Kreidler nu 10,95 hk.

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Ja og det dæmper godt, den kan simpelthen ikke køre med original rør, måske godt nok til 6-7 hk, men ikke til 10 hk
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er en fin løsning - du har været hurtigere end mig med at implementere det 😂 Jeg har kun forsøgt med en tragt i org. luftfilter hus, men det er ikke lige så godt som åbent filter.

Ville det mon hjælpe yderligere med en stump æggebakkeskum lagt mod blokken?

Lukket filter fungerer ikke ret godt ved høje omdrejninger, desværre. Man kan mærke, Effektkurven bliver flad.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af 12V »

Jeg kan også mærke tydelig forskel i toppen, men original kontra åben filter. Men mit setup er ret behærsket med let portet Parmakit 44 mm og standard udstødning. Kører pt. en mellemvej, skumfilter fra twinair i gummi kassen og så er gummi ringene under sædet fjernet helt. Der mister jeg ikke så meget effekt og lyden er meget dæmpet.
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Æggebakkeskum har ikke meget effekt, det ved jeg fra målinger (mit firma Thorhauge Audio) men 5-10mm uldfilt har en god dæmpning, bare det, at der er lukket helt af mellem sideskjold og stel gør en forskel, jeg har brugt tætningslister, så det slutter tæt, iøvrigt har jeg brugt bitumen på blokken, og store dele af sideskjoldene, men der skal jo også være plads til luftpassage.
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 627
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af mriisj »

Det er en fed detalje med de lister, det må jeg se om jeg kan adoptere når min er helt færdig, jeg bliver bare så glad når jeg ser folk eksperimentere og finder nye gode løsninger :)
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Så skal der prøves med membran.
Vedhæftede filer
Membran.JPG
Membran.JPG (73.84 KiB) Vist 2196 gange
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 627
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af mriisj »

Hvad er det for et membran kit du har der Steen
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Det er fra Vhs, jeg har monteret det idag, det var ikke bare lige, der skulle fræses ret meget, jeg har haft den startet, men er rystet over hvor meget karburator støj jeg har med membran, det lyder som en utæt udstødning, hvad er dine erfaringer med indsugningsstøj ?
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 627
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af mriisj »

Jeg har en HEL DEL støj fra min membran som er fra BM, den passede fint på min model med meget få tilpasninger, selve membranen er så vidt jeg husker en malossi stage 6
Hvilken karburator har du på den ?
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Polini cp 23 og åben filter
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Så er membran indsugningen afmonteret igen, indsugningsstøjen kan jeg ikke leve med, med åben filter lyder den som naboens Puch Maxi med utæt udstødning, og med det originale gummi rør går den bare ikke ordentlig, så jeg lever med de ca 10 hk jeg har nu.
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 627
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af mriisj »

ØV......
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af kreidlerhansen »

Membranen giver en støj, som er lysere, og jeg tror lyden reflekteres yderligere af membranblokken. Det er en halvkvalt blaaarp-lyd som kan være ganske enerverende. Jeg synes, det bliver mindre træls med en større karburator ... men en 28mm i fri luft er ikke ligefrem diskret for øregangen.

Interessant med æggebakkeskum kontra filt, i grunden 🤔
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Hvis membran gir noget, vil jeg måske prøve igen, men jeg opgav ret hurtigt, jeg fik den heller ikke til at gå ordentlig, det kræver vist en del ændringer på dyserne, når jeg læser på div. forum'er, er der ikke så meget at hente på topydelsen, men en del i bunden, er det også din erfaring Jesper ?
den skal gå rigtig godt med membran, ellers fortsætter jeg med stempelstyret og de godt 10 hk.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af kreidlerhansen »

Renere bund, stærkere mellemområde, en smule lavere peak, bedre overdrejning; samlet set bedre anvendelig motorgang og langt bredere trækområde.

Det kræver dog, at membranen implementeres korrekt; boostere åbnet ind i indsugningskanalen, tilpas kort stempel skørt, så der kan suges gennem indsugningskanalen til enhver tid, så at sige 360° potentiel indsugningstiming.

Gøres dette ikke, får man blot forbedret tomgang og lavere max effekt = spild af penge.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Jeg har ikke åbnet booster kanalerne, men stemplet er tilpasset vil jeg mene, jeg kører ikke med membran lige nu, men vil nok eksperimentere med det senere, jeg er egentlig godt tilfreds med mit stempelstyret modificeret "race" cylinder, den kan køre 95-100 (gps) er det modvind og opad bakke kan den løbe 85 i fjerde gear, støjen med åben filter har jeg nu dæmpet så det ikke er et problem.
Steen.
Vedhæftede filer
stempel.JPG
stempel.JPG (77.98 KiB) Vist 1520 gange
Filt.JPG
Filt.JPG (117.29 KiB) Vist 1520 gange
filt (2).JPG
filt (2).JPG (116.82 KiB) Vist 1520 gange
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 627
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af mriisj »

Det er godt nok et stort arbejde for støjdæmpning du har gjort der kan du mærke nogen forskel på ydelsen med al den dæmpning, jeg tænke jo på om der kommer nok luft igennem...
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Der mangler ikke effekt, masser af luft kan passere, jeg mener problemet med det originale rør, er at der opstår en resonans (Helmholt resonator)
og det selv om der er ekstra luft dyser sat ind i enden af røret, sidst i denne uge får jeg rør med trompet indsats fra Vhs, de sælges også af Black Mamba, bliver spændende at prøve.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af kreidlerhansen »

Resonansrøret fra VHS tuning (Johan/BMP køber hos/sammen med VHS) hjælper en del, men jeg synes ikke den samlede løsning matcher åbent filter.

Ved at åbne boosterne ind i indsugningen bindes man til membranen. Det er måske værd at overveje indkøb af en særskilt cylinder til formålet, når den nuværende kører tilfredsstillende uden membran.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 10,48 hk.

Indlæg af Steen T »

Jeg har nu afprøvet "trompet røret" dejlig støjsvag og kører også bedre end det originale (med to huller i enden) men ikke så godt som det åbne filter, ved høje omdrejninger og modvind sker der noget i røret, den dør og der skal geares ned, det åbne fortsætter bare med at trække.
Iøvrigt træls at trompet røret ikke kan monteres uden at skulle i drejebænken, der skal fjernes 5mm for at den kan være der for røret til bremsekablet og tages 5mm af røret ind mod karburatoren.
Vedhæftede filer
filter (3).JPG
filter (3).JPG (85.07 KiB) Vist 1195 gange
filter.JPG
filter.JPG (124.09 KiB) Vist 1195 gange
Besvar

Tilbage til "Tuning"