motor renovering hjælp ønskes
: fre 9. sep 2016 12:13
Hej. Er i gang med renovering med min motor. Har stødt på to problemer:
1) Min krumtap er med stråler i den ende hvor primær tandhjul sidder. Er det så den gamle type krumtap? mit spørgsmål er. Afstands bøsningen som sidder mellem tandhjul og primærhjul på min motor er med forskelligt Ø (diameter) udvendigt i hver ende. Er det normalt ? Jeg syntes bare ikke den har samme funktion tilsvarende en med not hvor primær hjulet støder op til afstands bøsning.
Den afstandsbøsning som købes hos fs1 dele er til den nye type krumtap med not gang. så den er længere og har samme diameter udvendigt hele vejen.
Så er min afstandsbøsning korrekt i forhold til min type krumtap?? Og skal der sidde andet end afstand bøsning mellem leje og primær hjul?
2) jeg kan se at lejet bagved kobling er af typen Lukket leje. Er det normalt?? I min overbevisning bør alle lejer være af åben type?
Håber på lidt hjælp. Er det for øvrigt nogen som kan anvise en der kan tig svejse øret på blokken til motorbøjle. Bor i faxe område.
Mvh Michael
1) Min krumtap er med stråler i den ende hvor primær tandhjul sidder. Er det så den gamle type krumtap? mit spørgsmål er. Afstands bøsningen som sidder mellem tandhjul og primærhjul på min motor er med forskelligt Ø (diameter) udvendigt i hver ende. Er det normalt ? Jeg syntes bare ikke den har samme funktion tilsvarende en med not hvor primær hjulet støder op til afstands bøsning.
Den afstandsbøsning som købes hos fs1 dele er til den nye type krumtap med not gang. så den er længere og har samme diameter udvendigt hele vejen.
Så er min afstandsbøsning korrekt i forhold til min type krumtap?? Og skal der sidde andet end afstand bøsning mellem leje og primær hjul?
2) jeg kan se at lejet bagved kobling er af typen Lukket leje. Er det normalt?? I min overbevisning bør alle lejer være af åben type?
Håber på lidt hjælp. Er det for øvrigt nogen som kan anvise en der kan tig svejse øret på blokken til motorbøjle. Bor i faxe område.
Mvh Michael