En tur i haven...

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Thoms

En tur i haven...

Indlæg af Thoms »

Så skulle 77´eren prøvekøres - dog kun på egen matrikel :( Jeg har hverken forsikring eller styrthjelm, og man er vel lovlydig, ik´ :?: :roll: :roll:
Her et par billeder - Det er vist ikke nødvendigt at uddybe hvor fedt 3 drenge på hhv. 2, 4 og 33 år synes det er at suse rundt i haven - fruen var mindre begejstret :lol: :lol: :lol:
Og jo, det er en Tysker med stor bagdel, men hun er sød, rar og i god form trods alt :lol: :lol:
Vedhæftede filer
DSCN3292 (Large).JPG
DSCN3292 (Large).JPG (173.96 KiB) Vist 7423 gange
DSCN3296 (Large).JPG
DSCN3296 (Large).JPG (189.2 KiB) Vist 7423 gange
DSCN3299 (Large).JPG
DSCN3299 (Large).JPG (185.1 KiB) Vist 7423 gange
DSCN3301 (Large).JPG
DSCN3301 (Large).JPG (181.49 KiB) Vist 7423 gange
DSCN3302 (Large).JPG
DSCN3302 (Large).JPG (124.54 KiB) Vist 7420 gange
DSCN3303 (Large).JPG
DSCN3303 (Large).JPG (129.37 KiB) Vist 7420 gange
Senest rettet af Thoms tors 24. jun 2010 00:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af Dewil »

Er den helt original? I hvert fald rigtig fin. Tyskersædet ser helt forkert ud, når man er vant til det "danske". :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af nielskoch »

Flot knallert, der skal ikke meget til for at den er en "dansker"

Har selv en "tysker" og de er meget bedre bevaret.

Niels
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Thoms

Re: En tur i haven...

Indlæg af Thoms »

Ja, den er meget original bortset fra lidt skruer, og et pift sølv maling hist og her - dog uden afmontering af delene før maling... Den har stået balsameret i tynd olie i 15 år, så det er nu nok primær årsag (ellers er tyskerne generelt gode til at passe på deres ting, og jeg har gode erfaringer med at importere biler derfra - eneste minus er at de vinder guldmedalje i at fuske med km-tallene, men det er en anden historie). Der er kun overfladerust enkelte steder, og tank, stel og bagsvinger står med original lak. Jeg kan ikke blive enig med mig selv om den rent faktisk skal gøre Dansk - ved ikke om jeg nænner at pille for meget ved den.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af Kim B S »

Hej Thoms.
Meget flot Yamaha du har der. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Ryholl
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: ons 9. dec 2009 20:09
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af Ryholl »

det er godt nok en fin yamaha :D
det er godt du har det lange tysker sæde, så er der også plads til børnene :D
16 år, kæmpe fan af fs1'en
Blå Puch Maxi
Atv 200cc solgt :(
Yamaha fs1 1978 "projekt airbrush" under renovation
Rød Mobylette, vil ikke starte :(
Thumpstar road ripper 50cc, EU45knallert
Xmotos 2010
Mange reservedele haves spørg hvis du mangler noget :D http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66584
Højglanspolerer også
Mvh Ryholl
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af Dewil »

Nu spørger jeg dumt, men er typegodkendelsen samme som danmark? Altså at der står tum 178 på motor og at stelnummer er 381-xxxxxx *WYA-P
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af strynboen »

nej wya er netop den danske betegense,,som importtøren hugger i ..w betyder import ya...betyder nok..ya,maha
puch hedder woe for o,e andersen...mere mystisk er det ikke..honda var importeret af derby,,wde....senere af nellemann
derfor kan tyske og svenske aldrig blive lovlige i danmark...kun som mc..men det er bare at skifte stellet,,den 500 krone er da ikke noget..i forhold til en erstatning på flere milioner...hvis u heldet er ude...men den smøre har vi jo haft 100 gange før
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Thoms

Re: En tur i haven...

