fs1 tuning - hpi
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
fs1 tuning - hpi
hej
nu er det jo blevet vinter og roder med lidt tuning, og har fået fat i en HPI inneroter, og det er såmænd fint nok men pludselig med samme opsætning kan den kun køre med choker ( står godt nok kun på pitstand), ligesom om at skiftet fra std til inneroter kræver mere benzin, men hvorfor er der nogen logisk forklaring ?
også vil jeg høre om nogen har erfaring med denne krumtap, http://www.fs1shop.nl/crankshaft-high-s ... p-939.html
da jeg synes der er for meget slør i min org tror det er plejlstangen der er ved at have set bedre dage...
mvh søren
nu er det jo blevet vinter og roder med lidt tuning, og har fået fat i en HPI inneroter, og det er såmænd fint nok men pludselig med samme opsætning kan den kun køre med choker ( står godt nok kun på pitstand), ligesom om at skiftet fra std til inneroter kræver mere benzin, men hvorfor er der nogen logisk forklaring ?
også vil jeg høre om nogen har erfaring med denne krumtap, http://www.fs1shop.nl/crankshaft-high-s ... p-939.html
da jeg synes der er for meget slør i min org tror det er plejlstangen der er ved at have set bedre dage...
mvh søren
fuskeren
- fiskepeter
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 438
- Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
- Kontakt:
Re: fs1 tuning - hpi
Den er god jeg køre med den
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Re: fs1 tuning - hpi
denne linket hjemmet side?:) har i prøvet at købe fra dem.. er de til at stole på?
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs1 tuning - hpi
Er HPI-tændingen med CDI og tændingskurve, eller er den med fast tændingstidspunkt?
Det ultra-lette svinghjul koster rundt regnet alt bundtræk under et vist antal omdrejninger. Der kan være lidt at hente ved at trimme på tændingstidspunktet, men generelt må du finde dig i, at den skal have flere tæsk end før.
Det ultra-lette svinghjul koster rundt regnet alt bundtræk under et vist antal omdrejninger. Der kan være lidt at hente ved at trimme på tændingstidspunktet, men generelt må du finde dig i, at den skal have flere tæsk end før.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: fs1 tuning - hpi
det er altid nogle spændende ting du skriver! er det ikke en bedre tænding til tunet yamaha?kreidlerhansen skrev:Er HPI-tændingen med CDI og tændingskurve, eller er den med fast tændingstidspunkt?
Det ultra-lette svinghjul koster rundt regnet alt bundtræk under et vist antal omdrejninger. Der kan være lidt at hente ved at trimme på tændingstidspunktet, men generelt må du finde dig i, at den skal have flere tæsk end før.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs1 tuning - hpi
Kunne man da bare stille det så simpelt op...
Ja og nej. Det lette svinghjul er SUPERfedt til spidseffekt ved høje omdrejninger. Derimod er det i korte træk ikke en bjælde værd ved lave snoninger, fordi det lette svinghjul så at sige svækker momentet. I stedet rammer motoren trækområdet som en TUNG hammer med fuld skrald på! For at sige det enkelt elimineres nær al effekt uden for trækområdet, men nøjjj den trækker i gennem, når det virkelig gælder! Effekten stiger således eksponentielt i takt med at spidsydelsen leveres ved højere omdrejninger.
Ja og nej. Det lette svinghjul er SUPERfedt til spidseffekt ved høje omdrejninger. Derimod er det i korte træk ikke en bjælde værd ved lave snoninger, fordi det lette svinghjul så at sige svækker momentet. I stedet rammer motoren trækområdet som en TUNG hammer med fuld skrald på! For at sige det enkelt elimineres nær al effekt uden for trækområdet, men nøjjj den trækker i gennem, når det virkelig gælder! Effekten stiger således eksponentielt i takt med at spidsydelsen leveres ved højere omdrejninger.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs1 tuning - hpi
Lige en tilføjelse:
Det handler om at finde den rigtige vægt til svinghjulet - ikke det letteste svinghjul. Det samme gælder med at finde det rigtige kompressionsforhold, udstødningsdesign og tændingstidspunkt! Hvis du ikke har i sinde at trække mere end 10.000rpm ud af motoren, hvilket en standardtænding fint klarer, er en innerrotor = penge ud ad vinduet.
50cc road race er ved at vågne op påny (på amatørbasis), og i hvert fald til Kreidler, findes der både vægtklodser til innerrotor og specielt afvejede, tungere krumtappe!
Det hele skal passe sammen, og der findes ingen lette genveje. Slut-færdig og nul diskussion... Mod fysikkens love kæmper man forgæves, men kan man blot udnytte dem til sin fordel, kommer man først over målstregen!
Det handler om at finde den rigtige vægt til svinghjulet - ikke det letteste svinghjul. Det samme gælder med at finde det rigtige kompressionsforhold, udstødningsdesign og tændingstidspunkt! Hvis du ikke har i sinde at trække mere end 10.000rpm ud af motoren, hvilket en standardtænding fint klarer, er en innerrotor = penge ud ad vinduet.
50cc road race er ved at vågne op påny (på amatørbasis), og i hvert fald til Kreidler, findes der både vægtklodser til innerrotor og specielt afvejede, tungere krumtappe!
Det hele skal passe sammen, og der findes ingen lette genveje. Slut-færdig og nul diskussion... Mod fysikkens love kæmper man forgæves, men kan man blot udnytte dem til sin fordel, kommer man først over målstregen!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs1 tuning - hpi
hej hva hpi tænding passer på yamaha