Side 1 af 1

Tændrør???

: man 3. aug 2015 21:13
af Mortenjeppesen
skal til at bestille vare hos YAMAHA FS1.DK
Og jeg aner ikke hva tændrør jeg skal bestille.
Jeg skal køre med tunet motor(komplet tun)
Kan i ikke hjælpe mig med at finde det rigtige der holder


:crying

Re: Tændrør???

: man 3. aug 2015 22:14
af juhl-drengen
Bare tag et tændrør der er en enkelt varmetal højere, MENER nok det fra fabrikken er et 6'er tændrør, du skal nok have en 7'er

Re: Tændrør???

: man 3. aug 2015 23:36
af FS1originalen
Hmmm... Til "komplet tun" ville jeg nok vælge et 8'er.


Erik

Re: Tændrør???

: tirs 4. aug 2015 00:02
af juhl-drengen
Egentlig ville en uddybning af hvad et "komplet tun" er, være en god ting!

Altså er vi ude i 12.8 med boss potte, 18mm karburator
eller er vi nede i en normal 43mm cylinder med 16mm karb og skråtskåret öder was?

Re: Tændrør???

: tirs 4. aug 2015 05:03
af kreidlerhansen
B8HS burde være ok. Evt. B7HS under tilkørsel med større dyse og lavere omdrejninger.

Jeg havde derfor taget et af hver.

Motoren skal være ret godt pumpet for at holde B8HS rent med den rigtige dyse. Dvs. over 5,5HK med et kompressionsforhold på 11:1 eller mere, samt 9.000rpm eller derover på toppen.

Jeg har en formodning om, at nogle klemmere i 2T-verdenen forårsages af, man kører med for koldt et tændrør og sigter efter for lys en farve på porcelænet.

Hvis vi ser isoleret på støbejernscylindrene og de fleste tilgængelige topstykker, er de fleste ret milde. Især kombineret med en standardudstødning, uanset type.
Z1-cylindrene (Zeta?) er undtagelsen i den sammenhæng. De ligger meget tæt på 6HK.

Re: Tændrør???

: tirs 4. aug 2015 05:19
af Mortenjeppesen
Tunsættet består af 43 mm cylinder+topstykke og 18 mm indsugningsplade,16 mm karburator og 5.3 udstødning og en gearing der passer.

Re: Tændrør???

: søn 9. aug 2015 21:25
af 12inch
Jeg ville tage et Champion L78C rør med. i tilfælde af den brænder dit NGK

MVH.

Re: Tændrør???

: man 10. aug 2015 08:32
af kreidlerhansen
Mon ikke L82C rækker? L78C er ret meget til den kolde side, så vidt jeg har forstået og oplevet.

Men ja, udmærket tændrør og mig bekendt ikke et, der er blevet kopieret i samme grad som NGK.

Re: Tændrør???

: man 10. aug 2015 11:15
af Jensmc
Jeg kører med B7HS på min FS1-MC. Det kører udmærket på 50cc.
Jeg ville dog nok også vælge B8HS ved 43mm cylinder.
Champions værdi mærkning kender jeg ikke.

Re: Tændrør???

: man 10. aug 2015 13:06
af kreidlerhansen
L78C = B9HS
L82C = B7HS/B8HS
L86C = B5HS/B6HS

Re: Tændrør???

: søn 16. aug 2015 07:15
af Mortenjeppesen
Tak for info. Jeg bestiller nok b7hs og b8hs.
Så må vi se hva der sker