Momentnøgle

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Thoms

Momentnøgle

Indlæg af Thoms »

Hvor gør jeg et godt køb af sådan en? Hvis den altså skal have en acceptabel tolerance og samtig ikke koste en formue. Går ikke ud fra at T Hansens til 299 dur - ej heller til hobby?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af nielsfup »

Uha det er ikke let da du skal kunne spænde med meget små momenter på motoren (( og der dur de store nøgler ikke ))
Og til andre bolte skal der spændes temmelig fast.
Tror det ender med t nøgler :(

Det vigtigste efter min mening er den til de små momenter op til 10Nm
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Dewil »

Du kan låne mit svendebrev, der medfølger "hånd-moment" :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af nielsfup »

Her er min løsning på problemet.
Men det er ikke den billigste.
Jeg ville gå efter en lille moment nøgle først.
Vedhæftede filer
DSC02626.JPG
DSC02626.JPG (145.11 KiB) Vist 9765 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Thoms

Re: Momentnøgle

Indlæg af Thoms »

Tak. Hvor højt går den lille op i KG? Jeg havde ikke haft det med i overvejelserne, men den store er jo også noget uhåndterbar ved de små opgaver. De må på ønskelisten til jul :D Er du leveringsdygtig i en omregningstabel fra KG til Newton? Eller kan man uden videre gange op når man har Newton værdien for et kilo eller omvendt?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

der plejer at være en i herning til stumpe markedet som sælger nyt værktøj der købte jeg en som kan spænde fra ½ kg til ca 5 kg til rimelige penge ca 300 kr tror jeg det var,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Thoms

Re: Momentnøgle

Indlæg af Thoms »

Dewil skrev:Du kan låne mit svendebrev, der medfølger "hånd-moment" :lol:
Det skulle jeg have haft for længe siden :whew Jeg spænder altid for hårdt. Sidst var det en bremseskive på bilen der blev skæv :oops:
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Dewil »

Det var nu nok ikke din skyld, kan huske at bla. ford har haft store problemer i den retning....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: Momentnøgle

Indlæg af Thoms »

Dewil skrev:Det var nu nok ikke din skyld, kan huske at bla. ford har haft store problemer i den retning....
Det var sjovt nok også den version konen fik da regningen på nye skiver kom :shutup Så var det jo ikke helt lyv - selvom det ikke var en Ford..
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Henrik Fs1 »

Thoms skrev:
Dewil skrev:Det var nu nok ikke din skyld, kan huske at bla. ford har haft store problemer i den retning....
Det var sjovt nok også den version konen fik da regningen på nye skiver kom :shutup Så var det jo ikke helt lyv - selvom det ikke var en Ford..
Hvad for en bil? :what2
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Thoms

Re: Momentnøgle

Indlæg af Thoms »

Henrik Fs1 skrev:
Thoms skrev:
Dewil skrev:Det var nu nok ikke din skyld, kan huske at bla. ford har haft store problemer i den retning....
Det var sjovt nok også den version konen fik da regningen på nye skiver kom :shutup Så var det jo ikke helt lyv - selvom det ikke var en Ford..
Hvad for en bil? :what2
Det var en VW Passat B6 på det tidspunkt. Faktisk en af de biler jeg har haft som jeg har været mest tilfreds med :(y)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Dewil »

Jeg har kørt Passat B3G sidste halvandet år, må sige at det er den dyreste bil jeg nogensinde har kørt i...... nu er den sat til salg....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af nielsfup »

Thoms skrev:Tak. Hvor højt går den lille op i KG? Jeg havde ikke haft det med i overvejelserne, men den store er jo også noget uhåndterbar ved de små opgaver. De må på ønskelisten til jul :D Er du leveringsdygtig i en omregningstabel fra KG til Newton? Eller kan man uden videre gange op når man har Newton værdien for et kilo eller omvendt?
Hej
Den lille nøgle kan spænde op til 12 Nm
1Nm svarer til 0.98Kgm, så det er stort set det samme ( tyngde accelerationen til forskel )
den lille moment nøgle er bare guld :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af nielsfup »

Dewil skrev:Jeg har kørt Passat B3G sidste halvandet år, må sige at det er den dyreste bil jeg nogensinde har kørt i...... nu er den sat til salg....
:teeth2

Køb en SAAB så ved man hvad sparre bøssen skal bruges til :(
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Thoms

Re: Momentnøgle

Indlæg af Thoms »

nielsfup skrev:
Thoms skrev:Tak. Hvor højt går den lille op i KG? Jeg havde ikke haft det med i overvejelserne, men den store er jo også noget uhåndterbar ved de små opgaver. De må på ønskelisten til jul :D Er du leveringsdygtig i en omregningstabel fra KG til Newton? Eller kan man uden videre gange op når man har Newton værdien for et kilo eller omvendt?
Hej
Den lille nøgle kan spænde op til 12 Nm
1Nm svarer til 0.98Kgm, så det er stort set det samme ( tyngde accelerationen til forskel )
den lille moment nøgle er bare guld :D
Fino! Så rækker den lille jo langt til de fleste opgaver jeg har behov for.
Thoms

Re: Momentnøgle

Indlæg af Thoms »

nielsfup skrev:
Dewil skrev:Jeg har kørt Passat B3G sidste halvandet år, må sige at det er den dyreste bil jeg nogensinde har kørt i...... nu er den sat til salg....
:teeth2

Køb en SAAB så ved man hvad sparre bøssen skal bruges til :(
Ja, eller en gammel Alfasud - så står den på pladearbejde hver søndag :hihi
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Dewil »

Er bange for at så snart den er solgt, går jeg i en blodrus ud og køber mig en V70, det virker...... :wink:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Kai »

Kunne i ikke være så høflige at flytte jeres bilsnak et andet sted hen ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Dewil »

Du har ret, undskyld.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Momentnøgle

Indlæg af Poul-Erik A. »

Dewil skrev:Det var nu nok ikke din skyld, kan huske at bla. ford har haft store problemer i den retning....
Jeg har prøvet det samme med en VW Golf i firserne... :(n)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"