Hej Eksperter
Har i en handel fået nogle stumper med - bl.a. en Mikuni 10 mm uden indhold. Overvejer at bygge den op, men jeg synes, den ser lidt underlig ud, hvor strålerøret skal sidde (se billeder). Der sidder tilsyneladende et fast messingrør???
På bespændingen står der 3EE og ellers kan jeg ikke finde nogle ID'er eller typeangivelser.
Er der nogen, der kender dette karb.hus? Er det værd at gøre noget ved?
PS: Strålerøret i baggrunden hører til en Mokini - ville absolut fotograferes...
Mvh Mikkel
Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...
Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...
Det er til en dansk FS1 2g som ligeledes har 3EE typebenævnelsen
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...
Takker for kvalificeret input. Så ryger den til salg eller lign. en af dagene. Den kan jeg vist ikke bruge til en 4G
Mvh Mikkel
Mvh Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...
hejsa... der er ikke noget der hindre dig i at bruge den på en Yamaha fs1 4 gear, den er trods alt original, og den er da ligeglad om den sidder på en blok med 2 eller 4 gear... omvendt virker det meningsløst at finde resten når man kun har huset.
jeg var nu ikke klar over at der skulle være så meget forskel på dyserøret på en 2 gear vs 4 gears Yamaha.
hilsen olieklud
jeg var nu ikke klar over at der skulle være så meget forskel på dyserøret på en 2 gear vs 4 gears Yamaha.
hilsen olieklud
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...
Hej Mikkel.
Jeg kan understøtte Claus' mening om det ved at supplere med, at jeg har prøvet det samme, men jeg blev standset i det da jeg købte chockerpinden ved Thansen, for den manglede den vigtige gummitætning nederst. Jeg kørte tilbage til butikken for at vise dem det - men her sagde de, at der ALDRIG har været en gummi-tætning i denne del....
Jeg kan understøtte Claus' mening om det ved at supplere med, at jeg har prøvet det samme, men jeg blev standset i det da jeg købte chockerpinden ved Thansen, for den manglede den vigtige gummitætning nederst. Jeg kørte tilbage til butikken for at vise dem det - men her sagde de, at der ALDRIG har været en gummi-tætning i denne del....
Senest rettet af Poul-Erik A. søn 24. jul 2016 15:19, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...
Jeg har aldrig prøvet en 2-gears karburator på en 4-gears. Det sjove er jo, at motorerne praksis talt er ens. Med Motor tænker jeg på krumtaphus, cylinder/toppakning og topstykke. Krumtappen har nok ingen indflydelse på ydelsen. Gearkassen er jo, som sådan, ikke en del af motoren.
Så den eneste forskel på de 2 motorer er indsugning og karburator. Med en væsentlig mindre indsugning på 2-gear (1,3mm mindre), påstår Yamaha, at den dælme yder 1,2HK. Altså mere end den 4-gears. Hvis det passer (og det føles ikke sådan), må den ekstra ydelse ligge i...., karburatoren. Og hvem tror på den????
Altså er konklusionen vel, at en 2-gears karburator sagtens kan benyttes på en 4-gears. Problemet er bare, at delene i de 2 karburatorer er vidt forskellige. Faktisk ALT.
Så den eneste forskel på de 2 motorer er indsugning og karburator. Med en væsentlig mindre indsugning på 2-gear (1,3mm mindre), påstår Yamaha, at den dælme yder 1,2HK. Altså mere end den 4-gears. Hvis det passer (og det føles ikke sådan), må den ekstra ydelse ligge i...., karburatoren. Og hvem tror på den????
Altså er konklusionen vel, at en 2-gears karburator sagtens kan benyttes på en 4-gears. Problemet er bare, at delene i de 2 karburatorer er vidt forskellige. Faktisk ALT.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...
Undskyld mit sene svar - havde ikke sat hak i "Besked ved besvarelse".
Sikke mange gode kommentarer. Jeg tror jeg vil lede efter en "almindelig" 10 mm Mikuni. Hvis nogen er interesseret i "hus og kælder", er I velkomne til at skrive. Tror også jeg har nålen, der hører til - kan det passer, der er 4 hakker mod 5 på en "alm".
Mikkel
Sikke mange gode kommentarer. Jeg tror jeg vil lede efter en "almindelig" 10 mm Mikuni. Hvis nogen er interesseret i "hus og kælder", er I velkomne til at skrive. Tror også jeg har nålen, der hører til - kan det passer, der er 4 hakker mod 5 på en "alm".
Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...