Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Gutter,

Er der nogen der ved om man kan få en bremselyskontakt man kan bruge når man kører med den runde 76'er hovedcylinder, jeg har været vant til at have kontakt i min tidligere cylinder, og vil gerne beholde bremselys på forbremsen. lige nu har jeg lavet et lille beslag med en microswitch der påvirkes af bremsegrebet, men det ser lidt dumt ud når resten ellers ser rimelig org ud.

Jeg syntes at have hørt at man kan få en hydraulisk påvirket kontakt som man kan skyde ind imellem bremserøret og slangen ??
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1971
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af Kai »

Er det ikke samme kontakt som der bruges til den firkantede hovedcylinder ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af Morten - Webmaster »

der er slet ikke gevind til det i den runde, og det kan ikke komme til at sidde der hvis man selv borer og skærer pga placering/vinkel
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Haha.... jeg fandt sgu lige en mulighed..

http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp ... =40&page=1

Syntes bare den er dyr, passer gevindet ved i det ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1971
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af Kai »

Åhh ja, det er da også rigtigt. Beslaget/øret til kontakten er slet ikke på den runde hovedcylinder.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af strynboen »

du kunne også lave det med en hydraulisk kontakt,på bremserøret/slange ,med et t,stykke nippel med 1/8 gevind,kontakten skal bare kunne tåle bremsevædske,så en olieindikator duer ikke,den virker også modsat,slukker ved tryk.der findes nok en mc eller bil ting
i biltema.volvo havde en kontakt som registrede trykforsken på de 2 kredse,den var med1/8 gevind.måske kan den bruges.den sad på 240 serien.
tror ikke at du kan bruge den banjo bolt da du har 1/8 tomme gevind
den fåes også hos mc-butikken til 151 kr,desvære også med mm gevind
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev: tror ikke at du kan bruge den banjo bolt da du har 1/8 tomme gevind
den fåes også hos mc-butikken til 151 kr,desvære også med mm gevind
Her må jeg korigere dig, til det positive...

Gevindet på banjobolten og hovedcylinder er m10x1.25, så den passer. Har lige kontroleret det
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af strynboen »

" :?: :?: så passer de dele jeg sendte til kim ikke.er der forskel på 76"
og 78" i gevindet i hovedcylender,jeg prøvede da med en 1/8 fin gevind snittetap inden jeg sendte delene til kim.men der kan måske være ændret på min engang.nå vi høre nok fra ham :| :(men det er da skide godt at man kan montere den elektriske banjobolt.det bliver
langt det flotteste,tror at jeg får det på min 79"selv om den har 4,kantet beholder.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af Morten - Webmaster »

det er samme gevind på begge cylindere, har lige tjekket igen
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af strynboen »

jeg prøvede kun i calibren,måske er der forskelige gevind :?: .for omløberen til kobberrøret passede der, :?: :?: underligt.jeg må lige tjekke en ekstra gang.har skrevet til kim at han skal passe på når han spænder sammen,så han ikke kvadre gevindet.måske er det mm gevind
det bremserør jeg prøvede med,uden at jeg opdagede det :?
hvordan med lednings nettet,er det forberedt,eller skal vi have en ekstra ledning,ned til stikket
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af Morten - Webmaster »

du er nødt til at lægge en extra gul ledning ind i svøbet (der er fint plads) ned tll den gule ledning i enden af nettet ved batteriet.

Den anden ledning samler bare med Brun oppe i forlygten
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bremselyskontakt (til hovedcylinder rund)

Indlæg af strynboen »

så vil jeg gøre det til næste vinter,yamsen holder sommerferie til benny åbner ,jeg døjer stadig med de 76" for,ben.mangler nye inderrør
og smeden har glemt at svejse min motorblok,håber at han ved hvor den ligger :? :?
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"