Originale forgaffel-manchetter?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Dewil »

Har købt mig originale forgaffel-manchetter på ebay, er dog i tvivl om hvorvit de er ægte. De virker en anelse blødere i gummiet end mine gamle originale, men det er vel tidens tand? Holder jeg dem ved siden af hinanden, virker det som om at "viklingerne" ikke ligger helt ens, der er dog lige mange. Noget af bekymringen bunder også i emballagen, idet at jeg synes mærket virker hjemmelavet. Her er billeder af manchetter og emballage, samt billede af mærke fra originale bagstøddæmpere til sammenligning. Min frygt går på om der bliver solgt uorinale kvalitetsdele i noget der ligner original emballage???
Vedhæftede filer
Forgaffel manchet DX #1.jpg
Forgaffel manchet DX #1.jpg (161.38 KiB) Vist 6328 gange
Forgaffel manchet DX #2.jpg
Forgaffel manchet DX #2.jpg (183.84 KiB) Vist 6328 gange
Forgaffel manchet DX #3.jpg
Forgaffel manchet DX #3.jpg (136.72 KiB) Vist 6328 gange
Forgaffel manchet DX #4.jpg
Forgaffel manchet DX #4.jpg (142.54 KiB) Vist 6328 gange
Original bagstøddæmper.jpg
Original bagstøddæmper.jpg (155.11 KiB) Vist 6328 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af strynboen »

det er helt sikkert orginale dele,,men måske ikke helt fs1 dele..sælgerne forsøger hele tiden at finde match..på andre modeller,,eller nyere udgaver af samme model,,for at kunne levere bare nogle få dele til disse 40 årige gamle knallerter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg tror du som andre har handlet ved en hollænder som jeg mistænker for selv at printe de mærkater... jeg kunne goidt tænke mig at undersøge dem nærmere under mit lille kopitekniker-microskop...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Guess who »

Henrik N har forklaringen på sagen, men Morten har sådan set sagt som det er.

Samme sælgers emblemer til de gamle tanke passer ikke i skruehullerne :shock: :shock: Disse sælger han dog som uoriginale.

Mvh
Benny
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af FS1originalen »

Jeg har også et sæt af dem på min DX... Jeg købte dem vel vidende at "der nok var noget der ikke stemte", men kvalitet, udseende og pasform er OK - det samme var prisen.

Jeg VED ikke om de er originale eller uoriginale, men de fungerer, så jeg føler mig ikke snydt - det har du selvfølgelig god grund til at gøre hvis du "køber originalt" i god tro, og noget ser mystisk ud :!:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Morten - Webmaster »

FS1originalen skrev:Jeg føler mig ikke snydt - det har du selvfølgelig god grund til at gøre hvis du "køber originalt" i god tro, og noget ser mystisk ud :!:

Erik
JEG var godt nok blevet tosset hvis jeg havde købt dem for at være originale.. det er jo bedrageri :roll:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af fiskepeter »

Hej har lige et par fotos købte mine for et par år siden et andet nummer ???
Vedhæftede filer
SSL15307.JPG
SSL15307.JPG (129.08 KiB) Vist 6242 gange
SSL15309.JPG
SSL15309.JPG (129.13 KiB) Vist 6242 gange
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Dewil »

Bemærk at fiskepeter´s tryk er indenfor mærket der er blankt, trykket på mine mærker går ud over kanten.... Han kan selvfølgelig komme originale manchetter i hjemmelavede poser og mærker, men det virker lidt kunstigt. Kan vi iøvrigt se et billede af en manchet ude af posen fiskepeter?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Guess who »

3w3 mufferne er kun til K1 modellen.
Til gengæld er de originale.
Mvh
Benny
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Allan M »

Svesken på disken: Taler vi fs1shop?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Allan M skrev:Svesken på disken: Taler vi fs1shop?
nej.... ebay
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Allan M »

Takker for oplysningen. Som jo også afkræftede min fejlagtige mistanke, skabt på baggrund af en bremsestang jeg købte som original, men som ikke var det, da den ankom til Danmark. Men der var heller ingen yamaha-etiketter på den.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Originale forgaffel-manchetter?

Indlæg af Dewil »

Sælgeren hedder: jopietel. Han har intet mindre end :"Positive Feedback: 100%" på næsten 1200 handler. Derfor mente jeg at jeg var på nogenlunde sikker grund. Han er hurtig til at kommunikere og sende, eneste problem er tilsyneladende at varen ikke er original. Men som før nævnt kan manden jo være i god tro.... Det eneste jeg mangler lige nu er billeder at NYE ORIGINALE DX MANCHETTER, så snart jeg har det at sammenligne med vil jeg gøre ham opmærksom på at vi har en lille detalje vi skal have snakket om. Det er ingen problem at føre en sag hos paypal, dokumentationen skal blot være helt klar. Så kom nu gutter.... Ellers får vi jo ikke stoppet den slags handel og kan alle blive ofre for kopivarer i original emballage.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"