min Yamaha DX fra 1977

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

dette er så mit projekt... jeg startede med en blå knallert.. den havde så et 2 gears stel men 4 gear i motoren så tog jeg et andet stel og smed over og brugte den samme motor. jeg har nu lige fået sat forgaffel på den og bagsvinger (desværre T-Hansen) men det begynder da at ligne noget nu efter min mening... vil gerne høre hvad i synes om den og eventuelt komme med fif..? hehe eller konstruktiv kritik :D

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Billede
Billede
Billede

Billede




det var vidst det :D hehe
Senest rettet af steensgaard ons 25. nov 2009 21:03, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af Henrik Fs1 »

Tror måske godt der er nogle der gerne vil bytte dit 2 gears baghjul, for en alm.. :) :) :)
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

tjja kunne da måske godt kunne lade sig gøre... men er der nogen der vil det? det skal gerne være klar til at blive monteret uden noget klargøring arbejde... (mit kan jo bare smækkes på) :D
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af Thomas P. »

Hej Steensgaard.

Den skal nok blive fin :wink:
Brugeravatar
RenéFS
Junior knallert
Indlæg: 36
Tilmeldt: søn 26. okt 2008 19:36
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af RenéFS »

hej jeg vil gerne købe dit baghjul :D
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af tøffe »

RenéFS skrev:hej jeg vil gerne købe dit baghjul :D
hejsa godt gået det ser ud til at blive rigtig fin mvh tøffe
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

tak tak.. hehe men Rene, har du et 4 gears baghjul som så er klar til montering? hehe og hvis ikke hvad vil du så give for mit hjul? :D
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

så er jeg kommet videre desværre ikke helt færdig.. :P men jeg har fået skiftet mit baghjul ud med et orginalt hvor jeg købte delene ved benny. så har jeg lige fået til snuset mig en orginal bagsvinger som der desværre er en del arbejde ved angående buler og huller.. :S men det skal nok blive godt. så har jeg købt en reprations kit til min bremse kaliber som jeg har fået monteret og idag har jeg så lige været ude og male hele forbremse systemet.. min knallert står desværre meget T-Hansen endnu men min penge pung er ikke lige frem særlig tyk i denne tid da jeg går på skole og ikke har tid til arbejde. :( men min plan er at beholde den og efterhånden som jeg får skrabet nogle penge sammen til de orginale dele så vil jeg skifte delene ud så den kommer til at stå flot og orginal..

håber på at se jer til strynø! hvis jeg da når at blive klar.. :P hehe det var vidst alt for denne gang.
skal nok skrive lidt flere opdateringer herinde så min tråd ikke går helt i glemsel.

mvh. Lars Kristensen
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af Thomas P. »

Hej steensgaard.

Det lyder spændende. Glæder mig til at se den :wink: :)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af Kim B S »

Hej Lars K.
Det er et rigtigt fint projekt du har gang i der, jeg tror at den bliver super flot. :wink: Og det med at lave den mere og mere original, efterhånden som pengene kommer ind. :wink: Det er også den måde jeg selv bruger. :) Det vigtigste i første omgang, er trods alt at få en kørende Yamaha. :wink: Så jeg håber at du kan få den til at køre, så vi kan ses på Strynø. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

lige præcis kim! ;O har lige taget et par billeder af mit maler job fra igår.. :P hehe

så har jeg lige et spørgsmål for på min bremsecylinder synes jeg bremsevæske beholderen er meget mørk. er der en måde man kan få den til at se mere "ny" ud?
og ja ved godt det er en 76'er kaliber men det var lige det der sad på den da jeg købte den.. :P hehe

vil da også gerne modtage konstruktiv kritik af mit maler arbejde hvis nogen kan se nogle fejl!

Billede

Billede

Billede

Billede
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af strynboen »

hej de beholdere er faktisk meget mørke,,og man kan kun lige ane vædske standen
har set nogle mere klare glas,,men det du har er orginalt,,og sådan ser de fleste ud

maleriet ser fint ud,,,den sorte har nogle gange svært ved at dække på hjørner og skarpe kanter,,pigmenterne har det med at flyde fra,,det løses ved at sprøjte flere gange ,med tynde lag...og lige lade det næsten tørre mellem lagene,,,så holdes pigmenterne fast...men fint arbejde...rart at du gør det grundigt..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

tak.. ja de fik ca. 3-4 lag med nogle minutters mellemrum.. :)
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af FS1originalen »

Det ser rigtig godt ud :P :P :P

Mht. væskebeholderen så giv den en overnatning i bremsevæske. Det du ikke kan fjerne med en tandbørste bagefter "skal være der" det hedder patina :lol:

Hvis du går efter det helt originale look så skal selve grebklingerne være blanke og ikke helt den model du har. Det du har er garanteret "født sort" og fra Larsen Trim. De er solgt i rå mængder op gennem firserne og ses næsten oftere end de originale.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

okay.. tak for fiffet :)
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af Frandsen »

Hej Steensgaard
nydeligt maler arbejde
det ser ud til at være et fint projekt du har gang i glæder mig til at se det færdig
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

så fik jeg malet min kædeskærm i en mere original lignende grå farve istedet for T-hansen chrom..

og synes også lige i skulle se et billede af min ny malet tank og sideskjolde.. de er desværre ikke i orginal farve da jeg fik det malet før jeg begyndte at sætte mig ind i alt det med at det gerne skulle være origianalt. men jeg kan som godt lide farven så har ikke tænkt mig at få det malet om.. det er pengepungen heller ikke til lige for tiden! :)

Billede

Billede

Mvh. Lars
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det ser jo godt ud !

Som jeg før har sagt, så er der jo ingen grund til at alle Yamaha'er skal stå som originale.. en special lavet som man selv syntes den skal se ud er jo også flot !!
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af strynboen »

det ligner lidt en nosseknuser tank..74-75.. har du skiftet stemplet i bremse calibren
benny har et sæt med det hele,,,så er man sikker på at den kan slippe bremsen,,og ikke piver og hyler hele tiden,,pga rust og gamle gummi tætninger...

det er skide irreterende at have fyldt bremse vædske på,,,og så skulle arbejde med
bremse vædske,,og stramme stempler,,,alt malingen ryger af...et godt råd
tjek også at de små kanaler i hovedcylenderen er åbne..oppe i beholderen,,de stopper let
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

tak..

det er skam ikke en nosseknuser tank.. hehe men ja jeg har haft stemplet ude og sat nye simmeringe i og renset det.. så det burde virke men det med at tjekke de små kanaler i masteren vil jeg da lige huske! :P
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."