Hjælp Til Tun Køb

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af YA-MA-HA »

Hej Alle

Min 43 cylinders gevin til udstødningen er ødelagt er der noget evt. jeg kan gøre ? :?:
Jeg hvade tænkt mig at købe en ny 43 cylinder for tro ikke selv det kan redes, men nu har jeg læst en masse om at de nye tun cylinder varme-sætter sig og det vil jeg helst und gå, jeg hvade tænkt mig at købe denne http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 9&mId=1950 i jern nogle der haft proplemer med denne ?
Jeg ved jeg skal køre den til og da det er jern ville jeg sige min. 200 km på hal gas (45-50 km/t) med en 4 % olie balning.
I må rette mig vis der noget jeg tage fejl med :D hehe
Håber i kan hjælpe mig :D

Hilsen Mads
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af tøffe »

YA-MA-HA skrev:Hej Alle

Min 43 cylinders gevin til udstødningen er ødelagt er der noget evt. jeg kan gøre ? :?:
Jeg hvade tænkt mig at købe en ny 43 cylinder for tro ikke selv det kan redes, men nu har jeg læst en masse om at de nye tun cylinder varme-sætter sig og det vil jeg helst und gå, jeg hvade tænkt mig at købe denne http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 9&mId=1950 i jern nogle der haft proplemer med denne ?
Jeg ved jeg skal køre den til og da det er jern ville jeg sige min. 200 km på hal gas (45-50 km/t) med en 4 % olie balning.
I må rette mig vis der noget jeg tage fejl med :D hehe
Håber i kan hjælpe mig :D

Hilsen Mads
hejsa mas prøv at rense ivendern med en stål børste og så skifte din krans eller ømløber som den også kaldes på udstødningen ved god den så skal skæres op eller prøv med et forør fra en lovlig og så en ny omløber inden du skærer i dstødningen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af nielsfup »

Hej
Det er sådan en jeg køre med.

Her er hvad jeg har lavet:

viewtopic.php?f=2&t=1765&p=32728&hilit= ... ade#p32728
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af Frandsen »

mht. ødelage gevind kørte jeg, som knægt, med en omløber der slidset op og svejset 2 flapper på med hul i og
så en gennemgående boldt og møtrik så man spænder den sammen om gevindet lige som fx kikstartet og gearpedal spændes om akslen
det virkede fint. jeg indrømmer det måske ik er så pænt men jeg har semme problem nu med min Z1 cylinder, og den
vil jeg meget nødigt af med så jeg overvejer at lave samme tric igen
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af strynboen »

måske kan man sæve omløberen over,, klemme den i skruestikken og svejse den sammen igen,,forsiktigt så der ikke kommer svejsning i gevindet,,så bliver inderdiameteren lidt mindre,,ved ikke ,,men det er en sidste chance,,, :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af YA-MA-HA »

Tak for de gode råd/muligheder men tror bare jeg køber en ny cylinder Hurra for doven skaben hehe :lol:
Men er der nogle der har prøvet denne cylider eller hørt godt/dårligt om den eller er der nogle der kan se om den er noget være http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 9&mId=1950 :D
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af lund »

jeg har haft samme probelm og fik en løsning her inde fra som lød på firegum (udstødningspasta) OG MASSER AF DET! og det virker! det blir lidt grimt og klattet men det holder fast og tæt!
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af Henrik Fs1 »

lund skrev:jeg har haft samme probelm og fik en løsning her inde fra som lød på firegum (udstødningspasta) OG MASSER AF DET! og det virker! det blir lidt grimt og klattet men det holder fast og tæt!
Godt mit fusker trick virkede endnu en gang.. :) :lol: :lol: :lol:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af nielsfup »

Hej

Jeg køre med denne type cylinder. Købt samme sted.
Før jeg flyttede portene trak den sådan set OK.
Men den er ikke vild med at tage omdrejninger på grund af den meget lave portning.
Jeg ville flytte portene som på min tegning. Så køre den faktisk rigtig godt med en 16mm kab. 5.3 udstødning
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af YA-MA-HA »

Hej
Jeg forstå ikke helt hvad du har gjordt, har du boret skyldeganalerne op så de
er blevet støre eller har du lavet dem længe :?:
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Hjælp Til Tun Køb

Indlæg af lund »

Henrik Fs1 skrev:
lund skrev:jeg har haft samme probelm og fik en løsning her inde fra som lød på firegum (udstødningspasta) OG MASSER AF DET! og det virker! det blir lidt grimt og klattet men det holder fast og tæt!
Godt mit fusker trick virkede endnu en gang.. :) :lol: :lol: :lol:
det gjorde det :lol: hvertfald ind til videre :D
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Besvar

Tilbage til "Tuning"