Er jeg den eneste der punkterer?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Macel »

Jeg er lige startet på gymnasiet, og der går de jo meget op i, at man skal være der når undervisningen starter. :lol:

I morges kommer jeg så ud til en punkteret Yamaha. :( Det værste var næsten så, at den anden Yamaha også lige er punkteret. :(

Så jeg måtte jo op på plastikraketten og så i skole. :?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Dewil »

Min erfaring efter mange km på de danske landeveje (i bilen) er at det oftest er på de sidste km af dækkene at man punkterer....
Husk altid når du lapper at mærke efter at der ikke sidder noget i dækket, så kan man jo blive ved med at lappe. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Macel »

Ja men jeg synes det er lidt underligt da der er godt mønster på begge dækkene, og de er ikke møre eller noget. :(
Ja, jeg finder lige ud af det når jeg får tid, så kan det være jeg skulle investere i et par nye slanger. :D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Dewil »

Det man ofte kan opleve som "pendler" er at en eller anden har tabt noget (glas, skarpe sten eller lignende) et sted på ens rute, som man jo så rammer dag efter dag.... :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Macel »

Ja desværre. :(
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Dewil »

Med hensyn til slangerne skal man ikke acceptere alt for mange lapper. Min egen 79 DX har tabt luft gennem alle årene på baghjulet, da jeg så lavede nye hjul talte jeg 8 lapper, ved ikke lige hvor min forstand var da jeg samlede det for 17 år siden. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Dewil »

Macel skrev:Ja desværre. :(
Vælg evt en alternativ rute for et par dage, se om det gør forskel. Det er for surt at lappe gang på gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Macel »

Ja, men kender godt det der fra cyklen med at den godt kan klare en lap mere. :lol:

Der har faktisk været byfest her => sprut => flasker = GLAS! Jeg kører lige forbi pladsen hver morgen, så det kunne nok godt være derfor! :) Jeg skal bare igennem morgentrafikken hvis ikke jeg tager den rute "bagom". :?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Dewil »

Lyder som du har fundet "fejlen", du kan jo tage kosten med og feje hvor det er galt...... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Macel »

Så vil jeg hellere køre udenom. :lol:
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Dewil »

Ahrr kom frisk, er sikker på at folk blot vil tænke "stakkels fyr, det er slået helt klik for ham". Næ, en rigtig mand er ikke bange for at tage ved... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Macel »

Så vil jeg nok hellere tage ved lektierne eller ved mit arbejde i stedet. :lol:
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Kim B S »

Hej Macel.
Du er ikke den eneste der punktere. :wink: Jeg kørte sidste sommer, et stykke glas op i et næsten nyt bagdæk, på en tur på cykelsti i gennem Randers. :crying Heldigvis var det i åbningstiden, så jeg kunne få lappet dæk og skiftet slange, ved en cykel og knallertforretning, da jeg jo har over 30 kilometer hjem fra Randers og gerne skulle køre resten af vejen hjem på knallerten. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der punkterer?

Indlæg af Macel »

Uha, det ville være surt at stå i Randers med en punkteret Yamaha! :)

Mine Yamahaer har kørt 60 km hver i dag, uden punkteringer. :bravo

Var du ude at køre i det gode vejr? :)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"