Side 1 af 1

Kemisk metal..

: tors 5. jun 2014 17:06
af juhl-drengen
Nogle erfaringer med kemisk metal skal bruge det til at lappe det her hul hvor der er lavet en gevindbøsning ved pindbolten


Billede

Re: Kemisk metal..

: tors 5. jun 2014 22:55
af Allan M
kemisk metal vil nok holde. Jeg har temmeligt gode erfaringer. Men jeg ville nok vælge at bruge durafix i stedet.

Re: Kemisk metal..

: tors 5. jun 2014 23:00
af juhl-drengen
Okay! vil forsøge :-) det er jo ikke jordens største skade og cylinder væggen ligger jo op imod, den er bare træls og er bange for evt. følger når den ikke er lukket!

Re: Kemisk metal..

: tors 5. jun 2014 23:15
af Kai
Burde ikke betyde noget at der er hul. Men kemisk metal, f.eks fra plastic padding kan nok holde. Du kan evt kratte hullet lidt op så du kan få moset noget ned i hullet under den bøsning der er sat i, så kan det ikke falde ud selvom det skulle gå løs.

Re: Kemisk metal..

: tors 5. jun 2014 23:19
af juhl-drengen
Super! takker drenge :(y)


Men må indrømme personen der har haft den motor godt nok har voldspændt pindbolte..
der er lavet 8mm gevind ved et af hullerne, så er der en gevind bøsning i et af de andre huller, så var der det opborede huld der ikke var boret op ordentligt.. som mig og fs1 originalen reddede
Og så er der ET pindbolt hul hvor gevindet intet fejler og ikke er reppet :roll:

Der er sjovt at yamahaerne har så mange fejl.. har aldrig oplevet det ved nogen suzukier(kun nogle knækkede bolte)... og det er ikke mærkekrig men bare de erfaringer jeg selv har fået og hvad jeg har set i andre har oplevet :shock:

Re: Kemisk metal..

: fre 6. jun 2014 00:48
af Henrik Buresø
allu svejsning :(y)

Re: Kemisk metal..

: fre 6. jun 2014 00:53
af juhl-drengen
Gider ikke til at skulle lede efter en smed :roll:
Og hvis kemisk metal eller lign. fungere til at lukke hullet kører jeg det den vej :(y)

Re: Kemisk metal..

: fre 6. jun 2014 02:12
af Kai
juhl-drengen skrev: Der er sjovt at yamahaerne har så mange fejl.. har aldrig oplevet det ved nogen suzukier(kun nogle knækkede bolte)... og det er ikke mærkekrig men bare de erfaringer jeg selv har fået og hvad jeg har set i andre har oplevet :shock:
Det er kun fordi du ikke er gammel nok til at kunne huske K50'erne...de var nøjagtig lisså forskruede som Yamahaerne er, de uddøde bare noget hurtigere..og der var nu nok heller ikke så mange af dem... I dag er det scootere i alle afskygninger der bliver skruet ihjel af ungdommen.

Re: Kemisk metal..

: fre 6. jun 2014 10:31
af juhl-drengen
Har haft fingrene i 3 stk k50 og ingen af dem var i super stand, og udover at koblings dækslet aldrig har det godt var der ingen af dem der havde det yderligere skidt..
Men kan selvfølgelig være jeg har Været heldig :-)

Re: Kemisk metal..

: fre 6. jun 2014 10:49
af SigSauer
Henrik Buresø skrev:allu svejsning :(y)
Jeg vil ikke vælge alusvejning til den reparation. Der skal ikke meget til at blokken slår sig ved den voldsomme varme. Har selv haft kedelige erfaringer....

Re: Kemisk metal..

: fre 6. jun 2014 12:06
af juhl-drengen
Så jeg kan nøjes med kemisk metal eller durafix?