Forgaffelben på DX adskilles ved at man med en unbacho (6mm) løsner bolten i bunden (nedefra), når den er løs skal man alt efter hvor let gevindet kører enten trække inder og yderben fra hinanden mens man løsner videre eller som oftest have en stang med eksempelvis en ornepiller påsvejset i enden til at bruge som modhold i den anden ende af det rørstykke som holder dele sammen. Samling er naturligvis blot modsat.
Når man har fat i sine forgaffelben bør man sikre sig at:
Inderben kan køre uhindret i yderben, altså at inderben ikke er bøjet (ses meget ofte).
Inderben ikke har skader på det område hvor pakdåsen skal køre.
Pakdåsen skal holde tæt.
Påfylde den korrekte mængde olie i forfaffelbenene efter samling (134cc). Ukorrekt oliemængde kan være direkte farligt at køre med, da man ikke får den korrekte dæmpning og dermed vejgreb.
Adskillelse af DX gaffelben.
Adskillelse af DX gaffelben.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Adskillelse af DX gaffelben.
måske skal man lige nævne at 76 er anderledes...der skal man ikke løsne unbrakko skruerne i bunden..de holder en kegle formet tap i bunden som går op i inderbenet..men ikke sidder i forbindelse med noget...man skal bare tage låseringen oppe ved pakdåsen..og derefter trække inderbenene ud...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Adskillelse af DX gaffelben.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Adskillelse af DX gaffelben.
Faktisk er det muligt at bruge en forlænget unbrakonøgle til at stikke ned i det lille rør (ved faktisk ikke om alle har sekskant ? )
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Adskillelse af DX gaffelben.
her er lige,,,,
- Vedhæftede filer
-
- indvendige dele komplet dx-78.jpg (55.78 KiB) Vist 8954 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Adskillelse af DX gaffelben.
God guide!
Mvh Simon
__________________________
Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
__________________________
Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)