Hej,
Er ved at renoverer min 76 DX og har i den forbindelse brug for lidt større kendskab til, om hvorvidt de fjedre som jeg har afmonteret min forgaffel er originale og om de bør genbruges?
Er der derfor nogle af jer specialister som kan fortælle, om de er originale, (hvis man kan se det) samt om længden kan godkendes selvom de ikke måler 150mm?
Derudover ville jeg høre, og tanken har nogle sealers man skal passe på, inden man går igang med at slibe tanken ned til råt metal?
På billedet kunne det meget vel ligne en traditionel sealing, men de er ikke helt ens på begge sider af tankens underside. Så jeg formoder, at der er løbere fra tidligere autolakering og der ikke er noget at passe på.
Nogle som kan be/afkræfte inden jeg går i gang?
På forhånd tak.
Forgaffel fjedre samt tank spørgsmål
Forgaffel fjedre samt tank spørgsmål
Nuværende:
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991
Re: Forgaffel fjedre samt tank spørgsmål
DX forgaffelfjeder på 150mm lyder rigtigt, kan sandblæses, fosfateres (bare nogle få timer) og galvaniseres... så holder den længe endnu.
Tanken har ingen sealer, det du her står med er en kæmpe bussemand af maling... Få tanken sandblæst, renset indvendigt og fosfateret inden maleren klarer resten.
Tanken har ingen sealer, det du her står med er en kæmpe bussemand af maling... Få tanken sandblæst, renset indvendigt og fosfateret inden maleren klarer resten.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Forgaffel fjedre samt tank spørgsmål
Her er lidt info omkring forgaffel til 76 DX:
viewtopic.php?f=23&t=15272
viewtopic.php?f=23&t=15272
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Forgaffel fjedre samt tank spørgsmål
Tak for hjælpen.
Jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvorvidt mine fjedre stadig kan anvendes på baggrund af længden?
I guiden beskrives længden til at være 155 mm, men i Haynes opgives de til 150 mm!
Jeg vil klart mene, at I fald der er 6 mm eller mere i forskel på længden, bør mine fjedre ikke anvendes.
Men hvis jeg tager udgangspunkt i Haynes, opgives de til 150 mm. Hvis dette er tilfældet, burde mine stadig kunne fungere uden problemer, da de måler ca. 149 mm. (billeder)
Dog kender jeg ikke det oprindelig krav fra Yamaha på fjederens hårdhed.
Alternativ er, at smide Tante Hansen fjedre i, hvilket jeg helst vil undgå.
Nogle forslag?
Jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvorvidt mine fjedre stadig kan anvendes på baggrund af længden?
I guiden beskrives længden til at være 155 mm, men i Haynes opgives de til 150 mm!
Jeg vil klart mene, at I fald der er 6 mm eller mere i forskel på længden, bør mine fjedre ikke anvendes.
Men hvis jeg tager udgangspunkt i Haynes, opgives de til 150 mm. Hvis dette er tilfældet, burde mine stadig kunne fungere uden problemer, da de måler ca. 149 mm. (billeder)
Dog kender jeg ikke det oprindelig krav fra Yamaha på fjederens hårdhed.
Alternativ er, at smide Tante Hansen fjedre i, hvilket jeg helst vil undgå.
Nogle forslag?
Nuværende:
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991
Re: Forgaffel fjedre samt tank spørgsmål
Jeg har målt de fjedre jeg har anvendt til 155 mm, men der er nok ikke andet at gøre end at prøve med dem du har.
Adskillige herinde fraråder fjedrene fra T.Hassan - jeg har dog ingen erfaring med dem.
Adskillige herinde fraråder fjedrene fra T.Hassan - jeg har dog ingen erfaring med dem.
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Forgaffel fjedre samt tank spørgsmål
Hej Claus,
Du har nok ret. Da jeg købte knallerten havde jeg en uduelig forgaffel og der der var næsten ingen olie tilbage. Men jeg får sendt de fjederne jeg har liggende til galvano, får nye pakninger mv, og håber det kommer til at virke. Inderbenene ser fornuftige ud, og er lige
Endnu engang tak.
Du har nok ret. Da jeg købte knallerten havde jeg en uduelig forgaffel og der der var næsten ingen olie tilbage. Men jeg får sendt de fjederne jeg har liggende til galvano, får nye pakninger mv, og håber det kommer til at virke. Inderbenene ser fornuftige ud, og er lige
Endnu engang tak.
Nuværende:
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991