Puch - problem
Puch - problem
Hej
Jeg har det problem at min puch maxi 2 gear ikke går ordenligt, jeg har renset karb. men er ikke sikker på indstillingerne, så hvad er basis indstilling for luft- og "den anden" skrue, tror det er tomgangs skruen?
- Tak
Jeg har det problem at min puch maxi 2 gear ikke går ordenligt, jeg har renset karb. men er ikke sikker på indstillingerne, så hvad er basis indstilling for luft- og "den anden" skrue, tror det er tomgangs skruen?
- Tak
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Re: Puch - problem
den store skrue er stildbar strålespids..alså en juster bar dyse..jo længre du skruer den ind..med uret..jo mindre bensin får motoren..og motoren vil dø ud..du skruer den så tilbage..mod uret..så den 4 takter...hakker i det..springer hver anden tænding over fordi den får så meget bensin at den faktisk drukner tændrøret..så skruer du skruen ind af til den netop går perfekt..lige før den får for lidt igen..der er justeringen....ved start bruger du ikke strålespidsen som justering..du tipper svømmeren så kaburatoren løber over..træder kick starteren den starter..og du justere på chokeren til den køre rent
mange puch har ikke den stildbare strålespids,,og de køre fint uden...men den er lækker at have..når man kan justere den perfekt
mange puch har ikke den stildbare strålespids,,og de køre fint uden...men den er lækker at have..når man kan justere den perfekt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch - problem
mesteren har taltstrynboen skrev:den store skrue er stildbar strålespids..alså en juster bar dyse..jo længre du skruer den ind..med uret..jo mindre bensin får motoren..og motoren vil dø ud..du skruer den så tilbage..mod uret..så den 4 takter...hakker i det..springer hver anden tænding over fordi den får så meget bensin at den faktisk drukner tændrøret..så skruer du skruen ind af til den netop går perfekt..lige før den får for lidt igen..der er justeringen....ved start bruger du ikke strålespidsen som justering..du tipper svømmeren så kaburatoren løber over..træder kick starteren den starter..og du justere på chokeren til den køre rent
mange puch har ikke den stildbare strålespids,,og de køre fint uden...men den er lækker at have..når man kan justere den perfekt
Yamahafs1dx
Re: Puch - problem
Mig bekendt kører en Maxi2-gear med alm. puch 3-gears karburator. Dette er ordnet med et lille mellemstykke mellem cylinder og karburatoren. Den har ikke kørt med 1-gears karburator. hverken den nye eller den gamle type.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Puch - problem
ja det er den goe gamle svane hals bing,,som ms og vz altid har brugt..en utrolig robust og fleksibel kab..men kun 12 mm
det rakker til ca 55-60 kmt...skal der mere fut i er det den 17 mm bing med det grå sidemonterede tørluftfilter,,vi kaldte brøl aben..da det larmede...
det rakker til ca 55-60 kmt...skal der mere fut i er det den 17 mm bing med det grå sidemonterede tørluftfilter,,vi kaldte brøl aben..da det larmede...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch - problem
Tak for indlæggene, men hvad med luftskruen - den man justere med skruetrækker. Hvis man skruer den helt, hvor mange omgange ud er så standart? (og med henhold til strålespidsen hvad er standart indstillingen, så kan jeg selv justere den ind derefter)
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Re: Puch - problem
hej der er ingen luft skrue..den med kærven er strålespidsen..jeg har forklaret hvordan den stilles..der er ingen anden måde at gøre det på..der er ikke andre skruer..kun tomgangs skruen..den peger ned af og har en fjeder som kontra.
.er du sikker på at det er en 2 gear maxi..ikke en 1 gear..den har måske en anden type kaburator den 4 kantede bing..som monza og de nyere maxi også har..den kan kendes på at bensin studsen som slangen sidder på kan skrues af..og der sidder et filter bagved
.er du sikker på at det er en 2 gear maxi..ikke en 1 gear..den har måske en anden type kaburator den 4 kantede bing..som monza og de nyere maxi også har..den kan kendes på at bensin studsen som slangen sidder på kan skrues af..og der sidder et filter bagved
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch - problem
Her
Uploader lige et billede. (men hvad er hvad, grøn cirkel og rød cirkel?)
Uploader lige et billede. (men hvad er hvad, grøn cirkel og rød cirkel?)
- Vedhæftede filer
-
- karb.jpg (176.32 KiB) Vist 9867 gange
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Re: Puch - problem
hej super billede..din strålespids er så ikke med kærv men den spidse en..rød ring..den anden er tomgang grøn..
du skal bare justere den strålespids,,,men pil lige den klud ud af luftfilteret,,der skal kun være en metal filter...når du køre uden det rigtige luftfilter
du skal bare justere den strålespids,,,men pil lige den klud ud af luftfilteret,,der skal kun være en metal filter...når du køre uden det rigtige luftfilter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch - problem
Er der en pakning mellem studsen og karburator, den ser noget våd ud der.
Re: Puch - problem
Ja det er der... men lige et hurtigt spørgsmål til, hvordan fjerner jeg metalfilter gitteret, så jeg kan fjerne stoffet?
MVH
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Kristian
YAMAHA FS1-K1 '76
Re: Puch - problem
Den kan tage med en papegøjetag, den er bare presset i karburatoren.
Re: Puch - problem
ja hvis kab og studs har været overspændt..bliver de skæve i flangen..man kan med forsiktighed file anlægsfladen så den bliver plan igen..en nu pakning med flangetætning eller flydene pakn..og ikke spænde alt for hårdt..så er den helt tæt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen