Er ved at planlægge Kreidlerens renovering som jeg starter med om ikke så længe. Har en komplet Kokusan tænding liggende med regulator som har udgang til batteriladning. Kan man sætte denne ledning direkte til et batteri (med sikring) eller skal der en eller anden form for styring på? Skal ladeledningen afbrydes med tændingen så den ikke er forbundet til regulatoren når maskinen er slukket? Eneste jeg skal bruge strøm til er telefon ladning, bremselys og horn.
Næste udfordring bliver så at finde et batteri der passer i dækslerne (hamsterbacken/butterdose). Biltema har et 12V 3,5Ah som måler 98 x 55 x 109 (L*B*H) mm. Er der mon plads til 55 mm?
Batteriladning med Kokusan
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Batteriladning med Kokusan
Du forbinder den bare til batteriet med en sikring imellem.
Vær opmærksom på, der (stort set) ikke lades på batteriet ved mindre end ~5.000rpm ved 12V, og 3A er først til rådighed ved ~8.000rpm.
Jeg kører med et 3AH gelbatteri fra Biltema. Der er fin plads til det i sidekassen.
Vær opmærksom på, der (stort set) ikke lades på batteriet ved mindre end ~5.000rpm ved 12V, og 3A er først til rådighed ved ~8.000rpm.
Jeg kører med et 3AH gelbatteri fra Biltema. Der er fin plads til det i sidekassen.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Batteriladning med Kokusan
Udemærket! Så burde den kunne lade batteriet når jeg er på langtur, og trække telefonen som GPS.
Biltemas 3A gelbatteri er 1 mm tykkere, så det er jo perfekt Tror bare det bliver sådan et gel batteri.
Har du billeder med placering af tændspole og regulator på din maskine?
Biltemas 3A gelbatteri er 1 mm tykkere, så det er jo perfekt Tror bare det bliver sådan et gel batteri.
Har du billeder med placering af tændspole og regulator på din maskine?
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Batteriladning med Kokusan
Regulatoren har jeg placeret i højre sidekasse sammen med resten af samlingerne i fuglereden. Batteri og sikringer er gemt i venstre.
Jeg kører med en org. tændspole (udv. til platintænding) og seperat CDI, men hvis du kan få fat i bøjlen med kædeafskærmning (til Bosch MHKZ, i øvrigt), så kommer du LANGT med lidt et bette stykke fladjern + 2xM4 bolte.
Bøjlen monteres i de to øverste gevindhuller over tændingen, og spolen monteres derpå.
Jeg tror endda, Kokusan-CDI'en kan monteres fornuftigt med en 6mm unbraco i gevindhullet til krom-gitteret! Hvis den peger skråt nedad med tændkablet, såeh...? Bare en tanke.
Jeg kører med en org. tændspole (udv. til platintænding) og seperat CDI, men hvis du kan få fat i bøjlen med kædeafskærmning (til Bosch MHKZ, i øvrigt), så kommer du LANGT med lidt et bette stykke fladjern + 2xM4 bolte.
Bøjlen monteres i de to øverste gevindhuller over tændingen, og spolen monteres derpå.
Jeg tror endda, Kokusan-CDI'en kan monteres fornuftigt med en 6mm unbraco i gevindhullet til krom-gitteret! Hvis den peger skråt nedad med tændkablet, såeh...? Bare en tanke.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!