Flydende pakning sammen med gummipakning?

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af Jps2 »

Håber i kan hjælpe den gamle her ang. det at bruge flydende pakning sammen med en gummipakning. Min 4 takter bliver desværre ved med at være utæt trods skift af pakningen 3 gange. Så nu vil jeg prøve flydende pakning sammen med den af gummi, hvis det er muligt uden at gummiet bliver ædt op af den flydende. Problemet hvor den er utæt er der hvor pilene er ;). Hvilken flydende pakning, kan i anbefale?
Vedhæftede filer
Utæt kant.jpg
Utæt kant.jpg (142.77 KiB) Vist 11461 gange
Ventiltop 2.jpg
Ventiltop 2.jpg (110.53 KiB) Vist 11461 gange
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af knallert »

flyder huset kan fl pakning ikke gøre nogen hjælp..entelig burde der ikke være bensin så højt at det kan lække ud..så thek din svømmer højde.

er vand flangen en del af topdækslet?...hvis den er..thek at pakningen ikke er så tyk..at dækslet ikke kan gå helt ned og presse o ring pakningen..evt thek med en glasplade at dækslet er plant...køb orginale paknings materiel hos cms.nl...så er der bedst chance for at det lykkeds..
jeg har kæmpet med min cbx...den blev først tæt med orginale pakninger..min cb 550 er stadig lidt utæt...prøv at lægge o ringene i bensin..dårlig kvalitet vil vokse op til dobbelt størelse.(og krympe til halv,,,når de tørre ud over vinteren.god kvalitet vil holde størelsen
strynboen på test profil
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af Jps2 »

knallert skrev:flyder huset kan fl pakning ikke gøre nogen hjælp..entelig burde der ikke være bensin så højt at det kan lække ud..så thek din svømmer højde.

er vand flangen en del af topdækslet?...hvis den er..thek at pakningen ikke er så tyk..at dækslet ikke kan gå helt ned og presse o ring pakningen..evt thek med en glasplade at dækslet er plant...køb orginale paknings materiel hos cms.nl...så er der bedst chance for at det lykkeds..
jeg har kæmpet med min cbx...den blev først tæt med orginale pakninger..min cb 550 er stadig lidt utæt...prøv at lægge o ringene i bensin..dårlig kvalitet vil vokse op til dobbelt størelse.(og krympe til halv,,,når de tørre ud over vinteren.god kvalitet vil holde størelsen

Hvad mener du med flyder hus? Jeg bruger kun originale pakninger, til min Kymco. Og der kommer forhåbentligt ikke benzin op ved ventilerne, men kun olie. Eller olie blandet med benzin. Så der skal ikke rodes med karburator. Og vandflange?? Den er luftkølet, og det du ser på ventildækslet er til det åndsvage friskluftsystem. Men kan da godt tjekke om dækslet er plant, på en glasplade.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af Jensmc »

På min gamle Honda CX har der fra fabrikken også været en flydende substans sammen med ventildækselpakningen fra fabrikken. Dog kun i dækslets rille og ikke på selve fladen.
Jeg synes nu alligevel, at det er underligt, at den er utæt. Er alle 4 skruer lige lange?
Jeg vil mene, at dækslet skal være endog meget skævt, hvis ikke en gummipakning kan holde tæt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af 12V »

Tror Strynboen har set forkert og mener det er bunden af en karburator du viser ;)

Hvis den ikke bliver tæt på anden måde, ville jeg ikke være bange for at smøre noget på. Jeg har ofte smurt pakdåser med en smule flydende pakning, enten silikone eller gummi baseret. Har aldrig haft en skade deraf.

Vær sparsomt og lad det tørre et døgn inden den kommer i brug igen, evt. stil forhjulet lidt højere så der ikke render oliedråber ned til den flydende pakning mens den hærder. Brug ikke for meget, det vil kunne klumpe og løsne sig inde i motoren, i værste tilfælde stoppe en oliekanal eller lign.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af knallert »

ja presis..det ligner et bundkar med acc pumpe på siden...jeg troede det var en vandkølet mc..ligner en cx500..lidt..dog har den 3 ventiler..
strynboen på test profil
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af Jps2 »

knallert skrev:ja presis..det ligner et bundkar med acc pumpe på siden...jeg troede det var en vandkølet mc..ligner en cx500..lidt..dog har den 3 ventiler..
Det er sådan en sjover her :) :
Vedhæftede filer
Kymco 3.jpg
Kymco 3.jpg (14.42 KiB) Vist 11444 gange
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af Jps2 »

12V skrev:Tror Strynboen har set forkert og mener det er bunden af en karburator du viser ;)

Hvis den ikke bliver tæt på anden måde, ville jeg ikke være bange for at smøre noget på. Jeg har ofte smurt pakdåser med en smule flydende pakning, enten silikone eller gummi baseret. Har aldrig haft en skade deraf.

Vær sparsomt og lad det tørre et døgn inden den kommer i brug igen, evt. stil forhjulet lidt højere så der ikke render oliedråber ned til den flydende pakning mens den hærder. Brug ikke for meget, det vil kunne klumpe og løsne sig inde i motoren, i værste tilfælde stoppe en oliekanal eller lign.
Skal den hærde, inden jeg monterer dækslet? Og jeg vil bare bruge en tynd streg flydende pakning, så det lige akkurat lukker af.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af FS1originalen »

Er du helt 100 på at gevindhullet er dybt nok til skruen - specielt i det hjørne hvor den er utæt?

Og har du prøvet at slibe fladen på dækslet forsigtigt på et stykke slibepapir på en glat flade? Dette for at se om fladen er lige.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af 12V »

Nej det skal ikke hærde inden.
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af Jps2 »

12V skrev:Nej det skal ikke hærde inden.
Ok :)
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af Jps2 »

FS1originalen skrev:Er du helt 100 på at gevindhullet er dybt nok til skruen - specielt i det hjørne hvor den er utæt?

Og har du prøvet at slibe fladen på dækslet forsigtigt på et stykke slibepapir på en glat flade? Dette for at se om fladen er lige.

Erik
Gevindhullet er dybt nok, for det har da holdt i 3 år., før den begyndte at smide lidt olie ud. Og jeg er ikke meget for at slibe på den kant. Det skulle nødigt blive mere skævt, end det måske er .
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Flydende pakning sammen med gummipakning?

Indlæg af Jps2 »

Har lige set prisen på et originalt ventillåg http://sgnc.dk/klik-amp-koeb/463-cylind ... ildaeksel/
Så er det da også betalt, må man sige :(
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"