Puch MS 50 3 gear
Puch MS 50 3 gear
Lavede lige en byttehandel i går, og endte med denne:
Fra en gang i 70'erne (tror det er en 77'er med forkert udstødning), aldrig mishandlet.
Uåbnet motor og den spinder bare!
Noget med 5000 km og speedometer virker endda.
Samme stel og motornr.
Nogen der ved hvor stelnummeret sidder på stellet, udover den på typepladen? Motornr og typeplade mangler nemlig det sidste bogstav som angiver årgang. Og ja, den er dansk og lovlig med plumbering (ret langsom).
Og selvfølgelig er der stilledyse på
Fra en gang i 70'erne (tror det er en 77'er med forkert udstødning), aldrig mishandlet.
Uåbnet motor og den spinder bare!
Noget med 5000 km og speedometer virker endda.
Samme stel og motornr.
Nogen der ved hvor stelnummeret sidder på stellet, udover den på typepladen? Motornr og typeplade mangler nemlig det sidste bogstav som angiver årgang. Og ja, den er dansk og lovlig med plumbering (ret langsom).
Og selvfølgelig er der stilledyse på
Re: Puch MS 50 3 gear
Sidder lige ved siden af pladen i bagskærmkanten.
Gætter på efter maj 1977 med de hjulnav. Ellers nydelig. Har en magen til. Dog med langt sæde.
Gætter på efter maj 1977 med de hjulnav. Ellers nydelig. Har en magen til. Dog med langt sæde.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Puch MS 50 3 gear
Tak, jeg må kigge bedre efter - eller endda slibe lidt i lakken. Den er udbedret lidt med sort maling + pensel. Så forsvinder et stelnummer hurtigt.
Samme højde som typepladen? Bare så jeg fjerner så lidt maling som mulig
Samme højde som typepladen? Bare så jeg fjerner så lidt maling som mulig
Re: Puch MS 50 3 gear
hvis den ikke har afrundet men kantet koblings dæksel..er den den nyere model..de store bremser peger også på sen 70"erne...men fin skildpadde udstødning..desvære er din baglygte den forkerte..ellers en fin ms...
tit er det ikke bare stel nr som forsvinder..men hele stellet der i skærm kanten...min ms er den gamle model små bremser rund motor..
tit er det ikke bare stel nr som forsvinder..men hele stellet der i skærm kanten...min ms er den gamle model små bremser rund motor..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch MS 50 3 gear
Oprindeligt var stelnummeret rammet ind med rød malingstreg. Denne streg dækkes et sted af alu-skiltet.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Puch MS 50 3 gear
I har ret med maj 1977, har tjekket denne PDF: http://www.puchvenner.dk/pdf/ms_stel.pdf - side 132.
Den har det store nav, med anden bremsearm og kantet M8 motor med kick starter der trædes bagover. Men det korte sæde og "puch maxi" baglygte er rigtig til den.
Den har det store nav, med anden bremsearm og kantet M8 motor med kick starter der trædes bagover. Men det korte sæde og "puch maxi" baglygte er rigtig til den.
Re: Puch MS 50 3 gear
den er helt orginal 77..den potte udstødning kan du nok bytte til den rigtige..men den er da entelig ret sjov
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch MS 50 3 gear
Tillykke med den. De er altså ret sjove og har sin helt egen "gang kultur". De kan køre så langsomt i højt gear at man kan mærke stempelslagene og så alligevel trække op i fart igen. Studsen til luftfilterkassen er noget makværk at skifte på dem. Det med den justerbare strålespids var det ikke noget man eftermonterede eller er nogle årgange født med det?12V skrev:
Og selvfølgelig er der stilledyse på
Re: Puch MS 50 3 gear
gummi studsen kan blive blød hvis den varmes op..jeg bruger en varmepistol når jeg montere dem..de ryger lige på..mener at de stilbare strålespidser blev u lovlige..men man eftermonterede dem selv på de sidste årgange,,,de er nok væk på 77 og frem..der var mange ændringer det år..
det er en solid knallert..kørte hele min ungdom på dem..og da jeg fik cd-50..havde jeg den som reserve..og der var tit brug for den..de starter i regn sne,,ja alt vejr..
det er en solid knallert..kørte hele min ungdom på dem..og da jeg fik cd-50..havde jeg den som reserve..og der var tit brug for den..de starter i regn sne,,ja alt vejr..
