Startproblem
: tirs 1. okt 2019 20:38
Hej alle.
Jeg har et startproblem på min 76 DX, særligt ved koldstart, mindre udtalt ved varm motor.
Der udstyret med 16 mm plade og original membran som er indstillet til max. standard åbning.
16 mm karburator (Kina kopi)
Nyt 50 ccm 3 skyller cylinderkit med stempel.
Den kan startes ved at løbe den i gang i højt gear, eller ved brug af æter i indsugning.
Tænding er udmålt og trækker fin gnist.
Efter adskillige forsøg på start med kickstarter uden resultat er tændrør helt tørt, altså ingen spor af uforbrændt benzin eller olie.
Når jeg afmonterer indsugningsplade er den helt våd af benzin, så der suges brændstofblanding ind i krumtaphus.
Jeg har monteret slange på indsugningsplade:
Jeg kan ikke puste og konstatere utæthed i motor når stempel lukker udstødningskanal.
Ved brug af kickstarter laves der vaccum som ikke hurtigt aftager.
Så min konklusion er at krumtaphus, cylinder og topstykke er tætte.
Til orientering, kører den fint ca. 60 km/t med 14 tænder, dog med lidt for mager blanding ved fuldlast. Så der er noget at hente på toppen.
Jeg er helt blank, nogle konstruktive bud på årsag til startbesvær?
Mvh
Carl
Jeg har et startproblem på min 76 DX, særligt ved koldstart, mindre udtalt ved varm motor.
Der udstyret med 16 mm plade og original membran som er indstillet til max. standard åbning.
16 mm karburator (Kina kopi)
Nyt 50 ccm 3 skyller cylinderkit med stempel.
Den kan startes ved at løbe den i gang i højt gear, eller ved brug af æter i indsugning.
Tænding er udmålt og trækker fin gnist.
Efter adskillige forsøg på start med kickstarter uden resultat er tændrør helt tørt, altså ingen spor af uforbrændt benzin eller olie.
Når jeg afmonterer indsugningsplade er den helt våd af benzin, så der suges brændstofblanding ind i krumtaphus.
Jeg har monteret slange på indsugningsplade:
Jeg kan ikke puste og konstatere utæthed i motor når stempel lukker udstødningskanal.
Ved brug af kickstarter laves der vaccum som ikke hurtigt aftager.
Så min konklusion er at krumtaphus, cylinder og topstykke er tætte.
Til orientering, kører den fint ca. 60 km/t med 14 tænder, dog med lidt for mager blanding ved fuldlast. Så der er noget at hente på toppen.
Jeg er helt blank, nogle konstruktive bud på årsag til startbesvær?
Mvh
Carl