Hej med jer.
Jeg har en 2 gears FS1 som er bygget om til en 4 gears. Den vil jeg gerne køre på her i vinter og derfor skal jeg til at være færdig med den. Der er bare det problem med den, at den "hopper" i 1. og 3. gear. Det føles kortvarigt som om koblingen trækkes. Jeg tror dog ikke at det er et problem med koblingen, da 2. og 4. gear fungerer perfekt.
Jeg har en idé om at det måske kan være en skive der mangler et sted i gearkassen, men det kunne være rart med noget at gå efter inden jeg skiller den ad i atomer.
Gearskiftet går let og uden problemer.
Håber nogen af jer kender til en løsning.
På forhånd tak.
"Hopper" i 1. og 3. gear
Re: "Hopper" i 1. og 3. gear
Hej
Har du set denne
http://knallertforum.dk/download/yamaha ... ahaFS1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Her kan du se de rigtige skiver i gearkassen
Har du set denne
http://knallertforum.dk/download/yamaha ... ahaFS1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Her kan du se de rigtige skiver i gearkassen
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: "Hopper" i 1. og 3. gear
Når du skiller den ad så vær ekstra opmærksom på om der er et eller flere tandhjul der mangler en tand!!!
Det du beskriver minder meget om noget jeg har oplevet flere gange, men det har altid været i 2. gear. Årsagen har alle gange været en manglende tand på 2. gearshjulet.
Erik
Det du beskriver minder meget om noget jeg har oplevet flere gange, men det har altid været i 2. gear. Årsagen har alle gange været en manglende tand på 2. gearshjulet.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: "Hopper" i 1. og 3. gear
Ja jeg har set den renoveringsguide du har lavet og der er rigtig meget brugbart i, tak!
Jeg tjekker tænderne på tandhjulene og ellers må jeg i gang med at tælle skiver osv.
Tak for hjælpen.
Jeg tjekker tænderne på tandhjulene og ellers må jeg i gang med at tælle skiver osv.
Tak for hjælpen.
Re: "Hopper" i 1. og 3. gear
Jeg har langt om længe fået den skilt ad. Min kobling gled rigtig meget inden jeg skilte den ad, men knallerten er også meget tunet (45 mm cyl, 16 mm karb og oplagt udstødning).
Jeg har tjekket koblingsplader osv. efter Niels Fups motorrenoveringsguide, det eneste der ikke kan godkendes i følge de mål delene bør have er koblingsfjedrene. De skal i følge guiden måle 34 mm men måler kun 31,5-32 mm, så dem vil jeg gerne skifte ud med nogle originale fra shoppen. Tror I der er andet jeg skal være opmærksom på at få bestilt til koblingen, nu når jeg kører tunet, eller bør jeg kunne skifte fjedrene og så fungerer den igen som den skal?
Jeg har tjekket koblingsplader osv. efter Niels Fups motorrenoveringsguide, det eneste der ikke kan godkendes i følge de mål delene bør have er koblingsfjedrene. De skal i følge guiden måle 34 mm men måler kun 31,5-32 mm, så dem vil jeg gerne skifte ud med nogle originale fra shoppen. Tror I der er andet jeg skal være opmærksom på at få bestilt til koblingen, nu når jeg kører tunet, eller bør jeg kunne skifte fjedrene og så fungerer den igen som den skal?
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: "Hopper" i 1. og 3. gear
Den kører nok ca. 70 km/t...