- Vedhæftede filer
-
- puch-250.jpg (72.25 KiB) Vist 15858 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch MS 50 3 gear
Fik en org. udstødning med til den, mangler bare et bedre forrør uden huller
Er ved at fikse den lidt, den trækker nemlig meget ringe. Men jeg tror det skyldes de helt manglende bund og toppakninger samt et slidt stempel der er brændt hele vejen ned til skørterne! Den får måske en lille honing bare for at friske "krydsridserne" op igen. Nogen der kan klare det i sønderjylland - 38 mm? Speedline har en honer, men den går kun fra 40-50 mm.
Og ja, gummi mellemstykket er træls - den skal koges i aften
Er ved at fikse den lidt, den trækker nemlig meget ringe. Men jeg tror det skyldes de helt manglende bund og toppakninger samt et slidt stempel der er brændt hele vejen ned til skørterne! Den får måske en lille honing bare for at friske "krydsridserne" op igen. Nogen der kan klare det i sønderjylland - 38 mm? Speedline har en honer, men den går kun fra 40-50 mm.
Og ja, gummi mellemstykket er træls - den skal koges i aften
Re: Puch MS 50 3 gear
Hej Carsten.
Tillykke med den fine gamle Puch MS. Den ser jo helt rigtig ud i forhold til årgangen, så det er bare at pynte på de dele, som den i forvejen har. Derfor er det et meget fint og indtakt projekt.
Hilsen Kim.
Tillykke med den fine gamle Puch MS. Den ser jo helt rigtig ud i forhold til årgangen, så det er bare at pynte på de dele, som den i forvejen har. Derfor er det et meget fint og indtakt projekt.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Puch MS 50 3 gear
I første omgang skal den også kun pudses, gøres ordentlig ren og smøres. Det ville blive meget dyrt hvis den skal stå super flot igen, den har en del chrom - som er dyr!
Har hentet et nyt stempel og sodsæt samt tændrør, blir spændende at montere i aften.
Så mangler jeg kun at få bremselyskontakten til at virke (rustet fast) og skifte hornet, så virker alt. Fik også nøgler med til den, stang og styrlås virker. Luftpumpe er der også, desværre mangler værktøjssættet.
Har hentet et nyt stempel og sodsæt samt tændrør, blir spændende at montere i aften.
Så mangler jeg kun at få bremselyskontakten til at virke (rustet fast) og skifte hornet, så virker alt. Fik også nøgler med til den, stang og styrlås virker. Luftpumpe er der også, desværre mangler værktøjssættet.
Re: Puch MS 50 3 gear
Fandt det lige der hvor du beskrev, det er en P'er som forventet (77).Jensmc skrev:Oprindeligt var stelnummeret rammet ind med rød malingstreg. Denne streg dækkes et sted af alu-skiltet.
Takker!
Re: Puch MS 50 3 gear
Øv, skal have motoren splittet ad, den trækker gearolie ind ad simmeringen i højre side af motoren. Så skulle mødommen alligevel tages
Så den får den store tur alligevel. Ville stille tændingen, da så jeg betragtelige mængder gearolie ved tændingen. Simmeringen var porøs, så det samme er nok sket i den anden side ind mod gearkassen. Knallerten har angiveligt stået siden 1982 til 2010, mekanik skal holdes i gang!
Så den får den store tur alligevel. Ville stille tændingen, da så jeg betragtelige mængder gearolie ved tændingen. Simmeringen var porøs, så det samme er nok sket i den anden side ind mod gearkassen. Knallerten har angiveligt stået siden 1982 til 2010, mekanik skal holdes i gang!
