Min 73´er i Candy Gold (orange).
Min 73´er i Candy Gold (orange).
Mojn.
I dag har maleren og jeg været i Randers hos Torben Hartvig, hvor Erik igen købte en del guldting til de 10 (11 eller 12) projekter, som han vil lave.
I dag var der en lille ændring i forhold til tidligere ture vi har været på
Jeg købte også noget
Jeg kunne simpelthen ikke lade hans nummermatch ligge, så det købte jeg
Oven i hatten købte jeg også et originalt sæde med et originalt betræk til, så nu kan min 73´er endelig blive fuldbyrdet original og samlet i originale stumper. Det eneste jeg skal have malet ekstra, idet jeg nu har samlet de øvrige farvede dele i nye originale Candygold dele er: sæde og tank
De dele vil maleren prøve at ramme så godt som muligt i forhold til den oprindelige candygold farve. Jeg er vildt spændt.
I morgen vil jeg skille motoren ad, idet den ikke er helt tæt for olie, men motoren er helt igennem rigtig, med den rigtige tændingsplade, svinghjul etc.
Det bliver en længe ventet ønskeopgave at bringe denne motor helt i top.
Her et lige et billede af mit køb...
I dag har maleren og jeg været i Randers hos Torben Hartvig, hvor Erik igen købte en del guldting til de 10 (11 eller 12) projekter, som han vil lave.
I dag var der en lille ændring i forhold til tidligere ture vi har været på
Jeg købte også noget
Jeg kunne simpelthen ikke lade hans nummermatch ligge, så det købte jeg
Oven i hatten købte jeg også et originalt sæde med et originalt betræk til, så nu kan min 73´er endelig blive fuldbyrdet original og samlet i originale stumper. Det eneste jeg skal have malet ekstra, idet jeg nu har samlet de øvrige farvede dele i nye originale Candygold dele er: sæde og tank
De dele vil maleren prøve at ramme så godt som muligt i forhold til den oprindelige candygold farve. Jeg er vildt spændt.
I morgen vil jeg skille motoren ad, idet den ikke er helt tæt for olie, men motoren er helt igennem rigtig, med den rigtige tændingsplade, svinghjul etc.
Det bliver en længe ventet ønskeopgave at bringe denne motor helt i top.
Her et lige et billede af mit køb...
- Vedhæftede filer
-
- P1030948_900x675.JPG (175.73 KiB) Vist 9474 gange
Mvh Per.
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Jeg er joo slet ikke misundelig !!! eller også er jeg misundelig fra top til tå, for det der er sq da bare for lækkert!!!
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Min 73´er i Candy Gold (orange).
Tillykke Per Gid det var mig
Er vi ude i lak sæt a´la det her? Der er åbenbart flere 73´ match under opbygning for tiden
Er vi ude i lak sæt a´la det her? Der er åbenbart flere 73´ match under opbygning for tiden
- Vedhæftede filer
-
- ImageUploadedByTapatalk1313182207.628677.jpg (62.53 KiB) Vist 9453 gange
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Hej Per.
Tillykke med købet. Det er jo helt fantastiske sager du har købt der.
Hilsen Kim.
Tillykke med købet. Det er jo helt fantastiske sager du har købt der.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Jeg kunne jo ikke vente...
Jeg måtte simpelthen se, hvad der var i motoren, og hvorfor den ikke var tæt for olie.
Motorens indhold var en udsøgt fornøjelse
næsten kun gode originale dele.
Grunden til utætheden skyldes en gammel kending. En eller anden i tidernes morgen, har brækket brækket olieskjoldet fri med en skruetrækker, så der er dybe hakker og skader i pakfladen på højre krumtaphus.
Lige lidt billeder..
Til Thoms: Står der ikke Per på den Candygold tank?
Jeg måtte simpelthen se, hvad der var i motoren, og hvorfor den ikke var tæt for olie.
Motorens indhold var en udsøgt fornøjelse
næsten kun gode originale dele.
