Yamahafs1.dk shop

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Guess who »

Hej allesammen

Som en opfølger på en anden tråd, vil jeg høre om der er ønsker til hvilke varer der yderligere skal være i shoppen?

Kom endelig med ønsker, f.eks. Olie, dæk, værktøj, andre reservedele?


Mvh
Benny
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Dewil »

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er ked af at DX forskærmene er for høje, men kan man finde andre hvis det skal være rimelig kvalitet?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af anden77 »

Ja måske lidt olieprodukter og lidt mere udvalg i dæk foretrækker faktisk et 3.0 dæk bagpå,men andre må jo også komme med nogle ideer :hihi
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Stub »

Hej Benny

Kunne du evt lave et link på shoppen til salg af dine brugte dele ,,,, ? ,,,, :whew

Mvh Stub
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af M.Ruseng »

Stub skrev:Hej Benny

Kunne du evt lave et link på shoppen til salg af dine brugte dele ,,,, ? ,,,, :whew

Mvh Stub
god ide
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Brugeravatar
Ryholl
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: ons 9. dec 2009 20:09
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Ryholl »

hvad med skruer osv til de forskellige ting fx til motor, skærme osv
og evt værktøjssæt, lige som det originale (alt så samme værktøj) men bare nyt værktøj i
16 år, kæmpe fan af fs1'en
Blå Puch Maxi
Atv 200cc solgt :(
Yamaha fs1 1978 "projekt airbrush" under renovation
Rød Mobylette, vil ikke starte :(
Thumpstar road ripper 50cc, EU45knallert
Xmotos 2010
Mange reservedele haves spørg hvis du mangler noget :D http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66584
Højglanspolerer også
Mvh Ryholl
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Må jeg komme med et foreslag ?????

istedet for alle de skud i tågen om hvad i gerne vil have at Benny får på lageret,,,, så tag lige og se hans shop igennem og lav så en liste over manglerne i stedet for,,, jeg kan se at nogen at de nævnte ting er i hans shop,,, det ville gøre det meget nemre for ham at vurdere hvad han skal få hjem,,,

og spørger man efter en del han ikke viser på shoppen så får man et høfligt svar om han har det heller ej,,,

så lav nu den mangel liste ud fra det han har på siden i forvejen,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Kai »

Beklager hvis jeg har overset det i Shoppen.
Men et værktøjssæt ala det originale med etui til, der kan være i værktøjsholderen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Macel »

Det første der faldt mig ind var originalt lignende bagsvingere. Jeg ved ikke om det bliver for dyrt at lave, men det var lige hvad jeg kunne komme på. :lol:
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af YamahaKTM »

styret til DX da det jo er lidt anderledes end det han har og forgaffel muffer ti dx af en bedre kvalitet end thansen, da thansen er det eneste sted jeg kan finde dem...
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Brugeravatar
j.i.m
Stor knallert
Indlæg: 296
Tilmeldt: ons 16. sep 2009 16:50
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af j.i.m »

Jeg kunne godt bruge et originalt lignende bagdæk til min dx 76èr, lidt ligesom det fine fordæk du sælger

Mvh
Jakob
Hilsen Jakob.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Mine bud på mangler,,, jeg ved ikke om det "bare" ligger på hylden og ikke er vist i shoppen,,,

Kvalitets krumtap

kvalitets indsugnings membran hus

6,5 mm indsugningsplade måske også dem til 2 gears af typen man ikke behøver at plan slibe før brug

bag tandhjul ny model 1977~ 1979

original kopi udstødning af god kvalitet til FS1,,, ved godt du har en ,, men den er vist ikke til fs1

disse ting har jeg selv savnet et par gange,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af T.B. »

Det jeg tænker mest på er div."gummidele" og gear,kick,og bremsepedaler. Altså sliddele der for det meste er blevet skiftet ud med noget thansen bras. Der er ingen tvivl om at det er gode kvalitetsdele der sælges i shoppen.Men jeg vil gerne give lidt extra for at få en helt org.del bare for at vide at eksl. gummihalvmånen ved karb.eller gummiet ved koblingssneglen er org. på min Yamaha :(y)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3218
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Jensmc »

Rigtig mange renoverer bremsecylinderen. Jeg forsøger at bruge de gamle stempeldele i videst muligt omfang. Evt. ved at bruge dele fra flere stempelsæt. Problemet er bare, at den udvendige gummibælg, der beskytter mod snavs, næsten altid er tæret op.
En løs bummibælg/hætte/boot, kald den hvad I vil, vil sikket være en fin del i sortimentet.
Den har kunnet købes løs til f.eks. TX750, men den udgik engang for 100 år siden. :(
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Guess who »

Hej Alle

Så har mange haft muligheden for at komme med deres bud på udvidelser til sortimentet....Her kommer lige en opsamling.

Vi starter fra fra JensMC :wink:

1)Gummihætter til bremsecylinderen, som sidste afslutning - Dette arbejdes der stadig på, men kan allerede sige nu at det ikke er noget man får lavet for 5kr stykket.


2)Originale gummidele, det har jeg egentlig haft på den gl. hjemmeside. Men efterspørgslen var så lille så det blev sorteret fra under opgraderingen. Vil ikke afvise jeg kunne finde på at købe lager hjem, men igen har vi problemet med andre der kan levere originale stumper billigere end min indkøbspris :shock:

3)Kvalitets krumtapper er der flere der ønsker, så det vil jeg forsøge at få på hylden til fair priser.
Indsugningshuse til membran har jeg ikke set eller kendskab til man kan finde bedre end de elendige andre sælger. Men jeg vil undersøge det.
Indsugningsplader er der også flere som har eftersøgt, dog genbruger mange de gamle.Kigger jeg også på.
Bagtandhjul 77-79 kommer de er bestilt og skulle gerne være runde :lol:
Original lignende lovlig udstødning har jeg haft siden efteråret og det er en kopi af den originale lovlige FS1. Bare uden TUMnr og begrænsning.

