Spørgsmål om renovering af bremsekaliber
: ons 5. aug 2020 19:53
Hej alle
Håber der er nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål. Situationen er den at jeg er igang med at renoverer det originale skivebremse sæt til min DX'er fra 79. Spørgsmålene er som følger,
1- Da jeg ikke kunne skrue bremesrøret af kaliberen, er jeg blevet nød til at skære og bore ud, dog med en 7 mm. spørgsmålet er så. Hvis jeg skal skære det oprindelige gevind igen, hvilken snittap skal jeg så bruge?
2- I bunden af udboringen sidder der - hvad der ligner - en lille kobber spids/rør. Hvad gør man ved den? Skal den bores ud og erstattes?
3 - Stemplet er groet fast, så fast at jeg ikke kan bruge trykluft, selvom det har stået i blød i rustløsner. Hvad er den bedste metode til at få det fri
4 - Mit håndtag ved hovedcylinderen (mastercylinderen) kom med en stump knækket sidespejl i. Nogen af jer der ved hvilken snittap jeg skal bruge her?
Mvh Niels
Håber der er nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål. Situationen er den at jeg er igang med at renoverer det originale skivebremse sæt til min DX'er fra 79. Spørgsmålene er som følger,
1- Da jeg ikke kunne skrue bremesrøret af kaliberen, er jeg blevet nød til at skære og bore ud, dog med en 7 mm. spørgsmålet er så. Hvis jeg skal skære det oprindelige gevind igen, hvilken snittap skal jeg så bruge?
2- I bunden af udboringen sidder der - hvad der ligner - en lille kobber spids/rør. Hvad gør man ved den? Skal den bores ud og erstattes?
3 - Stemplet er groet fast, så fast at jeg ikke kan bruge trykluft, selvom det har stået i blød i rustløsner. Hvad er den bedste metode til at få det fri
4 - Mit håndtag ved hovedcylinderen (mastercylinderen) kom med en stump knækket sidespejl i. Nogen af jer der ved hvilken snittap jeg skal bruge her?
Mvh Niels