Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af trs »

Hej.

Jeg søger et dyse sæt til en Mikuni karburator vm10 mener jeg den hedder til en FS1.

Er der nogen der har erfaring med nogle sæt / forretninger?

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af juhl-drengen »

ved ik med et sæt men der kan købes dysser i thansen ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af Kai »

Thansen dyser er lisså uberegnelige som en defekt vandhane.. enten giver den ingenting eller så er det for meget, numrene passer overhovedet ikke efter noget som helst.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af Krelleh »

Helt enig med Kai omkring de billige dyser, var det ikke også NielsFup der testede det engang og fat ud at tallene ikke passede helt? :roll:

Noget lignede dette her, du søger?
http://www.fs1shop.nl/sproeiers-laag-model-p-1526.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh. Christian
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

!

Indlæg af trs »

Ja det var det.

Jeg har dog lige bestilt 2 sæt i tyskland.


Ellers tak gutter!

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

trs skrev:Ja det var det.

Jeg har dog lige bestilt 2 sæt i tyskland.


Ellers tak gutter!

/TRS
Reelle Mikuni-dyser, eller...? I så fald vil jeg anbefale enten en opstilling magen til Fup's, eller et dyselære!

Uoriginale dyser KAN være noget skrammel. Derfor har jeg erstattet min Bing med en Dellorto på den gule so.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af trs »

Hejsa.

Nope de er ikke orginale.

http://www.ebay.de/itm/10x-Hauptduse-Du ... 325wt_1042" onclick="window.open(this.href);return false;

ang. dyse lære så ved jeg sgu ikke lige.. Kai har en som vi klogede lidt med på et tidspunkt springene var alt for store.

Mit håb er at jeg kan finde en dyse der er lidt mindre en den jeg har i nu som der står 120 på og er original.

Jeg er også blevet tilbudt orginale dyser, men det var desværre efter jeg havde handlet.

Men det går nok tror jeg har andgang til dyserivaler :roll:

Jeg blev lidt desperat efter jeg kørte ca. 80 km på den røde igår og der stadig var tæt på sort tændrør. hvor af de 2 X 33 var i et stræk til og fra arbejde. (rettelse det var en tur for at fremvise maskinen, ellers dækker forsikringen ikke)
Det virker også som om der er for fed ved tomgang / letgas når den er varm, men det er en 25 pilotdyse der er i men den kan jo være vokset i årenes løb.

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

Oh, så du bikser med lidt af det samme som jeg med min Dellorto.

Hvis den går fint på toppen, er det jo grænselandet til en klemmer, du bevæger dig ud i. Og som indlægget herover står skrevet, ville jeg prøve at skifte piloten, først.
Den originale opsætning er ikke altid, hvad en given motor har brug for. :(


Med fare for at lyde grov:

Det er vanvid at trimme tomgang/lav delgas ved at skifte hoveddyse.


Tændrøret er i mine øjne en let, men ikke en specielt god måde at tjekke blandingsforholdet på. Koksaflejringen på stempeltoppen er bedre!

Jeg var på nippet til at gå en dyse længere ned på basis af tændrøret, alene. Da jeg pillede topstykket af, kom jeg på andre tanker, idet motoren havde brændt stempeltoppen helt tør = meget tyndt lag virkelig finkornet koks tilbage. Og det er vel at mærke efter 500km+ med dyse 85 kontra 100km med dyse 76.
For at hente 'det sidste' er jeg nu nødt til at fokusere på nål og pilot.

Jeg påstår ikke, du ikke ved, hvad du laver... men vær varsom! *PLING* er en dårlig lyd!
:hhi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af trs »

Haha

ingen problemer du skriver bare Tror jeg er ved at lære dig at kende dig :D

Men du har ret.

kan bare ikke forstå røret er sort.

Jeg smutter lige en lille tur nu, så tænker jeg toppen kommer af senere idag.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

Røret kan være sort af andre årsager end dysen!

Et for koldt tændrør vil være sort, men det vil være tørt! Skyldes det alt andet lige dysen (eller en hængende svømmer!), så vil det typisk være fugtigt/fedtet.

Jeg kører 10.000rpm vedvarende med et B8HS, og tændrøret er rent, lidt lysere end Cocio-brunt. Det har samme varmegrad som en standard 6HK fabriksmontering, men den trækker 1.000-1.500rpm over en standardopsætning, og 'march-omdrejningerne' er 9-9.500rpm mod de originale 8-8.500rpm.
Den er således hårdere tunet end originalt, men tændrøret matcher stadig. Jeg overvejer B7HS for at se forskellen. Når tændrøret matcher, så ses ændringer på karbureringen tydeligt - er røret for koldt, bliver øjet snydt.

