DYSE STR.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

DYSE STR.

Indlæg af Jman »

Hey er ny herinde ... men har brug for lidt hjæp .. er der nogen der ved hvad dyse der skal være i en lovlig yam ... hat købt tre gamle yam .. og er ved at samle en lovlig til knægten ... har de lovlige dele .. endeligt men den 4 takter .. så tror det er dysen den er galt med .. håber der er nogen der har en ide eller forslag
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

altså fart lovlig med begræsninger ... alle tre er lovlige med stelnr. motornr. .. kunne lige se at teksten kunne se lidt mærkelig ud .. men ok .. det kunne nok osse være det vsr mig der synes det
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Jman og velkommen til.
Standarddysen i en 10 mm. Mikuni er 110 og kunne typisk efter tilkørsel ændres til 115 (så vidt jeg husker).
Nålen skal vist også være i midten af de 5 muligheder. Håber det hjælper...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

ok .. vil lige prøve og checke .. du skriver mikuni .. er det en anden karburator end standard ... vil da lige checke hvad for en jeg har ... for det aner jeg ikke ... det var bare den eneste lille karburator jeg havde . så går ud fra den er lovlig .. den er jo ikke ret stor i hullet .. passer med "indsugningen" eller hva den hedder .. hvor begræsningen ikke er taget
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

sorry ,, nu læste jeg lige igen .. mikuni er standard ... hmm ved ikke om det er en org karbu .. men vil da lige gå ned og checke .. men bukker og takker mange gange for svaret og hjælpen indtil videre
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Kim B S »

Hej Jman.
Velkommen her på siden, altid godt med lidt aktivitet, omkring vores yamahaer, håber du må få meget glæde af forummet.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af nielsfup »

Hej Jman

velkommen til

Ja det er en 110 dyse på den originale Mikuni og også på uoriginale kaburator. Og som sagt kan 115 bruges når den er kørt til.
Er det en 16mm kaburator/plade/5.3Hk udstødning så bruges 160-170 dyse. Og er det sådan en der er i din 10mm så firtakter den helt sikkert.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

er stoppet for idag med at rode .. jeg er lidt nybegynder på yamaha 4 gear "trods min unge alder .. ha ha 73´er " men det skal sku prøves .. havde kun puch og suzuki som ung . så jeg har købt et par eller 3 gamle yamaha´er . 2 med tun . der kunne køre og en lovlig som ikke kunne .. så nu har jeg byttet lidt rundt . . og har samlet alle lovlige dele på en motor .. og fået liv .. men den 4 takter når den har fuld gas .. og har prøvet at justere luft skrue ingen virkning .. men prøver at proppe en ny dyse i imorgen ... så håber jeg det virker lidt
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Jman

Velkommen til dig :)
lige et tips grund indstillingen på luftskruen :!: den skruer du helt ind og ikke spænde den men bare ind til du kan mærke den møder modstand også skal den 1 1/4 omgang ud igen også kan den ud fra det fin indstilles med fuldgas til den går jævnt og tager gassen let og hurtigt og det er meget lidt du skal dreje på luftskruen for at det giver udslag på omdrejningerne når du når max omdrejninger vil den begynde at gå ned igen så skal den lidt tilbage til den tager max omdrejninger igen

Mvh Johnny
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

ok .. takker .. prøver lige de nye fif imorgen .
Mine Køretøjer
Ikke køreklar
Årg. 79 med match af motornr. lagt på hylden indtil videre :-(
Køreklar


Peugeot 406 2.0 aut. stc. Årg. 00
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

hov noget helt andet ... er der en der har et billede af et fornav samlet på k1 hvor bremser sidder på højre side .. synes ikke jeg kan få skidtet til at passe .. og har kigget på thansen hjemmeside .. og det hjælper ikke .. men har bestilt en work manual på nettet .. men det kunne jo være i havde et råd inden den kom
Mine Køretøjer
Ikke køreklar
Årg. 79 med match af motornr. lagt på hylden indtil videre :-(
Køreklar


Peugeot 406 2.0 aut. stc. Årg. 00
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Kim B S »

Hej Jman.
Bremsen var monteret på højre side indtil Årg. 76, der efter kom den over på venstre side, så der er noget der tyder på, at de 3 Yamahaer du tar dele fra, har årgange i begge vertioner.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Kim B S »

