problemer med krumtap MÅ SLETTES

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
llbikez
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons 20. maj 2009 23:55
Kontakt:

problemer med krumtap MÅ SLETTES

Indlæg af llbikez »

hej har lige samlet en motor på fs1 4gear,når jeg vil dreje krumtap med hånden går den meget tungt nærmest svær og dreje,men hvis jeg sætter en tang på og drejer går den fint.
hva er fejlen her???
hvis det er en fejl...
HJÆLP. :x
Senest rettet af llbikez tors 30. jul 2009 13:31, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: problemer med krumtap

Indlæg af hybber »

Hejsa!

Vil tro at den ikke er helt på plads i lejerne! Altså trukket helt i bund i begge sider!!

Eller at du (gys) du har fået kvadret dine lejer da du satte dem i!!

Er det før eller efter du sætter det lille tandhjul på krumtappen og spænder til?
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
llbikez
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons 20. maj 2009 23:55
Kontakt:

Re: problemer med krumtap

Indlæg af llbikez »

hejsa det er kun krumtapshuse der er sat sammen os med skruer derfra kan man jo dreje krumtap med hænderne
hybber skrev:Hejsa!

Vil tro at den ikke er helt på plads i lejerne! Altså trukket helt i bund i begge sider!!

Eller at du (gys) du har fået kvadret dine lejer da du satte dem i!!

Er det før eller efter du sætter det lille tandhjul på krumtappen og spænder til?
llbikez
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons 20. maj 2009 23:55
Kontakt:

Re: problemer med krumtap

Indlæg af llbikez »

ville ha sat et billed på men ved ik hvordan jeg gør det??
llbikez skrev:hejsa det er kun krumtapshuse der er sat sammen os med skruer derfra kan man jo dreje krumtap med hænderne
hybber skrev:Hejsa!

Vil tro at den ikke er helt på plads i lejerne! Altså trukket helt i bund i begge sider!!

Eller at du (gys) du har fået kvadret dine lejer da du satte dem i!!

Er det før eller efter du sætter det lille tandhjul på krumtappen og spænder til?
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: problemer med krumtap

Indlæg af hybber »

Så vil jeg tro at det er din krumtap der ikke er kommet helt i bund i lejerne, eller dine lejer der ikke er trykket helt i bund i motorhuset i en af siderne!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: problemer med krumtap

Indlæg af Kai »

Gi den et gok af en kobberhammer eller nylon hammer i hver ende så falder den på plads i lejerne, med mindre du ikke har fået den trukket helt i, i venstre side (svinghjuls siden)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
llbikez
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons 20. maj 2009 23:55
Kontakt:

Re: problemer med krumtap MÅ SLETTES

Indlæg af llbikez »

fandt ud af det.altså billedet.
llbikez skrev:ville ha sat et billed på men ved ik hvordan jeg gør det??
llbikez skrev:hejsa det er kun krumtapshuse der er sat sammen os med skruer derfra kan man jo dreje krumtap med hænderne
hybber skrev:Hejsa!

Vil tro at den ikke er helt på plads i lejerne! Altså trukket helt i bund i begge sider!!

Eller at du (gys) du har fået kvadret dine lejer da du satte dem i!!

Er det før eller efter du sætter det lille tandhjul på krumtappen og spænder til?
Vedhæftede filer
her ses det jeg har samlet
her ses det jeg har samlet
brug2.jpg (16.35 KiB) Vist 4229 gange
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"