Som altid skal tingene passe sammen.

Og ja, det er lidt et sidespor, men det er dælme vigtigt at vide, hvis man vil undgå fejlaflæsning!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af trs »

Fik så kørt en lille tur igår. ca 6 Km Først til tandlægen og så lige omkring Byst og videre til Kai.
Fik forresten lagt lak på en tand. Hold nu kæft det smager dårligt og er dyrt af literen!
Nå.
Jeg endte ude ved Kai. Vi diskuterede sagen frem og tilbage og endte med at forsøge at stille på luftskruen til pilot dysen. (det var i vinter engang vi så på den sidst ) -Men nok ikke grundigt nok. For vi endte med at kunne skrue luftskruen helt af og knallerten gik godt i tomgang, mens vi rodede efter en anden skrue!
De 3 -4 luftskruer vi sån lige kunne finde var 100% som den vi afmonterede, så må fejlen jo ligge i dysen så ud med den. det var en #25 som det skal være.
Kai havde en anden dyse, men ikke lige målegrejet hjemme så ved ikke hvor meget forskel der er, men man kan ikke lige se det med øjet.
Nå men i med en anden #25 dyse og så fik vi reaktion på luftskruen.
Jeg er ret sikker på det løste "drukne" problemet i tomgang og svag gas. herligt!
måske mangler den lidt på topfarten nu den føles lidt "mager" så istedet for jeg trode det var en lidt for stor hoved dyse ender det nok som en for stor / defekt pilotdyse og en for lille hoved dyse.

Mon man kan få ny original #25 pilotdyse nogen steder idag?

Jeg tester videre. Takker for hjælpen indtil videre!

:flag
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

Et gammelt trick skulle efter sigende være at fylde den oprindelige dyse med tin og rive den op påny. Jeg har aldrig prøvet det, men blot dysen er ren, skulle det ikke være et problem for tin at binde ordentligt!

Godt I fandt fejlen! Al karburatorteori til trods, HAR tomgangssystemet indflydelse over hele 'spjældåbningsregisteret'. Beskedent, ja, men jo mere astmatisk indrettet en motor er, desto mere følsom er den.

En tilstoppet tomgangsdyse i min 18mm Bing giver næsten samme symptomer, som man oplever med en defekt kondensator...! Den eneste forskel er, at fuld gas virker, men til gengæld som det eneste!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af Kai »

Jeg ved heller ikke lige hvor meget større den reelt er, men fik mine dyserivaler hjem i aftes, og har i eftermiddags kigget lidt mere grundigt på den elendige lille tomgangsdyse. Den er større / konisk "fra bunden" da rivalen falder 5-6mm længere i end fra modsatte side.. skal den så være det ?
Endte med jeg hev karburatoren af min egen og ud med tomgangsdysen for at sammenligne. Den er IKKE konisk ??
Så skruede jeg den i fra Trs Yamaha i min, og så drukner den helt i tomgang (uden at pille ved luftskruen)

Så den er altså større, men ingen af dyselærene er så lille at en af dem kan gå i.
Jeg kunne fristes til at tro den er renset lidt for godt med et stykke ståltråd på et tidspunkt.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Dyse sæt til Mikuni vm10 karburator FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev:Jeg ved heller ikke lige hvor meget større den reelt er, men fik mine dyserivaler hjem i aftes, og har i eftermiddags kigget lidt mere grundigt på den elendige lille tomgangsdyse. Den er større / konisk "fra bunden" da rivalen falder 5-6mm længere i end fra modsatte side.. skal den så være det ?
Endte med jeg hev karburatoren af min egen og ud med tomgangsdysen for at sammenligne. Den er IKKE konisk ??
Så skruede jeg den i fra Trs Yamaha i min, og så drukner den helt i tomgang (uden at pille ved luftskruen)

Så den er altså større, men ingen af dyselærene er så lille at en af dem kan gå i.
Jeg kunne fristes til at tro den er renset lidt for godt med et stykke ståltråd på et tidspunkt.
Hvad forklaringen end er, så viser det, hvor lidt der skal til at smadre hele systemet!

Tankevækkende og aldeles en god årsag til, jeg vil rode lidt mere med tomgangsdyser...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"