Grunden til utætheden skyldes en gammel kending. En eller anden i tidernes morgen, har brækket brækket olieskjoldet fri med en skruetrækker, så der er dybe hakker og skader i pakfladen på højre krumtaphus.
Lige lidt billeder..
Til Thoms: Står der ikke Per på den Candygold tank?
- Vedhæftede filer
-
- P1030949_900x675.JPG (217.62 KiB) Vist 9417 gange
-
- P1030950_900x675.JPG (182.46 KiB) Vist 9417 gange
-
- P1030951_900x675.JPG (239.16 KiB) Vist 9417 gange
Mvh Per.
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Den og 72 er bare så unikke og så oveni købet et match - det bliver godt det der Tanksættet tilhører mr. Cholewa, men hvem ved hvad der sker på sigt Var der noget med at du havde nummermatch'et der ligger kun et nummer ved siden af?Per skrev:Jeg kunne jo ikke vente...
Jeg måtte simpelthen se, hvad der var i motoren, og hvorfor den ikke var tæt for olie.
Motorens indhold var en udsøgt fornøjelse
næsten kun gode originale dele.
Grunden til utætheden skyldes en gammel kending. En eller anden i tidernes morgen, har brækket brækket olieskjoldet fri med en skruetrækker, så der er dybe hakker og skader i pakfladen på højre krumtaphus.
Lige lidt billeder..
Til Thoms: Står der ikke Per på den Candygold tank?
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Ja, stelnummeret på min nuværende 73´er er et nummer højere end Steens. Desværre har jeg ikke den matchende motorblok, så derfor dykkede jeg altså ned i muldvarpeskindet for at få et ægte nummermatch på min drengeknallertThoms skrev:Den og 72 er bare så unikke og så oveni købet et match - det bliver godt det der Tanksættet tilhører mr. Cholewa, men hvem ved hvad der sker på sigt Var der noget med at du havde nummermatch'et der ligger kun et nummer ved siden af?Per skrev:Jeg kunne jo ikke vente...
Jeg måtte simpelthen se, hvad der var i motoren, og hvorfor den ikke var tæt for olie.
Motorens indhold var en udsøgt fornøjelse
næsten kun gode originale dele.
Grunden til utætheden skyldes en gammel kending. En eller anden i tidernes morgen, har brækket brækket olieskjoldet fri med en skruetrækker, så der er dybe hakker og skader i pakfladen på højre krumtaphus.
Lige lidt billeder..
Til Thoms: Står der ikke Per på den Candygold tank?
Den skal iøvrigt også have plade på, idet jeg som dreng drømte om netop den detajle gennem samtlige 3 år jeg kørte på den. Sjovt at man skal være fyldt 52, inden den drøm går i opfyldelse...
Mvh Per.
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
bedre sent end aldrig...jeg var ude og se på en cbx 1000 honda i fredags...det er min drømme maskine...den havde desvære en lille mislyd i tomgang..og jeg er lidt kræsen..så det blev ikke denne gang..men leder vidre...drømme skal opfyldes...
men det du har gang i der..er da bare helt super vildt..du får en dejlig vinter med at finpudse detaljer...nu det store finde arbejde er overstået..
men det du har gang i der..er da bare helt super vildt..du får en dejlig vinter med at finpudse detaljer...nu det store finde arbejde er overstået..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
hold da op makker du går til den, og jeg kan kun fuld ud forstå dig tillykke med den, så blev du endelig helt 16år igen
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
I dag blev der tid til at kigge lidt nærmere på højre krumtaphus af Torben Hartvigs gamle 73´er.
