- 20170329_171728.jpg (563.97 KiB) Vist 9861 gange
Ktm foxi vs puch maxi
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Ikke så vidt jeg kan se...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Ktm foxi vs puch maxi
så er det min maxi 2 gear..den har også sidedelt motor side..med aftageligt koblings dæksel..en mærkelig krydsnings motor mellem en maxi og en 2 gear blok
strynboen på test profil
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Jeg har haft Foxi'en i hænde igen over 3 omgange:
Ejeren er begyndt at købe 2-takt olie hos Thansen og der skete det at den ene stempelring satte sig fast 30 april. Vi troede et Maxi stempel kunne bruges, men der sidder krydspinden anderledes. Ejeren skaffede derefter nyt stempel hos Moped Speed og så kørte Foxi'en videre.
Dernæst kørte den til 21 maj, men kunne derefter næsten ikke trække sig selv og var blevet støjsvag og her er hvad der sad i lydpotten (venste koksbunke):
Efter rensning kørte Foxi'en igen stabil til 25 maj (altså 4 dage) og efter endnu en rensning af lydpotten (koksbunken til højre) foreslog jeg ejeren, at medbringe dunken for at nærlæse info. og der står bl.a. "Særlige klæbrige additiver....." og jeg foreslog at aftappe resten af benzinen i tanken, for at prøve mit benzin med Kroon olie - og Foxi'en har nu kørt stabil siden.
Hvad mener panel'et om det, kan Thansens olie være årsagen til så hurtig tilsodning(koksning - eller overser jeg noget ?
Ejeren er begyndt at købe 2-takt olie hos Thansen og der skete det at den ene stempelring satte sig fast 30 april. Vi troede et Maxi stempel kunne bruges, men der sidder krydspinden anderledes. Ejeren skaffede derefter nyt stempel hos Moped Speed og så kørte Foxi'en videre.
Dernæst kørte den til 21 maj, men kunne derefter næsten ikke trække sig selv og var blevet støjsvag og her er hvad der sad i lydpotten (venste koksbunke):
Efter rensning kørte Foxi'en igen stabil til 25 maj (altså 4 dage) og efter endnu en rensning af lydpotten (koksbunken til højre) foreslog jeg ejeren, at medbringe dunken for at nærlæse info. og der står bl.a. "Særlige klæbrige additiver....." og jeg foreslog at aftappe resten af benzinen i tanken, for at prøve mit benzin med Kroon olie - og Foxi'en har nu kørt stabil siden.
Hvad mener panel'et om det, kan Thansens olie være årsagen til så hurtig tilsodning(koksning - eller overser jeg noget ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Poul-Erik A. skrev:Jeg har haft Foxi'en i hænde igen over 3 omgange:
Ejeren er begyndt at købe 2-takt olie hos Thansen og der skete det at den ene stempelring satte sig fast 30 april. Vi troede et Maxi stempel kunne bruges, men der sidder krydspinden anderledes. Ejeren skaffede derefter nyt stempel hos Moped Speed og så kørte Foxi'en videre.
Dernæst kørte den til 21 maj, men kunne derefter næsten ikke trække sig selv og var blevet støjsvag og her er hvad der sad i lydpotten (venste koksbunke):
Efter rensning kørte Foxi'en igen stabil til 25 maj (altså 4 dage) og efter endnu en rensning af lydpotten (koksbunken til højre) foreslog jeg ejeren, at medbringe dunken for at nærlæse info. og der står bl.a. "Særlige klæbrige additiver....." og jeg foreslog at aftappe resten af benzinen i tanken, for at prøve mit benzin med Kroon olie - og Foxi'en har nu kørt stabil siden.
Hvad mener panel'et om det, kan Thansens olie være årsagen til så hurtig tilsodning(koksning - eller overser jeg noget ?
WOW!
hvilken af thansens olier kørte han med, og hvilket blandingsforhold? (desuden har thansen vist tilbud på deres castrol olier som et bedre alternativ)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Hej
Kører den magert? Det koks du viser ser meget tørt ud og stemplet har været overophedet.
Som Kevin spørger ovenfor, så kunne det være fint at høre mere om blandingsforholdet, samt lidt om hvor langt den har kørt på de fire dage. Der kan formentlig næppe nå at samles så meget koks på så kort tid, medmindre den kører flere hundrede kilometer om dagen.
/Steen
Kører den magert? Det koks du viser ser meget tørt ud og stemplet har været overophedet.
