Ciao vil ikke gå i tomgang.

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Ciaodriver
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 15. dec 2022 19:11
Kontakt:

Ciao vil ikke gå i tomgang.

Indlæg af Ciaodriver »

Hej jeg har et mystisk problem, min ciao vil ikke holde sig i tomgang når den er kold og samtidig har tændt lys, den dør omgående når jeg tænder lyset, men når den er varm er det ingen problemer ...nogen bud på hvad der er problemet ? det skal dog nævnes jeg jeg er kommet til at bytte om på ledningerne så sort/ rød kan jeg have ødelagt noget ? evt fødespole,,,
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ciao vil ikke gå i tomgang.

Indlæg af 12V »

Det lyder mystisk, kan der være lidt overgang til den sorte ledning stadig, altså den der går til den udvendige fødespole? Jeg tror ikke at den har kunne brænde fødespolen over, ved at der har været byttet rundt på lys og tænding. Spolerne er nemlig næsten ens.
Eller er det stel og lysspole du har byttet rundt på?
Ciaodriver
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 15. dec 2022 19:11
Kontakt:

Re: Ciao vil ikke gå i tomgang.

Indlæg af Ciaodriver »

det er disse 2 ledninger jeg kom til at bytte om på, lysspole og stel. her til morgen skulle jeg lige prøve igen, og da gik den fint også kold selv med lys tændt, men efter en tur på ca 1 km var det så galt hvis lyset er tændt, det er som om hvis den har bare lidt over tomgang så kan det godt holde sig igang, men er næsten umulig at starte, ligeså snart jeg slukker lyset starter den med det samme med et enkelt tryk i pedalerne,, så det må være noget med lyset, selv om jeg ikke kan få det til at passe, for fødespolen har vel ikke noget med lys at gøre ?
Vedhæftede filer
20230515_181750.jpg
20230515_181750.jpg (75.72 KiB) Vist 1260 gange
Ciaodriver
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 15. dec 2022 19:11
Kontakt:

Re: Ciao vil ikke gå i tomgang.

Indlæg af Ciaodriver »

Nye platiner og kondensator, samt ny kabelsko ved tænd spole, så er problemet løst.
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"