Småproblemer med Yamaha
: tirs 19. apr 2011 14:35
Hej!
Nu vil jeg tillade mig at kalde det småproblemer, men er egentligt rimelig træls.
Endelig fik jeg startet mit nyerhverv af en Yamaha 4g. Den havde stået stille i 3år, men sprang igang efter 3. hug på kickstarteren (Hvilket chok jeg fik).
Sagen er den, at den kører elendigt. Den dør ved fuld gas, og soder helt forfærdeligt fra udstødningen.
Jeg vil med det samme få renset karburatoren, og har lige afmonteret den. Der sidder masser af snavs i, men det der undrer mig mest er den store dyse. Der står 220 på den, så jeg vil mene den er alt for stor? Karburatoren er en 16mm Mikuni med en 16mm indsugningsplade. Jeg har læst rundt omkring her i forum, at en passende dyse vil være mellem 140-170, er det korrekt? Alt andet på knallerten er lovligt.
Kan for stor dyse være grunden til at den soder mellem udstødning og cylinder? Jeg skal selvfølgelig have skiftet pakningen.
Mvh
Michael
Nu vil jeg tillade mig at kalde det småproblemer, men er egentligt rimelig træls.
Endelig fik jeg startet mit nyerhverv af en Yamaha 4g. Den havde stået stille i 3år, men sprang igang efter 3. hug på kickstarteren (Hvilket chok jeg fik).
Sagen er den, at den kører elendigt. Den dør ved fuld gas, og soder helt forfærdeligt fra udstødningen.
Jeg vil med det samme få renset karburatoren, og har lige afmonteret den. Der sidder masser af snavs i, men det der undrer mig mest er den store dyse. Der står 220 på den, så jeg vil mene den er alt for stor? Karburatoren er en 16mm Mikuni med en 16mm indsugningsplade. Jeg har læst rundt omkring her i forum, at en passende dyse vil være mellem 140-170, er det korrekt? Alt andet på knallerten er lovligt.
Kan for stor dyse være grunden til at den soder mellem udstødning og cylinder? Jeg skal selvfølgelig have skiftet pakningen.
Mvh
Michael