Side 1 af 1
karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 19:16
af Frandsen
her lige købt denne membran karburator 21,3 mm
er spændt på hvordan den kommer til at køre
er der nogle der har erfaring med sådan en fætter
- IMG_1672.JPG (77.79 KiB) Vist 10213 gange
- Kopi af IMG_1667.JPG (79.19 KiB) Vist 10215 gange
- IMG_1676.JPG (86.69 KiB) Vist 10185 gange
- Kopi af IMG_1677.JPG (115.24 KiB) Vist 10185 gange
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 19:28
af Nabo Jan
Hej Frandsen.
Neej, men kører de ikke i motorsave og på gokarts?
Men det ser spændene ud, var den dyr?
//Nabo Jan.
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 19:38
af Frandsen
jo den er også fra en motorsav fik den nede ved ap motorcenter han pillede den af en gammel skrotsav han havde stående
såå en hun til kagekassen
det kan godt være den skal have nye membran kit men først skal jeg lige se om den kan strate og sådan
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 19:50
af strynboen
det virker bare,,en makker hernede satte en på sin puch gp..den svarre til en lidt større kab,,end den entelig måler,,da flovet stiger i hastighed pga venturi effekten..men den skal helt tæt på melbranen..så det der må være fint..
skal den have en vaccum tilslutning
bensin pumpe melbranen i bunden skal tilsluttes krumtaps huset,,på de gamle type kab er der en slange de nyere tager vaccumet i flangen,,så husk at lave hul til det
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 19:53
af strynboen
jeg skal have en på knægtens pocket bike,,,den kaburator løber hele tiden over...fik du hugget nogle elektroniske tændinger
og små svinghjul
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 19:56
af Frandsen
arha dvs et lille rør ind gennem pladen ved siden af membranen
men jeg havde en teori om at den måske gav lidt mindre end sin størelse pga pinden der går tværs over ved spjældte den
tager jo plads fra selve indsugnings arealet
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 19:58
af Frandsen
strynboen skrev:jeg skal have en på knægtens pocket bike,,,den kaburator løber hele tiden over...fik du hugget nogle elektroniske tændinger
og små svinghjul
Nej da Lars sådan noget gør jeg da ikke von ku du tro det
jeg har en 15,8 carb. fra min gamle motorsav hvis du mangler
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 20:01
af strynboen
tror det opvejes af den korte vej bensinen skal..der er 2 dyser på sådan en,,et tomgangs/acc strålespids og en fuld last strålespids,,de skal stilles på en speciel måde,,men det kan du finde data om ved motorsævs siderne..de kab er rigtig gode
det kan vi lige se,,jeg vil helst finde en med den pumpe bobbel fra en busk rydder,,det virker som choker..det er et problem at den ikke sidder på kaburatoren...men på yamahaen er det ingen prob,,da der ikke skal luftfilter på..så der kan du hekse et lille vippe spjæld,,med kontra fjeder ,,som trækker choker spjældet tilbage
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 20:05
af Frandsen
strynboen skrev:tror det opvejes af den korte vej bensinen skal..der er 2 dyser på sådan en,,et tomgangs/acc strålespids og en fuld last strålespids,,de skal stilles på en speciel måde,,men det kan du finde data om ved motorsævs siderne..de kab er rigtig gode
jeg har været på nettet og søge efter instillings guide det lyder ik så svært men nu må vi jo se glæder mig til
at komme igang med at ekspermitere
det er meget smart med chokeren når man aktivere choker armen vipper den samtidigt gasspjældet en smule og når
så man giver gas slipper chokeren igen
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 20:07
af strynboen
hej nej det er ikke svært men specielt at der skal stilles i den rigtige rakkefølge,,for at de 2 dyser overlapper hinanden rigtigt
måske skal du montere den på hoved,,så strålespidserne kommer ud af..så du kan justere dem udefra...jeg tror at den virker i alle stilinger
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 20:19
af Morten - Webmaster
Man skal lige bruge lidt tid på og justere den ordentligt, men det virker rigtig godt... der sidder også sådan en på min 26ccm 1:5 Audi A4 banebil
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 20:28
af Allan M
Tilbage i 1992 eksperimenterede min maskinarbejder-lærling-kammerat med sådan én, som han ville sætte på en Yamaha.
Det kom aldrig til at virke fordi den skulle have vakuum-tilslutning, og det var åbentbart for svært.
Som jeg forstår det skal den have vakuumet inde fra krumtaphuset, og det er (var) vist ikke sådan lige til at finde en praktisk løsning på.
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 20:52
af nielsfup
Den skal ha vaccum direkte fra krumtaphuset.
Man kan da bruge de boringer der er til autolube systemet tror jeg. Indsugnings pladen skal bores op. og der skal laves et hul i membran huset( der er en lille kanal der ender blindt i en ny ventil)
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 21:12
af Frandsen
nielsfup skrev:Den skal ha vaccum direkte fra krumtaphuset.
Man kan da bruge de boringer der er til autolube systemet tror jeg. Indsugnings pladen skal bores op. og der skal laves et hul i membran huset( der er en lille kanal der ender blindt i en ny ventil)
jo men der kommer jo værken orginal plade eller membran på så kunne man ikke bore et hul i pladen ved siden af membranen og
så sætte et lille rør i så at røret kommer til at ligge paralelt med membranen det skal vel ikke ret langt ind i krumtaphuset
Re: karburator eksperiment
: man 8. feb 2010 21:22
af nielsfup
Jo da.
Det behøver ikke end gang at være et rør