Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Hej knallertforum jeg har en knallert der efter at have fået prygl har svært ved at starte. Når man prøver at starte den så går den igang første eller anden gang
Man træder på den, men så går den ud.
Den står godt i tænding og kører 46-47 på lige vej, målt på gps lovligt (dog med 13 tands.) når jeg skifter tændrør starter den perfekt, men kun i et par dage. Jeg kører men 4% fuldsyntetisk olie. Hvad kan det være?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Man træder på den, men så går den ud.
Den står godt i tænding og kører 46-47 på lige vej, målt på gps lovligt (dog med 13 tands.) når jeg skifter tændrør starter den perfekt, men kun i et par dage. Jeg kører men 4% fuldsyntetisk olie. Hvad kan det være?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Varm motor kræver for det meste at man giver en smule gas, ca 1/8-1/4 på gas grebet. Gør du det?
Bliver det værre eller bedre af at prøve med choker?
Hvordan ser tændrøret ud når du skifter den? Og hvad varmetal kører du med?
4% fuldsyntetisk er for meget, FS1 er ret sart overfor for meget olie på tændrøret, eller forkert fed blanding. Noget en af mine makkere har bøvlet med i lang tid.
Bliver det værre eller bedre af at prøve med choker?
Hvordan ser tændrøret ud når du skifter den? Og hvad varmetal kører du med?
4% fuldsyntetisk er for meget, FS1 er ret sart overfor for meget olie på tændrøret, eller forkert fed blanding. Noget en af mine makkere har bøvlet med i lang tid.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Det lyder lidt ligsom når kondensatoren er gået, men det går over når den kommer igennem gearene.
Og det med olien er det bedre med 4% semisyntetisk? Eller mineralsk?
Men den kører super godt når den er varm.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og det med olien er det bedre med 4% semisyntetisk? Eller mineralsk?
Men den kører super godt når den er varm.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Hvordan sætter man en video ind?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Jeg kørte med ngk b6hs og skiftede til et champion som har samme varmetal.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
2% fuld syntetisk er fint.
Og hvordan ser tændrør ud, når den ikke vil starte ordentlig?
Video kan du uploade på f.eks Youtube og så linke hertil.
Har du tjekket kondensatoren? En svag gnist forårsaget af et svagt tændings system har ofte problemer i varm tilstand og ved lave omdrejninger.
Og hvordan ser tændrør ud, når den ikke vil starte ordentlig?
Video kan du uploade på f.eks Youtube og så linke hertil.
Har du tjekket kondensatoren? En svag gnist forårsaget af et svagt tændings system har ofte problemer i varm tilstand og ved lave omdrejninger.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Sidst jeg tjekkede var gnisten lilla, og der var ikke gnister ved platinet.
Jeg prøver lige at få en video af det.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg prøver lige at få en video af det.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Jeg har kørt 3000km med en thansen tændspole kan det være det?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Jeg tager et billede af tændrøret efter den har fået tæv.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Jeg kikkede på gnisten, og den var meget svag. Hvad kan det være der laver ballade tændspolen eller føde spolen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Sådan en motorgang har jeg også haft, flere gange.
Der har både været kondensatorer, platiner og tændspoler på menuen. Og ikke på samme tid.
T-Hansen tændspolen er kendt for at være skyld i mange problemer, jeg stoler ikke et sekund på den.
Fødespolen er ret robust, jeg har ikke haft en defekt.
Gnisten skal være kraftig hvid/blå, måler man direkte på ledningen (afisoler lidt), så skal den trække minimum 6 mm gnist i fri luft, mod stel på motoren.
Der har både været kondensatorer, platiner og tændspoler på menuen. Og ikke på samme tid.
T-Hansen tændspolen er kendt for at være skyld i mange problemer, jeg stoler ikke et sekund på den.
Fødespolen er ret robust, jeg har ikke haft en defekt.
Gnisten skal være kraftig hvid/blå, måler man direkte på ledningen (afisoler lidt), så skal den trække minimum 6 mm gnist i fri luft, mod stel på motoren.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
hej.
hvordan tæver man en lovlig Yamaha med 13 tands ? he he
tændrøret ser mistænkeligt rent ud, det kan ikke være mange øjeblikke gammelt.
tror der er blevet nævnt hvad der er værd at nævne - helt klart et tændingsproblem.
om det er overslag i tændspole eller platiner/kondensator, det finder man kun ud af ved at prøve sig frem.
hilsen olieklud
hvordan tæver man en lovlig Yamaha med 13 tands ? he he
tændrøret ser mistænkeligt rent ud, det kan ikke være mange øjeblikke gammelt.
tror der er blevet nævnt hvad der er værd at nævne - helt klart et tændingsproblem.
om det er overslag i tændspole eller platiner/kondensator, det finder man kun ud af ved at prøve sig frem.
hilsen olieklud
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Det er bare lidt mærkeligt, den gør det når den er kold og når man holder og venter i et lyskryds begynder den at hakke efter 20 sekunder. Men den kører super godt når den kører med fuld gas. Nå men jeg må igang med at fejlfinde. Tak for jeres vejledning
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Tændrøret har også kun kørt 15km
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
se11el6ka6 skrev:Det er bare lidt mærkeligt, den gør det når den er kold og når man holder og venter i et lyskryds begynder den at hakke efter 20 sekunder. Men den kører super godt når den kører med fuld gas. Nå men jeg må igang med at fejlfinde. Tak for jeres vejledning
Hvis jeg forstår det ret, er denne fejl en velkendt klassiker, der vistnok skyldes ophobning af benzin i membranhuset i tomgang (der kan minde om en drukning) og fortager sig efter få sekunder med gasgivning.
Sent from my iPhone using Tapatalk
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
-
- Junior knallert
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
- Kontakt:
Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm
Fejlen er fundet! Det var tændspolen,
Så er den frisk igen. Men jeg nåede at skifte platiner inden jeg fandt ud af det.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så er den frisk igen. Men jeg nåede at skifte platiner inden jeg fandt ud af det.
Sent from my iPhone using Tapatalk