Keeway ry6 oliepumpe

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Traipze
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 11. nov 2020 15:21
Kontakt:

Keeway ry6 oliepumpe

Indlæg af Traipze »

Hejsa.

Er ved at samle en keeway ry6 til sønnike til han fylder 15.

Når jeg tager olieslangen af karburatoren så kommer olien ikke ud af slangen kun lige til enden af slangen og så ikke videre. Suger karburatoren det selv ind og blander eller skal det komme ud af slangen ?

Et andet problem vi havde var forrør. Vi fandt ud af det var et ubegrænset forrør vi havde på. Så den kørte 45 og så varmesatte den sig. Eller det lød sådan. Den sagde Drrrrrrr og bremsede ned og så kunne vi starte den 2 min efter med et tryk på starter. Var det pga den ikke havde større dyse og det var et ulovligt forrør ?
(Vi havde selv blandet Benzon 4% blanding da det skete så det var ikke pga manglende olie.)

Håber på et kyndig svar.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Keeway ry6 oliepumpe

Indlæg af Jensmc »

Der sidder en lille pumpe, der er monteret på motoren. Følg slangen og du vil finde pumpen. Den er sikkert skjult bag et dæksel/skærm.
Hvis pumpen har været afmonteret for nylig, skal pumpen udluftes. Den kan ikke pumpe olie, hvis der er luft i den.
Der sidder nok en skrue i den øvre del af pumpehuset, der kan fjernes. Vent så til olien løber ud, og sæt så skruen i igen.
Da der jo så nok ikke er olie i slangen op til karburatoren, vil motoren ikke få olie de første par minutter - mindst.
Mit forslag er derfor at køre de første 5-10 km på olieblandet benzin. De ryger en del, men motoren tager til gengæld ikke skade.
Oliepumpe på en knallert er nemt, effektivt og stabilt. Jeg er ikke nervøs på de få maskiner, jeg har, der kører med pumpe.
Følg producentens anvisning vedr. olietype.
God arbejdslyst med ekvipagen.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Pioce
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 27. apr 2021 09:33
Kontakt:

Re: Keeway ry6 oliepumpe

Indlæg af Pioce »

Jensmc skrev: fre 13. nov 2020 07:58 Der sidder en lille pumpe, der er monteret på motoren. Følg slangen og du vil finde pumpen. Den er sikkert skjult bag et dæksel/skærm.
Hvis pumpen har været afmonteret for nylig, skal pumpen udluftes. Den kan ikke pumpe olie, hvis der er luft i den.
Der sidder nok en skrue i den øvre del af pumpehuset, der kan fjernes. Vent så til olien løber ud, og sæt så skruen i igen.
Da der jo så nok ikke er olie i slangen op til karburatoren, vil motoren ikke få olie de første par minutter - mindst.
Mit forslag er derfor at køre de første 5-10 km på olieblandet benzin. De ryger en del, men motoren tager til gengæld ikke skade.
Oliepumpe på en knallert er nemt, effektivt og stabilt. Jeg er ikke nervøs på de få maskiner, jeg har, der kører med pumpe.
Følg producentens anvisning vedr. olietype.
God arbejdslyst med ekvipagen.

:dust Tak alt er sat korrekt op i henhold til dine instruktioner, og det virkede, hvilket ikke er uvæsentligt
Sport stimulerer livet, og konkurrenceånd får dig til at bevæge dig fremad https://bedstespiludenomrofus.com/betti ... sk-licens/
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Keeway ry6 oliepumpe

Indlæg af Jensmc »

Hurraaa.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"