Indlæg af Thoms »

Hvis jeg lavede det tænkte vanvids stunt med at køre ud foran tankvognen som så pga. undvigelse springer den lokale Bilka i luften, vil der sikkert være lige så lidt dækning fra forsikringen som hvis knallerten var dansk - blot med konstruktive ændringer i motoren, eller??
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af Dewil »

Det er fuldstændig korrekt forstået at en forsikringspolice er en "kontrakt" og bryder du den, tja så er det "kontraktbrud" og så har de ret til nægte at betale. De har loven i hånden. Dette gælder alle typer forsikringer.
Senest rettet af Dewil tors 24. jun 2010 22:18, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: En tur i haven...

Indlæg af Thoms »

Ryholl skrev:det er godt nok en fin yamaha :D
det er godt du har det lange tysker sæde, så er der også plads til børnene :D
Må vist hellere få sat bagagebæreren på igen, så konen også kan komme med :lol:
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af nielsfup »

Ja jeg ved ikke det der med forsikringen.
Har man handlet i god tro tror jeg ikke de får så nemt ved at fralægge sig ansvaret.
De har jo fået stel nummeret og de har da også en pligt til at undersøge hvad det er de forsikre.
De kan jo let se på det nummer at det ikke er fra Danmark. OG de er de professionelle.

Super flot Yamaha iøvrigt :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Thoms

Re: En tur i haven...

Indlæg af Thoms »

nielsfup skrev:Ja jeg ved ikke det der med forsikringen.
Har man handlet i god tro tror jeg ikke de får så nemt ved at fralægge sig ansvaret.
De har jo fået stel nummeret og de har da også en pligt til at undersøge hvad det er de forsikre.
De kan jo let se på det nummer at det ikke er fra Danmark. OG de er de professionelle.

Super flot Yamaha iøvrigt :D
Tak, jeg er også enormt glad for den :D

Jeg har nu undersøgt om der findes faktuelle kendelser vedr. kørsel på importerede knallerter. Det gør der ikke. Dermed ikke sagt at der ikke kan være udstedt bøder for det, men der er ikke kørt en sag specifikt under dette forhold. Derimod findes der flere stadsfæstelser på domme vedr. forsikringsselskabernes frafald af dækning hvor skadevolder har kørt på en knallert/scooter hvor der med forsæt er foretaget konstruktive ændringer af den typegodkendte motor.
Jeg har i samme forbindelse haft kontakt til både færdselspolitet og ligeså færdselsstyrelsen. Hvis knallerten opfylder kravene til den danske typegodkendelse (gearing, plumbering m.v.), så kan der køres lovligt på den. Begge steder blev der svaret hurtigt og præcist og nærmest som om at det var en selvfølgelighed. Nu må den hund være begravet :wink:
Kom i øvrigt til at se på det sidste billede jeg har lagt ind, at den yngste søn er ved at få lavet "stort olieservice" i baggrunden - Det´en ommer :lol:
Senest rettet af Thoms man 5. jul 2010 23:58, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af Dewil »

Niels, det er rigtig nok at forsikringsfolkene er professionelle, med det drejer sig jo også om hvad der sker på landevejen. En FS1 uden nummerplade SKAL bare være i overensstemmelse med Typegodkendelsen, ellers snakker vi "konstruktiv ændring af typegodkendte køretøj". Da snakker vi bøder og muligvis en fremstilling i synhal. Det er noget andet når DU bliver stoppet, for din FS1 ER ændret, men godkendt i synshal og har derfor nummerplader på. Glæder mig til at høre om hvis du bliver stoppet af en eller anden nævenyttig betjent, der står klar med regulativ om typegodkendelse, så peger du bare på nummerplader og fortæller ham at han kan tørre mås med hans papirer.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: En tur i haven...

Indlæg af olebole »

Tillykke med den fine YAMAHA :wink:
Men lad nu være med at sige til konen at hun også skal bruge de bagerste blinklys som fodhvilere :shock:
Så tror jeg s.. de knækker af :lol: :lol: :wink: God weekend.
Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"