Hej Jman.
Kom lige til at se, at du også spurgte om et billede af, hvor bremsen sidder på højre side, Prøv at gå ind på den steg, Johnny S har lavet, med alle årgange fra årg. 69 til årg. 78, der inde er der flere eksempler. Her er navnet på stegen.( Billeder af Yamaha FS1 modeler fra årgang 1969 til 1978 ). Ligger i (Frit forum...-Everything else)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

fine billeder .. men det var nu mere for at kunne se hvordan det var sat sammen .. synes ikke jeg kan få det til og passe . men finder nok en løsning .. men det er kun den ene her der er tromle på de andre 2 er skivebremse .. . men nu skal jeg så osse til og have løst min glemsomhed af .. da fjolset til mig selv har glemt og sætte koblingstrykstang i da jeg samlede motoren ... he he ... så jeg har da lidt og få dagen idag til og gå med
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af strynboen »

kan trykstangen ikke monteret fra samme side som sneglen??har ikke prøvet.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

det er nok koblingdpinden du tænker på .. ved heller ikke om den hedder koblingsstang rigtigt .. men det gør den ihvertfald på thansens side .. men igen .. det er jo heller ikke altid rigtigt det de skriver :-)
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

nu har den en str. 110 . den 4takter eller så er det mig der ikke er van til en lovlig knallert ... men jeg kan sku ikke holde liv i den med mindre jeg gir den gas .. har justeret den tomgangs skrue frem og tilbage ingen held ... og prøvet med luftskrue heller ingen held .. luftskruen skal i bund og en kvart omgang ud . ca ... er det ikke det man siger man skal starte på ... har en dyse 150 .. kan det måske hjælpe .. har osse str . men det går vel ikke til en lovlig karburator .. hmmm jeg får sku grå hår før tiden ... he he :-)
Mine Køretøjer
Ikke køreklar
Årg. 79 med match af motornr. lagt på hylden indtil videre :-(
Køreklar


Peugeot 406 2.0 aut. stc. Årg. 00
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

tror jeg er ved at komme efter det ... stillede lidt på luftskruen .. så starter den stort set hver gang .. men kan ikke få den til og stå i tomgang .. hmm .. nu vil jeg sku checke om det er en lovlig cylinder/topstykke jeg har sat på ... har baret gået ud fra hvad sælgeren sagde .. :-) det skal man jo ikke altid . karbu og indsugning var ikke lovlig på den ihvertfald . er det ikke 40 mm indvendig mål skal være på cylinder .. for at være lovlig ???????
Mine Køretøjer
Ikke køreklar
Årg. 79 med match af motornr. lagt på hylden indtil videre :-(
Køreklar


Peugeot 406 2.0 aut. stc. Årg. 00
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Jman »

Sorry .. ved godt det nok sku være under et andet indlæg ... men så vil jeg sku snart have 100 tråde her :-) hvis jeg sku starte et nyt for hvert spørgsmål .. er sku ret noob inden for yamaha her .. :-)
Mine Køretøjer
Ikke køreklar
Årg. 79 med match af motornr. lagt på hylden indtil videre :-(
Køreklar


Peugeot 406 2.0 aut. stc. Årg. 00
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: DYSE STR.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Hvis der står 381 el. 257 el. F5B på venstre side af cylinderen Lig med ca. 39,8mm stempel og tum 178 på højre side så er cylinderen lovlig tum talet er modstanden i udstødningen og hvis du ikke har sat udstøding på så er den svær at få til og gå i tomgang
har du sat dysenålen i gasspjældet i hak 3 fra oven / midten ) :?: sænker du dysenålen får den mindre benzin og hæver du den får den mere benzin et andet råd er hvis den har thansens mokuni karburator på så tjek at svømmeren kan bevæge sig frit op og ned ( mokuni har aftapnings skrue i bunden af svømmerhus ) mikuni lig orig. karbu har ikke den skrue. kan det måske hjælpe at sætte et orignal svømmerhus på fra mikuni da styreskinerne i mokunihuset kan holde svømmeren nede det er de små vulker der er i siden på svømmerhuset og kan slibes lidt så svømmeren bevæger sig frit da den kan sætte sig fast både oppe og nede sætter svømmeren sig nede løber karburatoren over og sætter den sig oppe får den ingen eller forlidt benzin. kan af prøves ved at sætte svømmer huset i skruestikken og prøve at hælde lidt benzin i det så skal svømmeren kunne bevæge sig frit op og ned når du trykker på den og har du set efter at der en split i tomgangs skruen til at holde pinden oppe.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"