4)Kendadæk kommer på lager i str. 2,50x17 - 2,75x17 og 3,00x17 her forventes relativt store pris stigninger. Prisen på rågummi til dæk er steget EKSPLOSIVT inden for få år. Indkøbsprisen er makant højere på kvalitetsdæk nu og fremover..

5)De næste styr der kommer på lager er 1,5cm længere som DX, men stadig med huller i. Så kan man selv save af om det skal være til dx eller k1.

6) Original bagsvingere - det er helt udelukket. Skal sætte så stor produktion igang at det vil jeg ikke, ikke engang forhøre mig. Kunne forestille mig formen koster det meste af et lille indflytningsklart sommerhus.

7)Værktøjssæt kommer der snart en prøve på.

8.Skruer til diverse, og skruesæt til f.eks skærme, sæde osv. vil jeg gerne sammensætte. Det kommer på sigt.Kender ikke efterspørgslen.

9)Link til brugte dele, det vil jeg ikke stable på benene. Slet ikke en liste over det - der er stor udskiftning i dem både ind og ud. Så hvis den skulle ajourføres hele tiden ville jeg gå kold i det.Men skriv en mail om jeg har det i brugt.

10)Olieprodukter ligger der miljøafgifter på, samtidig er det svært at konkurrere med store kæder og aftaler.Ikke noget jeg vil kaste frådende over. Dog kan jeg anbefale en effektiv og vanvittig god 2takts olie, men har været ude for at diverse arbejdspladser giver deres medarbejdere mulighed for at købe dem billigere end jeg kan sælge dem til.
Desuden skal der jo sendes et 16punkts sikkerhedsdatablad med hver dunk.

11) DX 17 forskærme - vi drøftede det jo i Viborg Johannes - men sagen er den, at det IKKE er samme fabrik som thansen får lavet deres på - min leverandørs fabriks 17"form er itu og kasseret. Men 18"formen er intakt. Igen skal der langes MANGE MANGE flere dx 17"skærme over disken hvis en ny form skulle laves/fremstilles :wink:

12)Som noget nyt kan jeg fortælle at jeg får en MEGET MEGET flot kopi af gl. model anderøvssæde på lager. Med nitter, flot bagende, betræk osv. Meget flot sæde kan jeg love jer - prisen vil følge.

Håber det har givet svar på jeres ønsker.

Mvh
Benny
Brugeravatar
Ryholl
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: ons 9. dec 2009 20:09
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Ryholl »

Det lyder super godt Benny :-)
16 år, kæmpe fan af fs1'en
Blå Puch Maxi
Atv 200cc solgt :(
Yamaha fs1 1978 "projekt airbrush" under renovation
Rød Mobylette, vil ikke starte :(
Thumpstar road ripper 50cc, EU45knallert
Xmotos 2010
Mange reservedele haves spørg hvis du mangler noget :D http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66584
Højglanspolerer også
Mvh Ryholl
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Tak Benny


For info,,, og dine forsøg på at finde gode kvalitets dele,,,, :bravo ,,, vi råber op hvis vi mangler dele du ikke viser på siden,,,, :(y) ,,,

lige et lille PS,,, jeg ved godt at alle gerne vil støtte Benny mest muligt :bravo ,,, men efter det man kan læse sig til og høre sig til ,,, så er problemmet nok,,, at hvis Benny ikke har det hele,,, og de alligevel skal bestille et andet sted,,, for at få de sidste dele ,,, så ser man nok efter om de andre kan udfylde hele ordren ,,, så man spare engang porto ,,, for de gule hvepse med et rødt klistermærke på siden,,, tager sig jo temmeligt godt betalt når de skal fragte noget :crying ,,, bare mit bud på hvorfor man syntes nogen går over "Å`n" efter "vand",,, :? :?
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Dewil »

Glemte faktisk en lille ting: Klistermærke til tændinglås, er lavet på noget meget tynd alu? Det kunne være dejligt at kunne genbruge de gamle låse der ikke er helt ødelagte endnu. Men ved selvføljelig ikke om der er buiseness nok i det? Eventuelt fremstillet af klistermærkemanden fra stumpemarkedet?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af strynboen »

hej benny de gummi bælg til calibren..holder kun en seson..så mange er nok villige til at give en rigtig pæn pris for nogen som er langtids holdbare,,jeg er..det er træls at skifte den hvert år..så prisen er nok underordnet..for de mere hardcore..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Yamahafs1.dk shop

Indlæg af Guess who »

Ja, Johnny

Det hørte jeg også i lørdags - kan jeg puste til ilden med at de 75.-kr stiger pr. 1/4 - 11 hvis jeg sender en udstødning eller andre store papkasser. Så koster det mig min.140.-kr at sende den og jeg opkræver "kun" 75.-kr i fragt.

Husk de 75.-kr skal dække: fragten, tape evt. specialpapkasser, fyld og den tid man bruger på at plukke, pakke og sende pakkerne..Men det er jo bare en del af charmen ved at vælge dette koncept.

Hvor mange steder sendes der gratis, når det er en internetbutik og pakkestørrelserne varierer?

Mvh
Benny
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"