Det var ikke kun hakket, men også skævt. En ungersvend må virkelig have brækket til, da han har skullet afmontere koblingshuset
Nå men jeg startede mit Ilt og gas-sæt op, og varmede op til ca. 500 grader. Så fik huset lige en pølse med alutite, hvorefter huset blev planslebet, til jeg kunne se slibespor hele vejen rundt på begge sider. Så dan så det ud:
Det var ikke kun hakket, men også skævt. En ungersvend må virkelig have brækket til, da han har skullet afmontere koblingshuset
Nå men jeg startede mit Ilt og gas-sæt op, og varmede op til ca. 500 grader. Så fik huset lige en pølse med alutite, hvorefter huset blev planslebet, til jeg kunne se slibespor hele vejen rundt på begge sider. Så dan så det ud:
- Vedhæftede filer
-
- P1030970 (Medium).JPG (160.87 KiB) Vist 9228 gange
-
- P1030971 (Medium).JPG (171.96 KiB) Vist 9228 gange
Mvh Per.
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
I dag nåede jeg lidt længere med motoren.
Det viste sig desværre, at også krumtappen var nedslidt. Den var så slidt der hvor det venstre krumtapleje skal sidde, at krumtappen sad helt løst i den inderste lejeskål. Heldigvis havde jeg en anden og intakt på lager
Så fik alle aksler en tur med fint sandpapir på drejebænken, der hvor de skal løbe i simmerringe. Det har jeg vældig gode erfaringer med at gøre. Så river akslen nemlig ikke simmerringen, hvis den er helt glat
Motoren er nu samlet, og jeg skal have de dele, der skal være sølv, sendt hen til maleren.
Jeg må tilstå, at jeg er blevet lidt afhængig af den finish han kan levere tingene i
PS: Jeg har lige investeret i en 10 tons presse. Man står ligefrfem og smiler, når man trykker et nyt leje i
Det viste sig desværre, at også krumtappen var nedslidt. Den var så slidt der hvor det venstre krumtapleje skal sidde, at krumtappen sad helt løst i den inderste lejeskål. Heldigvis havde jeg en anden og intakt på lager
Så fik alle aksler en tur med fint sandpapir på drejebænken, der hvor de skal løbe i simmerringe. Det har jeg vældig gode erfaringer med at gøre. Så river akslen nemlig ikke simmerringen, hvis den er helt glat
Motoren er nu samlet, og jeg skal have de dele, der skal være sølv, sendt hen til maleren.
Jeg må tilstå, at jeg er blevet lidt afhængig af den finish han kan levere tingene i
PS: Jeg har lige investeret i en 10 tons presse. Man står ligefrfem og smiler, når man trykker et nyt leje i
- Vedhæftede filer
-
- P1030972 [800x600].jpg (134.09 KiB) Vist 9160 gange
-
- P1030973 [800x600].jpg (117.07 KiB) Vist 9160 gange
-
- P1030974 [800x600].jpg (126.9 KiB) Vist 9160 gange
-
- P1030975 [800x600].jpg (123.71 KiB) Vist 9160 gange
Mvh Per.
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Jeg får helt dårlig samvittighed over mig selv nu, jeg har kun ledt rundt i mine dele og fundet lidt der kan bruges, bla. 4 originale skruer til koblingen som ikke er forknoklet, og så ledt efter lidt dele til kaburatoern men kan ikke finde de rigtige :S og så har du samlet en motor:( enten er du meget hurtig eller så hænger jeg lidt i bremsen
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
patrick j. skrev:Jeg får helt dårlig samvittighed over mig selv nu, jeg har kun ledt rundt i mine dele og fundet lidt der kan bruges, bla. 4 originale skruer til koblingen som ikke er forknoklet, og så ledt efter lidt dele til kaburatoern men kan ikke finde de rigtige :S og så har du samlet en motor:( enten er du meget hurtig eller så hænger jeg lidt i bremsen
Mvh Per.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: tors 12. nov 2009 21:55
- Kontakt:
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Hej Per jeg er da ked af at hørePer skrev:patrick j. skrev:Jeg får helt dårlig samvittighed over mig selv nu, jeg har kun ledt rundt i mine dele og fundet lidt der kan bruges, bla. 4 originale skruer til koblingen som ikke er forknoklet, og så ledt efter lidt dele til kaburatoern men kan ikke finde de rigtige :S og så har du samlet en motor:( enten er du meget hurtig eller så hænger jeg lidt i bremsen
det med motoren, men du har vist gjort en
god handel alligevel.
Mvh
Torben
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Hej Torben.torbenhartvig skrev:Hej Per jeg er da ked af at hørePer skrev:patrick j. skrev:Jeg får helt dårlig samvittighed over mig selv nu, jeg har kun ledt rundt i mine dele og fundet lidt der kan bruges, bla. 4 originale skruer til koblingen som ikke er forknoklet, og så ledt efter lidt dele til kaburatoern men kan ikke finde de rigtige :S og så har du samlet en motor:( enten er du meget hurtig eller så hænger jeg lidt i bremsen
det med motoren, men du har vist gjort en
god handel alligevel.
Mvh
Torben
Det skal du ikke være.
Jeg var jo klar over, at motoren alligevel skulle skilles ad, og den er jo fyldt med fine originale stumper. Krumtappen havde jeg en liggende af og krumtaphuset fik jeg jo fyldt op og planslebet, så det er kun tiden der er gået - og det er jo ren fornøjelse
Jeg tror måske endda, at den mislyd du snakkede om, kan stamme fra den slidte krumtapaksel i stedet for koblingshjulet
Det finder jeg jo nok snart ud af...
Mvh Per.
Mvh Per.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: tors 12. nov 2009 21:55
- Kontakt:
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Det har du nok ret i Per.Per skrev:Hej Torben.torbenhartvig skrev:Hej Per jeg er da ked af at hørePer skrev:patrick j. skrev:Jeg får helt dårlig samvittighed over mig selv nu, jeg har kun ledt rundt i mine dele og fundet lidt der kan bruges, bla. 4 originale skruer til koblingen som ikke er forknoklet, og så ledt efter lidt dele til kaburatoern men kan ikke finde de rigtige :S og så har du samlet en motor:( enten er du meget hurtig eller så hænger jeg lidt i bremsen
det med motoren, men du har vist gjort en
god handel alligevel.
Mvh
Torben
Det skal du ikke være.
Jeg var jo klar over, at motoren alligevel skulle skilles ad, og den er jo fyldt med fine originale stumper. Krumtappen havde jeg en liggende af og krumtaphuset fik jeg jo fyldt op og planslebet, så det er kun tiden der er gået - og det er jo ren fornøjelse
Jeg tror måske endda, at den mislyd du snakkede om, kan stamme fra den slidte krumtapaksel i stedet for koblingshjulet
Det finder jeg jo nok snart ud af...
Mvh Per.
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Så kom der tænding, tandhjul og kobling på.
Nu skal jeg bare vente på, at få de sølvfarvede dele malet
Nu skal jeg bare vente på, at få de sølvfarvede dele malet
- Vedhæftede filer
-
- P1030980_900x675.JPG (182.01 KiB) Vist 9071 gange
-
- P1030981_900x675.JPG (208.68 KiB) Vist 9071 gange
Mvh Per.
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
ja per så er vente tiden nok lang for dig det er jo ingen der kan arbejde i det tempo som du er i men er sikke på den bliver super flot
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
I dag var jeg nede hos maleren for at se en portion Candy Gold, der lige var blevet malet - deriblandt min tank
Han havde malet delene ud fra et NOS sideskjold, og ligheden i udseende, farve, struktur var lige i øjet.
Det er nok lidt svært at se på billederne, da de er taget i sprøjtekabinen i et lyshav af neonlys.
Han havde malet delene ud fra et NOS sideskjold, og ligheden i udseende, farve, struktur var lige i øjet.
Det er nok lidt svært at se på billederne, da de er taget i sprøjtekabinen i et lyshav af neonlys.
Mvh Per.
Re: Min 73´er i Candy Gold (orange).
Uha, den bliver flot det varer nok ikke længe inden den er færdig.. sikkert inden jul hvis det var mig der skulle samle ville det nok ikke blive før sommer, men når du er i gang sker der ski noget
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'