Guide "Original kontra uoriginal"
Guide "Original kontra uoriginal"
Så prøver vi at søsætte en guide omkring originale og uoriginale FS1-dele. Ønsket er at så mange som muligt "kaster på bålet", så har nielsfup lovet at sætte det hele sammen i en PDF til sidst. Kravene er at der er billeddokumentation (skarpe og gerne så store som upload tillader, 1280x768 er en god størrelse), beskrivelse af tingene og MEGET gerne vægt ,mål og godstykkelse på tingene, på den måde bliver det forhåbentligt en "smal" sag at genkende originale dele. Husk at vi også ønsker dokumentation af uoriginale dele!
Jeg er sikker på at nielsfup vil sætte stor pris på at billeder er navngivet, eks. "Lygteparabol 1969-79 original", det letter hans arbejde i den sidste ende.
Jeg håber at det bliver en stor succes, så på forhånd tak til alle der deltager.
Dewil
Jeg er sikker på at nielsfup vil sætte stor pris på at billeder er navngivet, eks. "Lygteparabol 1969-79 original", det letter hans arbejde i den sidste ende.
Jeg håber at det bliver en stor succes, så på forhånd tak til alle der deltager.
Dewil
- Vedhæftede filer
-
- Salgsbrouchure 78-79 DX #1 [1280x768].jpg (192.07 KiB) Vist 23559 gange
Senest rettet af Dewil lør 18. jun 2011 15:56, rettet i alt 8 gange.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Her første udgave
Rev d 20/7-10
For ikke at få for mange billeder i tråden sletter jeg dem, som de kommer med i guiden
Rev d 20/7-10
For ikke at få for mange billeder i tråden sletter jeg dem, som de kommer med i guiden
- Vedhæftede filer
-
- Guide til at identificere de originale dele er høre til en Yamaha FS1.pdf
- (3.14 MiB) Downloadet 1546 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
skal der ikke markeres de særlige kendetegn på billederne ? skal der vises uoriginal op imod original ?
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Jo, men det tror jeg er bedst at nielsfup gør bagefter i guiden? og nej ikke nødvendigvis samtidig "parring" det kommer senere.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
der er ikke nødvendigvis ombuk på hullerne i et originalt lygtehus
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
ok, er rettet. Kommer der snart lidt mere?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
nu er det ikke for at være på tværs, men bliver det ikke lidt for meget ? troede mere det var de små detaljer som skulle hjælpe med at skelne mellem original dele og uoriginale dele. Bagsvingeren f.eks er jo ret nem at konstatere som original
Guiden kan blive lang og tung hvis der er for meget "fyld"
Guiden kan blive lang og tung hvis der er for meget "fyld"
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Det har du selvfølgelig ret i, tænkte bare at det var rart at man kunne se de 3 varianter... Men min tanke var næsten et opslagsværk, til glæde og gavn.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Tændingdæksel 1969-79, uoriginalt. Bogstaverne er for høje og står for tæt.
- Vedhæftede filer
-
- Tændingdæksel 1969-79 uroginalt.jpg (16.31 KiB) Vist 24017 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Tændingsdæksel 1969-79, uoriginalt. Ligner originalt dæksel fulstændig!..... de uroginale dæksler skal typisk lige hjælpes lidt for at komme ind i falsen og cromekvaliteten er oftest lidt "mat".
- Vedhæftede filer
-
- magnetdaeksel_uoriginalt.jpg (26.73 KiB) Vist 24015 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Batteribånd 1969-79, originalt. Vægt 19 gram, længde (af gummi) 142mm. Bemærk "1Y1-00" hvilket er første og sidste cifre i reservedelsnummeret. Findes også i variant med Yamaha logo på (3 stemmegafler), ved dog ikke om der så er begge tryk i gummiet.
- Vedhæftede filer
-
- Batteribånd 1969-1979 originalt.JPG (149.75 KiB) Vist 23986 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Tændingsdæksel 1969-79, originalt. Vægt 28 gram, diameter 106,5mm. Cromefinish meget høj kvalitet. Prægningen står helt skarp.
- Vedhæftede filer
-
- Tændingdæksel 1969-79 originalt #1.JPG (102.93 KiB) Vist 23955 gange
-
- Tændingdæksel 1969-79 originalt #2.JPG (133.54 KiB) Vist 23955 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Tanktransfers 1978-79.
Øverst: Originale (handlet her på forum)
Midten: Uoriginale god kvalitet (købes hos YamahaFs1.dk)
Nederst: Uoriginale, skal tilpasses.
Husk altid at fortælle maleren hvordan mærkene skal sidde, der er set mange sjove/skæve monteringer.
Som vist på billede, hjørne af transfer skal ligge lige på kanten, afstand til kantafrunding som vist og skal naturligvis flugte både for og bag.
