Side 1 af 1

Anden cylinder og udstødning?

: tirs 2. aug 2011 20:14
af o0nodland0o
hey nogen der kan fortælle mig hvad opsætningen på den gule fs1'er er i denne film?
og hvor man kan få disse dele

Re: Anden cylinder og udstødning?

: tirs 2. aug 2011 21:58
af Kai
Det står da højt og larmende lige under videoen ??

Den gule må være:
Polini big bore Ø45 for yamaha chappy, ported.
21mm dellorto, Exhaustpipe calculated in bimotion and designed in Solidworks2008. PVL raceignition.

Både cylinder, karburator og tændingen kan du finde på Google. Udstødningen må du selv regne dig frem til, da det er en de selv har designet.

Re: Anden cylinder og udstødning?

: tirs 2. aug 2011 22:50
af Frandsen
prøv dette link det er et ok firma at handle med, der kan du også få inder rotor tændingen, men husk den er kun til ræs der er ingen lysspole på
http://www.50cc.biz/frameset_eng.htm?zoek_e.asp~CcMainE
Meen den der cylinder skal du forbrede dig på en del ombygning før end den er brugbar
den passer i pindboldtne og skørt ,men skyllekanalerne rager uden for pakkefladerne på motorblokken
det kan løses med en 1mm stål bundpakning kombineret med flydene paknning, men så skal der også drejes af cylinderen
det mest ideelle ville selfølgelig være at svejse på pakfladerne, udvide skyllekanalerne i motorblokken og blokere hele hullet ved membranen og
lave en ny skyllekanal der.......... mindre kan jo gøre det men så får du nok heller ikke den ønskede effekt....

Re: Anden cylinder og udstødning?

: tirs 2. aug 2011 23:58
af patrick j.
det minder mistænkelig meget om det en af min mors venner gjorde ved hans for 20 år siden:) den rendte over 100 siger han, og hvis jeg kender ham ret, så os et godt stykke over 100, der var forlænget slaglængde, men kan ikke huske boringen? vil jeg lige høre ham efter, cylindern var os med kabuen monteret ovenpå, og det var virkelig puslet og nuslet om den, han har delene endnu, men han vil ikke af med dem:(

Re: Anden cylinder og udstødning?

: ons 3. aug 2011 10:57
af kreidlerhansen
Den hidsige gasrespons opnår du med innerrotoren - den koster så tilsvarende på momentkurven udenfor trækområdet. Og dén forskel er mærkbar!

Umiddelbart betragter jeg kun Chappy-cylinderen som en fordel, fordi Polini står bag, og det er da et firma, som har en vis kvalitetskontrol. Ja, ok... og så er indsugningen knap så restriktiv som den org. på FS1'en. Hvad indsugning på en membran-motor angår, er der kun én vej: HUL igennem! :hihi


Kan du finde en cylinder i god kvalitet og få den boret op til max. + får styr på porttiderne, vil du få nær samme resultat med innerrotoren og et veldesignet ekspansionskammer på udstødningssiden.

Skulle du kaste dig over Chappy-cylinderen, vil jeg anbefale, du får drejet så meget af bunden som muligt og kompenserer med en tilsvarende aluplade (husk at modregne pakninger). Det vil give mulighed for en 100% jævn overgang fra blokkens til cylinderens skyllekanaler.
Flow er nøglen til en motor, som går jævnt - spidsydelse kan stort set hentes alene på flere omdrejninger.

Re: Anden cylinder og udstødning?

: ons 3. aug 2011 22:08
af o0nodland0o
vil helst køre med en fs1 cylinder ;) hvad er det der innerrotoren? og ville lige høre om der er nogen der måske kunne lave en udstødning til mig får en smulle penge så jeg kan få max ud af motoren ;)