Som Kevin spørger ovenfor, så kunne det være fint at høre mere om blandingsforholdet, samt lidt om hvor langt den har kørt på de fire dage. Der kan formentlig næppe nå at samles så meget koks på så kort tid, medmindre den kører flere hundrede kilometer om dagen.
/Steen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Ups, det glemte jeg at nævne: Da ringen satte sig kørte de med 2 %, men herefter foreslog jeg dem at efterblande til 3 % i det tilfælde at olien kvalitet er lav og det gjorde de. Så kokset er ved 3 % og jeg glemte at notere mig mærket på olien (men mener der stod Extreme), men dunken var grå. Det er ejerens datter, der bruger Foxi'en til skole og det er en strækning på ca. 6 km og tilbage igen og på fjerde-dagen måtte hun vende om igen og ta' bussen, da en længere bakke voldte besvær at forcere.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Ktm foxi vs puch maxi
det koks er aflejret over flere år..men den må køre mager blanding nu,,...pga utætheder..hvor den suger luft ind og udtynder bensinblandingen..det hæver temperaturen i udstødningen ...så alt gammel olie sovs..hærder op til koks..og svejser sig sammen til klumper..
så det er gammel sovs..fra flere år siden..som nu bliver til hård koks nu....pga overophedning af motoren..alså et nyt problem..koksen er bare et symtom på overophedening
så start med at led efter hårde simmeringe/revnede indsugnings gummi..manglende luftfiltre..revner i motoren..eller manglende gear olie..som måske er suget ind i krumtaps huset..pga utætte pakninger i blok halvdelene..eller ved krumtap simmeringene
den stakkels pige..at skulle døje med noget som bare burde fungere. fra dag 1....kan sgu godt forstå hvis hun opgiver knallerten og køber en elcykkel i biltema til 5500 kr...som bare fungere hverdag
så det er gammel sovs..fra flere år siden..som nu bliver til hård koks nu....pga overophedning af motoren..alså et nyt problem..koksen er bare et symtom på overophedening
så start med at led efter hårde simmeringe/revnede indsugnings gummi..manglende luftfiltre..revner i motoren..eller manglende gear olie..som måske er suget ind i krumtaps huset..pga utætte pakninger i blok halvdelene..eller ved krumtap simmeringene
den stakkels pige..at skulle døje med noget som bare burde fungere. fra dag 1....kan sgu godt forstå hvis hun opgiver knallerten og køber en elcykkel i biltema til 5500 kr...som bare fungere hverdag
- Vedhæftede filer
-
- WP_20170531_19_11_30_Pro.jpg (352.72 KiB) Vist 9775 gange
strynboen på test profil
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Jeg takker for samtlige svar og kommer til at tænke på, at sidste år havde Foxi'en startbesvær med kold motor p.g.a. en defekt bundpakning, der blev skiftet. Så jeg vil tro, at den herefter kørte/kører normal blanding, den starter omgående og går fint i tomgang. Den kører også med fast dyse, i stedet for justerbar strålespids.
Men ja, koksen kan nok være dannet over lang tid og først nu løsnet. Men mærkelig nok kører Foxi'en fint nu med 3 % Kroon olie ?
A pro pro gearolien købte ejeren nyt af, også i Thansen og her solgte de ham alm. 2-takts olie, for "det bruges nu om dage", men herefter erkendte de fejlen og erstattede det med en liter ATF gearolie, der nu er hældt på. men den nåede at køre med t-takt olien i gearkassen i ca. 2 uger, inden den rette ATF olie atter kom i.
Tja, el-cyklen kunne måske friste hende...
Men ja, koksen kan nok være dannet over lang tid og først nu løsnet. Men mærkelig nok kører Foxi'en fint nu med 3 % Kroon olie ?
A pro pro gearolien købte ejeren nyt af, også i Thansen og her solgte de ham alm. 2-takts olie, for "det bruges nu om dage", men herefter erkendte de fejlen og erstattede det med en liter ATF gearolie, der nu er hældt på. men den nåede at køre med t-takt olien i gearkassen i ca. 2 uger, inden den rette ATF olie atter kom i.
Tja, el-cyklen kunne måske friste hende...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Er der nogen som ved, hvor Man kan få en kickstarter pedal til en Ktm foxi
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Ebay.de er dit bedste bud
Men generelt Sachs 504/1 og 505/2 motorer er et godt bud som søgeord.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Er der nogen, som ved ,hvordan man kan få fat på en kickstarterpedal til en Ktm foxi knallert?
Re: Ktm foxi vs puch maxi
Tusind tak for opl.