Øverst: Originale (handlet her på forum)
Midten: Uoriginale god kvalitet (købes hos YamahaFs1.dk)
Nederst: Uoriginale, skal tilpasses.
Husk altid at fortælle maleren hvordan mærkene skal sidde, der er set mange sjove/skæve monteringer.
Som vist på billede, hjørne af transfer skal ligge lige på kanten, afstand til kantafrunding som vist og skal naturligvis flugte både for og bag.
- Vedhæftede filer
-
- Tanktransfers 1978-79 originale.jpg (187.53 KiB) Vist 23946 gange
-
- tankstafferinger_til_1978_model_perfekt_pasform_som_de_originale.jpg (28.69 KiB) Vist 23946 gange
-
- Tanktransfers 1978-79 uoriginale.jpg (35.58 KiB) Vist 23946 gange
-
- Tanktransfers 1978-79 original montering.jpg (139.47 KiB) Vist 23942 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Sidestøttefod 1969-79 original ekstraudstyr. Bemærk påskriften MADE IN JAPAN. Støttefoden monteres uden form for tilpasning.
- Vedhæftede filer
-
- Sidestøttefod 1969-79 original ekstraudstyr #1.JPG (158.91 KiB) Vist 23932 gange
-
- Sidestøttefod 1969-79 original ekstraudstyr #2.JPG (154.88 KiB) Vist 23932 gange
-
- Sidestøttefod 1969-79 original ekstraudstyr #3.jpg (163.38 KiB) Vist 23932 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
er side støttefoden el galviniseret fra ny eller eller hvad ??Dewil skrev:Sidestøttefod 1969-79 original ekstraudstyr. Bemærk påskriften MADE IN JAPAN. Støttefoden monteres uden form for tilpasning.
mener ikke de var forcromet, fra ny org.
Mvh. Per
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Jo det lyder rigtigt, det er bare min der sneg sig med i "kassen" i sin tid, synes det ser federe ud.... mere custom.
Det kan være at Niels lige skal notere den originale overfladebehandling i guiden.
Det kan være at Niels lige skal notere den originale overfladebehandling i guiden.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Jeg har faktisk aldrig rigtig været klar over om sidestøttefoden var original, så dejligt at få lidt info fra de hårde gutter.
Var lige på T-Hansens side for at se om de havde sådan en fætter, det havde de, men den ser farlig ud. Det ser ud som om den er blevet sandblæst inden 4 kinesere tissede på den, for så til sidst at hærde den på et lejrbål.
Var lige på T-Hansens side for at se om de havde sådan en fætter, det havde de, men den ser farlig ud. Det ser ud som om den er blevet sandblæst inden 4 kinesere tissede på den, for så til sidst at hærde den på et lejrbål.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Ok, tak for info. Niels retter forhåbentlig lige til..... Det er dejligt at lære noget nyt om FS1, HVER DAG
Har vi evt et billede af den gamle?
Har vi evt et billede af den gamle?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Hej alle.
Nu vi er i gang med originalt ekstraudstyr, så har jeg lige to typer originale styrtbøjler. Først den firkantede til de gamle modeller, hvor der endda står YAMAHA med rød skrift, som bruges ca. op til årg. 75. Denne skal bruges til mit 73er projekt.
Der næst den ottekantede til modellerne der efter. Jeg har en i hvid. Jeg ved at den også findes i sort. Jeg ved ikke om den også findes i krom. Man kan kende de originale på, at de har de nederste beslag trukket lidt over mod venstre.
Der findes flere uoriginale i krom, både gamle fra Larsen trim, og også nyere fra T Hansen. Men der sidder de nederste beslag lige langt fra siderne.
Hilsen Kim.
Nu vi er i gang med originalt ekstraudstyr, så har jeg lige to typer originale styrtbøjler. Først den firkantede til de gamle modeller, hvor der endda står YAMAHA med rød skrift, som bruges ca. op til årg. 75. Denne skal bruges til mit 73er projekt.
Der næst den ottekantede til modellerne der efter. Jeg har en i hvid. Jeg ved at den også findes i sort. Jeg ved ikke om den også findes i krom. Man kan kende de originale på, at de har de nederste beslag trukket lidt over mod venstre.
Der findes flere uoriginale i krom, både gamle fra Larsen trim, og også nyere fra T Hansen. Men der sidder de nederste beslag lige langt fra siderne.
Hilsen Kim.
- Vedhæftede filer
-
- Billede 285.jpg (67.77 KiB) Vist 23877 gange
-
- Billede 287.jpg (53.23 KiB) Vist 23877 gange
Senest rettet af Kim B S man 5. jul 2010 12:58, rettet i alt 2 gange.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Super oplysninger, det her anede jeg heller ikke.....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning