Side 1 af 1

Tvillingerne er godt i gang!

: tirs 27. sep 2011 14:50
af CrazyCatman
Jeg fik for noget tid en Suzuki Samurai (årgang 1994) i bytte for en gammel Yamaha MC benzintank
2492389.jpg
2492389.jpg (116.77 KiB) Vist 7344 gange
Men den var... noget træt, bl.a. var benzintanken fuldkommen rusten indvendigt:
2492405.jpg
2492405.jpg (104.61 KiB) Vist 7344 gange
Den røg samme vej som benzinhanen - nemlig i skraldespanden!
2492409.jpg
2492409.jpg (121.05 KiB) Vist 7344 gange
Men uden benzintank skulle der jo gerne findes på noget andet... og jeg valgte at den skulle da bygges lidt om. Jeg har altid gerne ville bygge mig en caff, men aldrig haft et projekt som jeg virkelig gerne ville bruge på det... Jeg havde set en anden på ScooterGalleri der havde en caff-inspireret DM50, men den kunne godt laves "bedre" på nogen punkter...
Jeg fik den idé at arbejde lidt på mit eget lille café-racer projekt - men i en lidt anden stil end hans.

Jeg havde en mere eller mindre komplet Yamaha Virago liggende efter et stripshow, og der lå bl.a. en pæn tank, i mine gemmer fandt jeg også et Magura clubman styr som ville passe perfekt til mit lille balade-projekt.
Desuden skal der laves lidt om på elnettet, luftfilteret skal fjernes (og udskiftes med et gammelt rundt Puch-filter der spændes direkte på karburatoren) - og ja alle beslag skal fjernes! Tilbageflyttersæt, bullet-sæde, et andet lygtehus og meget mere er også planlagt.
Jeg ville gerne have nogle aluminiumsfælge på for at undgå Samurai-sygdommen med eksede fælge - men det kan være jeg bare banker nogle tykkere eger på.
En af de mest krævende dele er bagenden, for bagsvingeren skal bygges helt om; dæmpningen skal foregå via mono-affjedring, og der skal en helt tæt bagskærm på - skærm og svinger bliver sat sammen så hjul og hjulkasse følges ad så man altid kan have den korte afstand mellem hjul og skærm:
2544790.jpg
2544790.jpg (112.68 KiB) Vist 7344 gange
Bagsvingeren kommer fra en anden Samurai som jeg fik af Stilads. Begge knallerter blev nemlig strippet og delene blev sorteret i tre bunker; en bunke til hver af knallerterne og en overskudsbunke.
Planen er at den jeg fik fra Stilads (årgang 1984) skal ende med at stå i originalt patina, hvor den anden som sagt skal custombygges. Her er et billede af dem begge hvor de er løst samlet:
2564053.jpg
2564053.jpg (115.62 KiB) Vist 7344 gange
Lige nu er "Originalen" næsten færdig: motoren skal lige serviceres og så skal elnettet efterses så både lys, horn, blink osv er fuldt ud funktionelt.
2564047.jpg
2564047.jpg (116.84 KiB) Vist 7344 gange
Når "Originalen" er færdig går jeg igang med "Den Specielle" - og så bliver der oploadet billeder!

Re: Tvillingerne er godt i gang!

: tirs 27. sep 2011 23:17
af fiskepeter
Det bliver sjovt at se dette projekt stå færdig..men på den org skal støddæmperen ikke vænne på hovedet vel :teeth2

Re: Tvillingerne er godt i gang!

: man 3. okt 2011 13:51
af CrazyCatman
Hehe, nej de skal vendes om, vi blev uenige på værkstedet om det skulle være den ene eller anden vej, men da jeg oploadede billederne kunne jeg godt se at de var omvendt end da de blev fjernet. Men alt er alligevel pt. kun løst monteret, så der skal jo spændes op hele vejen rundt, og så vender jeg støddæmperne samtidig ;)
Tak for bemærkningen alligevel.

Jeg kan jo lige nævne at bagkærmen på "Originalen" ikke er skiftet; det er den samme skærm på begge af de nederste billeder: Utroligt hvad AutoSol kan gøre :D

Re: Tvillingerne er godt i gang!

: man 3. okt 2011 14:32
af 12V
Kender du noget til historien for flammetank Samuraien? For ca. 12-13 år siden lakerede en kammerat sin Samurai matsort + nogle røde flammer. Kunne være sjovt hvis det var den, må lige vise ham billederne en gang.

Re: Tvillingerne er godt i gang!

: tirs 4. okt 2011 12:22
af CrazyCatman
Nej, jeg kender desværre ikke historien om tanken. Flammerne var en smule metalic (kan bedst ses på billede 2); desværre har jeg smidt tanken ud, ellers måtte han godt få den som minde, hvis det var hans gamle ;)