Forsikring af dine dele & værksted.. er du dækket ??

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Forsikring af dine dele & værksted.. er du dækket ??

Indlæg af Morten - Webmaster »

Syntes lige jeg ville skabe fokus på forsikringer..

Har lige siddet og læst lidt policer og kværnet rundt på nettet. De fleste af os har sikkert nul dækning på reservedele / værktøj og halvfærdige projekter... indbo forsikringer dækker nemlig IKKE ved tyveri, brand etc... !!!

Læs evt puchklubs glimrende artikel.

http://www.puchklub.dk/cm409/
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Forsikring af dine dele & værksted.. er du dækket ??

Indlæg af subwoof »

self det fik jeg hårdnakket prakket dem på dengang jeg tegnede forsikring iggennem en af mine forældres forsikrings venner :D

har dog selvrisiko på 500kr
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Forsikring af dine dele & værksted.. er du dækket ??

Indlæg af bonde søren »

hej da jeg for noget tid siden anskaffede mig en atv snakkede jeg med mit forsikringsselskab og de sagde så længe den ikk har over 15hk går den ind under landbrugs forsikring og det regner jeg med at det samme gælder for yamserne ;D
fuskeren
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Forsikring af dine dele & værksted.. er du dækket ??

Indlæg af Toke »

bonde søren skrev:hej da jeg for noget tid siden anskaffede mig en atv snakkede jeg med mit forsikringsselskab og de sagde så længe den ikk har over 15hk går den ind under landbrugs forsikring og det regner jeg med at det samme gælder for yamserne ;D
Det samme gælder IKKE for knallerter. Der skal tegnes kasko på dem, hvis de skal være dækket mod brand, tyveri og lign.
Indboforsikringen dækker jo heller ikke en bil, der står i garagen, hvis du tager pladerne af...
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Forsikring af dine dele & værksted.. er du dækket ??

Indlæg af Frandsen »

Det lyder rigtigt godt men skulle man ikke være medlem af en veteranklub
så var det måske en overvejelse om man skulle stifte sådan en
dette forum kan man vel ikke kalde en klub selv om vi da nok har meget til fældes
Mvh
Frandsen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Forsikring af dine dele & værksted.. er du dækket ??

Indlæg af tøffe »

Frandsen skrev:Det lyder rigtigt godt men skulle man ikke være medlem af en veteranklub
så var det måske en overvejelse om man skulle stifte sådan en
dette forum kan man vel ikke kalde en klub selv om vi da nok har meget til fældes
syntes det lyder som en god ide men nu skal i lige hører jeg var forsikkert hos if forsirking :twisted: men vi tager maget på camping som fast lækker hele sommern men vi var så u heltig at en eller andet tids pungt inden for en uge havde vi gæster :twisted: som syntes de godt kunne bruge mine resavedele til vores carevelle bus fra en bil jeg havde købt og hugget op men så sagde vores daverne forsirking at indboen ikke dækket det tros det var låst inde det hele bag en eller flere ruko låse og at det skulle auto forsirking dække og så sagde auto forsirkingen at indboen skulle dække det og det sagde jeg så til auto forsirkingen og fik så den besked at hvis tingen ikke sad på bilen så dække de ikke så nu slåser vores advokat med forirkingen om tingen og jeg har ikke fået en afgørlse i nu for det er u gået så langt at det er ved højeste ret inden for forstkningern så jeg venter i nu suk men så pas på med de fup forsirningern genralt mvh michael tøffe
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Forsikring af dine dele & værksted.. er du dækket ??

Indlæg af subwoof »

ja de prøver sq altid at skyde skylden væk, sjovt nok er det aldrig forsikringsselskaberne der har underskud..


men hvad skal der til for at stifte en veteran klub?
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"