Hvad så nu...?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Saxoman
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 9. maj 2020 21:33
Kontakt:

Hvad så nu...?

Indlæg af Saxoman »

Hej Gutter

Det er mit første indlæg her, så jeg håber jeg gør det rigtigt! Mit nyerhvervede ladefund af en FS1 er blevet shinet nogenlunde op, bortset fra motoren som jeg ikke har pillet ved. Og nu kom så turen så til at starte dyret op for førte gang - og det er så her jeg er på Herrens mark.
Den starter sådan set let nok, men den går kun i tomgang med fuld choker. Og så snart chokeren afkobles, så går den amok i høje omdrejninger. Den ryger osse som bare pokker. Se evt video på:

Jeg ved intet om den tidligere ejers gøren og laden, så jeg ved ikke, hvilke reparationer, der er gået forud. Jeg har dog haft indsugningsplade, karburator og membran af.Karburatoren er renset og alt ser ud til at spille. Det samme med indsugningplade og membran. Den slutter tæt med pakning, boltene er de rigtige og membranen kan give det berømte trut. Så jeg frygter at motoren suger falsk luft og drikker motorolien. I så fald, hvor er mon den utæthed og hvad kan jeg gøre ved det? Jeg er ikke den store mekaniker og frygter at jeg skal skille hele motorblokken ad, især gearkassen er jeg ikke vild med at skulle rode mig ud i en adskillelse af. Nogen gode råd..?
På forhånd tak...
Saxoman
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"