Nyt projekt - Monza Juvel ?

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
majbom
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 21:23
Kontakt:

Nyt projekt - Monza Juvel ?

Indlæg af majbom »

Halløj

Ja min 2 gears kører jo ikke endnu, men det skulle da ikke stå i vejen for at købe et projekt mere :D
Nyt projekt
Nyt projekt
20230507_202401.jpg (213.52 KiB) Vist 339 gange
Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg har købt :what2 :hihi men stelnummer 204 samt stjernefælge og skivebremse leder mig i retning af Monza Juvel. Men der kan jo være skiftet alt muligt i tidens løb. De dokumenter jeg kan finde hvor der er stregtegninger af knallerterne fra hver side er så ringe kvalitet at det er svært at se fælg- og bremsetype på flere af modellerne.
Stelnummer
Stelnummer
20230507_161936.jpg (188.32 KiB) Vist 325 gange
Det er ret svært at se, men med lidt godt vilje kan man ane "WOE" over stelnummeret (eller er det bare mig der er naiv?) og er det så et årgangs "S" (79) der står til sidst?

Foreløbig skal jeg bare have den til at køre og så får den hele turen når faciliteterne er til det.

Som det ses, mangler jeg et styr, men også komplet koblingsgreb og bremsemaster (jeg fik gashåndtag inkl. blinkkontakt med), medbringer v. kickstarter inkl. bremsefjeder, det runde dæksel v. svinghjul og et komplet luftfilter.

Er der nogen der har noget af ovenstående liggende i vil af med?
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
MCL
Stor knallert
Indlæg: 174
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Nyt projekt - Monza Juvel ?

Indlæg af MCL »

Lækker maskine🙂

Prøv lige at tage en stålbørste på boremaskinen, og giv det stelnummer et tur, så kan vi få opklaret præcis hvilken maskine du har købt.
Brugeravatar
majbom
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 21:23
Kontakt:

Re: Nyt projekt - Monza Juvel ?

Indlæg af majbom »

Ja, det må vi jo se om den er (lækker) 😀
Jeg må lige få renset gammel lak af her i weekenden.

Jeg fik i øvrigt en Østrigsk 4 gears motor med i handlen, uden tændingsanlæg og cylinderkit, så den funderer jeg også lidt over hvad der skal ske med 😊
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"