. ( normalt plejer den at slukke)

Nogen ideer til hvad der er galt?

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 11. maj 2014 19:20
af strynboen
har den stået i regn..så tændings nøglen er kortsluttet

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 11. maj 2014 20:12
af Jensen_no1
Kørte godt nok i regnvejr men den har ikke stået ude i regnen. Tændingsnøglen sidder også forholdsvis beskyttet på siden ved sædet.
Efter jeg fik den slukket startede jeg den igen og der var ingen problemer heller ikke med at slukke!

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: man 12. maj 2014 16:11
af Poul-Erik A.
Mangler der ikke et "af" m.h.p. at stoppe ved lyskrydset ? Et bud kunne måske være, at motoren er så varm og fyldt med koks over stemplet, at den "selvtænder"....

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: man 12. maj 2014 17:30
af Jensen_no1
Ok - hvis det er probelmet hvad gør jeg så ved det?

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: man 12. maj 2014 17:50
af Poul-Erik A.
Hej igen.
Som også Lars var inde på, fristes man til at mistænke tændingslåsen (evt. dens stelforbindelse), men da den sidder godt beskyttet, kan det måske være "selvantænding" :
Men jeg synes godt nok kun at ha' oplevet det i "gamle" biler, der skulle køre på bly-holdig benzin, men ellers kan det da undersøges ved at afmontere topstykket, for så er det synligt. Rens om nødvendig stempeltop og topstykke incl tændrør med stålbørste uden at ridse. Start evt. med at skrabe med en kniv...
Men der er vel 2 problemer, i det at du ikke kan ta' gassen af (hvis jeg forstår det ret med det manglende "af") og det kan skyldes delvis fasthængende gasspjælp evt. p.g.a. slap fjeder eller "luset" gaskabel...

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: man 12. maj 2014 22:29
af Jensen_no1
Tusind tak for svar - jeg vil tjekke op på de 2 ting

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 25. maj 2014 10:55
af Jensen_no1
Hej igen
Så er der tjekket de 2 ting og begge dele så fine ud. Men den gør stadig det samme, den køre rigtig fint til at starte med men når den så er blevet varm og har kørt med høje omdrejninger og jeg så kommer til eks. et lyskryds går den ikke ned i omdrejninger men fortsætter. Det jeg så gør for at forhindre det er at jeg slipper gassen et godt stykke tid før så kan jeg få den ned i omdrejninger!
Hvor filen skal jeg pille henne - har en tanke om at den får for meget benzin kan det evt. være for stor en dyse eller er det noget andet?

Takker

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 25. maj 2014 11:09
af Knud
For mig lyder det som om den går for magert eller luft skruen står forkert. At den går for magert kan skyldes: utætte pakninger/utætheder i motoren eller for lille dyse.

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 25. maj 2014 11:24
af Jensen_no1
Justerede lidt på luftskruen i går, men er der en guide for hvordan den skal justeres?
Ellers må jeg jo tjekke dyse og pakke det hele om

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 25. maj 2014 13:59
af Jensen_no1
Kiggede lige det hel igennem og kunne se at der er utætheder ved samling mellem topstykke og cylinder - kan det være en del af forklaringen?

Har et andet topstykke liggende men der er gevind til tændrøret i stykker er der en måde at fikse det på?

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 25. maj 2014 20:59
af Poul-Erik A.
Jensen_no1 skrev:Kiggede lige det hel igennem og kunne se at der er utætheder ved samling mellem topstykke og cylinder - kan det være en del af forklaringen?

Har et andet topstykke liggende men der er gevind til tændrøret i stykker er der en måde at fikse det på?
Hvordan kan du SE en utæthed ved toppakningen, bobler det ved toppakningen ? For det plejer at kunne HØRES i form af "snøfteri", men er det bare toppakningen, der er defekt - eller skævt topstykke ?

Dygtige smede kan TIG-svejse hullet og skære nyt gevind i topstykket - men er måske dyere end et nyt...

Luftskruen skal typisk skrues ca. 1 1/4 omdr. ud fra bund

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

: søn 25. maj 2014 21:44
af Jensen_no1
Jeg kan se det bobler ved toppakningen og da cylinder og pakning er nye formoder jeg at det er en skævhed i topstykket, men syntes ikke jeg kan høre en snøften.
Skal der nyt topstykke til eller kan man købe noget pasta der kan tætte det - lidt ala det man bruger til udstødningen?

Justerede lidt på luftskruen (indad) og nu køre den meget bedre. Tror den 4taktede, men ved ikke helt om det var det eller helt hvordan der lyder