En ganske lille opdatering.
Ja Erik, Det er den fra Mopedspeed.
Det, der skullehave været den tyske registreringsattes, viste sig at være et test certifikat fra Dekra i Dresden. Siden har jeg så fået en kopi af de tyske toldpapirer, så mon ikke det er tilstrækkeligt til at "bevise" at den ikke er stjålet?
Jeg går hjemme (for fuld løn) i de nærmeste dage, så jeg vil lave ansøgningen til CRM i denne uge..
Jeg har, som tidligere skrevet, bestilt lidt dele. Af uransaglige årsager fik jeg slette oliefilteret fra ordren. Dette købte jeg i Odense, så i aften har jeg skiftet olie og filter. Nu kan jeg give den gas.
Det er sjovt, at speedometerets max er 60 km/h, når den kan køre væsentligt hurtigere. Samtidig med lyser der en rød advarselslampe, når hastigheden er mere end 35 km/h - sjovt, mystisk og unødvendigt.
Og til Strynboen: Der skulle være produceret 3000 stk. iflg. den danske importør.
Min er fra 1997.
Har i dag monteret nyt indsugningsgummi, da det andet var blevet hårdt.
Det nemmeste var at fjerne tank og sæde. Herved fandt jeg så en lille box af mærket Takegawa (Hyper CDI). Væk med den og lad os prøve resultatet.
Uden den box, er den begrænset til 60km/h. Med box løber den ca. 75 km/h.
Så er det nok derfor, at speedometeret kun går til 60 km/h. Om det er boxen, der gør udfaldet, eller det er en kontakt i speedometeret, ved jeg ikke endnu, men det er ligesom, at nålen er urolig et øjeblik ved 60 visning, og der er en ekstra ledning på den originale box. Mon denne ekstra ledning afbryder tændingen? Den slår i hvert fald fra ved 60 km/h.
Når det bliver tørvejr, skal jeg lige prøve at køre den langt ud i gearene, inden den når 60. Bare for at se, om tændingen slår fra.
Ja, jeg ved min ide er langt ude.
Tilladelse til syn og indregistrering er OK.
Har lige fået mail om, at dataerklæring er på vej med posten.
Så nu er det snart syningstid.
Spændende om Sat Han er tilfreds.
Tilladelse til syn og indregistrering er OK.
Har lige fået mail om, at dataerklæring er på vej med posten.
Så nu er det snart syningstid.
Spændende om Sat Han er tilfreds.
Du skal ihvertfald ikke bruge Tony Due som jeg desværre kom ind til, da jeg skulle syne Niels Koch's Kreidler
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Det skal jeg huske.
Men Kreidler er jo ikke så godt og stabilt som en Honda, så det er jo nok derfor, han var så grundig.
Pjat. Jeg skal nok holder forummet orienteret.
Men Kreidler er jo ikke så godt og stabilt som en Honda, så det er jo nok derfor, han var så grundig.
Pjat. Jeg skal nok holder forummet orienteret.[/quote]
Afgørelsen på registreringsafgigten kom her til morgen.
Betalte lidt over 9.
Hentede pladen ved syningsmanden umiddelbart efter. Købte pladen hos ham, da han har hjulpet med papirarbejdet.
Så nu er den helt lovlig at køre på.