Re: Puch MS 50 3 gear
..det er en o ring som tætner gearpedalen..den kan findes i en overstørelse..og med et par chims bag låseringen trykker den lidt mere ,,,og o ringen tætner igen...jeg har fået mine tætte på den måde..hvis koblingen hyler..kan et nyt udrykker leje tage det..jeg ville ikke skilde motoren af..hvis det kan undgåes...de dele som sidder i er nok meget bedre end de erstatninger som desvære er dårlig kvalitet..puch dele er svære at finde u orginale..i god kvalitet...men self skal dårlige simmeringe skiftes..mon ikke de kan vippes ud uden at blokken deles
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch MS 50 3 gear
Det er simmeringen i højre side af motoren, så der kommer gearolie i krumtapshuset.
Og denne motor er konstrueret så der sidder et leje mere lige bagefter simmeringen (leje-simmering-leje) inden koblingen. Så den skal desværre splittes ad.
Og denne motor er konstrueret så der sidder et leje mere lige bagefter simmeringen (leje-simmering-leje) inden koblingen. Så den skal desværre splittes ad.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch MS 50 3 gear
Den er da fiiiin!
Og så er det åbenbart en ufrivillig selvblander mht. olien. Det er da surt, det skal være så besværligt at skifte en simmerring. Jeg kan trøste dig med, at Kreidleren ikke er ret meget bedre at have med at gøre.
Kører den i grunden ikke med BO17-lejer ved krumtappen? De er efterhånden blevet ret dyre - NSK (Japan) er dog stadig til at finde på ebay.de for ca. 250kr for to, inkl. forsendelse. T.Hansen tager 399kr/stk og selv Sanistål ligger nær 300kr/stk... Køb hellere et sæt, inden de forsvinder totalt fra markedet!
Og så er det åbenbart en ufrivillig selvblander mht. olien. Det er da surt, det skal være så besværligt at skifte en simmerring. Jeg kan trøste dig med, at Kreidleren ikke er ret meget bedre at have med at gøre.
Kører den i grunden ikke med BO17-lejer ved krumtappen? De er efterhånden blevet ret dyre - NSK (Japan) er dog stadig til at finde på ebay.de for ca. 250kr for to, inkl. forsendelse. T.Hansen tager 399kr/stk og selv Sanistål ligger nær 300kr/stk... Køb hellere et sæt, inden de forsvinder totalt fra markedet!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Puch MS 50 3 gear
hej... jo de pucher kører med de 3 delte krumtapslejer som er meget besværlige at skifte... lidt sjovt har de originale lejer hos thansen, men de koster... jeg har godt tænkt på at købe til lager, men det er nogle dyre varer... hvis man gemmer lejerne i 20 år er de sikkert 1000 kr værd pr stk... hilsen claus olieklud...
Re: Puch MS 50 3 gear
Den kører med L17 lejer, og bagefter et 6202 på krumtappen inden koblingen. L17 er samme type "magnetkugleleje" som et BO17, så det kan adskilles.
Ingen problem for mig at skaffe lejer, arbejder med kuglelejer til dagligt. Vi har p.t. ca. 150 L17 lejer på lager og BO17 har vi også lidt af, men kan skaffe det hele, også i nyproduktion hvis i mangler hjælp
Simmeringe, o-ring og de andre lejer havde vi også - så det er ikke der jeg skal smide mange penge
Ingen problem for mig at skaffe lejer, arbejder med kuglelejer til dagligt. Vi har p.t. ca. 150 L17 lejer på lager og BO17 har vi også lidt af, men kan skaffe det hele, også i nyproduktion hvis i mangler hjælp
Simmeringe, o-ring og de andre lejer havde vi også - så det er ikke der jeg skal smide mange penge
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch MS 50 3 gear
Det er da fantastisk, når man har adgang til den slags! Jeg er møg-misundelig, hehe.
T.Hansens FAG-lejer af BO17-typen er i øvrigt ikke egnet til en motor i ret voldsomt trim. Jeg har oplevet at kunststofburet er faldet fra hinanden - det flækkede på langs. Umiddelbart duer kun udgaverne med messingbur fra de anerkendte producenter.
T.Hansens FAG-lejer af BO17-typen er i øvrigt ikke egnet til en motor i ret voldsomt trim. Jeg har oplevet at kunststofburet er faldet fra hinanden - det flækkede på langs. Umiddelbart duer kun udgaverne med messingbur fra de anerkendte producenter.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!