Fra 16mm til 18mm?..
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Hej Der lå en butik over på den anden side af sundet her sverige helsingborg en lille butik der dog ikke eksister mere,men han havde bla forhandlet 16 og 17 org kabrator til yamaha fs1
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Fra 16mm til 18mm?..
hej igen... jeg er helt enig i areal regnestykket, men siger bare at i praksis vil kun meget få kunne mærke forskel... men bevares, ved 12000 omdrejninger bruger motoren jo mere luft end ved 7000 omdrejninger, så kun de få vil vinde noget ved en extra stor kaburator... hvis kaburatoren er væsenligt større end motoren kan suge, bliver lufthastigheden igennem kaburatoren lav, med dårlig forstøvning og elendig gasrespons til følge...
der er sikkert nogen der vil vinde effekt med en 20 mm kaburator, men så har man da også pillet ved membranen og cylinderen er ihvertfald ikke standart - udstødningen er en historie for sig selv...
prøv jer frem drenge, men vær glad for jeres 16mm hvilket er en god mellemtings størrelse til en knallert
hilsen olieklud
der er sikkert nogen der vil vinde effekt med en 20 mm kaburator, men så har man da også pillet ved membranen og cylinderen er ihvertfald ikke standart - udstødningen er en historie for sig selv...
prøv jer frem drenge, men vær glad for jeres 16mm hvilket er en god mellemtings størrelse til en knallert
hilsen olieklud
Re: Fra 16mm til 18mm?..
honda cd 50 kaburatore før 75.. har ovalt hul..de har så begrænsning ved at gas spjældet er så langt at det støder mod top dækslet...man saver så 5 mm af spjældet,,så kunne de lukke helt op...ved ikke om der bliver problemer med at spjældet ikke kan gå højt nok op..på fs1
hvis man skal top tune en yamaha kab..skal det en endefræser til..16,5 mm..og så fræse den op ad..så bunden og div hul dyser og boringer bevares intakte..hvis man bare bore..tager den bunden ud ,,så spjældet ikke slutter tæt i bunden...og det river en masse matriale rundt og ødelægger overfladen..og måske dine små fingre
hvis man skal top tune en yamaha kab..skal det en endefræser til..16,5 mm..og så fræse den op ad..så bunden og div hul dyser og boringer bevares intakte..hvis man bare bore..tager den bunden ud ,,så spjældet ikke slutter tæt i bunden...og det river en masse matriale rundt og ødelægger overfladen..og måske dine små fingre
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Jeg kan kun tilslutte mig det claus skriver.jeg har selv ekspermiteret med en 21 mm... og det virker såmen også ganske godt
giver rigtig god gasresponds og træk kraft...den falder knap så meget i fart op ad bakkerne....
jeg vil mene at når man er oppe på 45-46 mm i boring vil det også gavne med større karburator, men husk at det hele skal følge med
indsugning,membran, skyllekanaler osv..............
Når jeg ser tilbage på hvor meget tid jeg har er brugt på det i forholdet til hvad der er kommet ud af det, er det jo slet det værd....
men det har da været sjovt
giver rigtig god gasresponds og træk kraft...den falder knap så meget i fart op ad bakkerne....
jeg vil mene at når man er oppe på 45-46 mm i boring vil det også gavne med større karburator, men husk at det hele skal følge med
indsugning,membran, skyllekanaler osv..............
Når jeg ser tilbage på hvor meget tid jeg har er brugt på det i forholdet til hvad der er kommet ud af det, er det jo slet det værd....
men det har da været sjovt
Mvh
Frandsen
Frandsen
Re: Fra 16mm til 18mm?..
jeg har også sådan en 17,5 til at ligge, men jeg synes ikke at den var lige så god som en 16.mm. men du må slev gøre dine erfaringer
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Hej Madsmads1987 skrev:jeg har også sådan en 17,5 til at ligge, men jeg synes ikke at den var lige så god som en 16.mm. men du må slev gøre dine erfaringer
Kan du ikke tage nogle billeder af den? Kunne godt tænke mig at se sådan en
Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Re: Fra 16mm til 18mm?..
jo jeg skal prøve at finde den
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Ja, jeg vil også rigtig gerne se den
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Må give Jens ret "igen" et 1,5 spjæld er 17mm. De par ca.17.5er jeg har er fusket og der er luft mellem spjæld og vægJensmc skrev:Så må du lige måle igen. Det er altså 17mm på en 16mm.
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Jeg har målt efter igen.. den er 17mmT.B. skrev:Må give Jens ret "igen" et 1,5 spjæld er 17mm. De par ca.17.5er jeg har er fusket og der er luft mellem spjæld og vægJensmc skrev:Så må du lige måle igen. Det er altså 17mm på en 16mm.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra 16mm til 18mm?..
For mange år siden overvejede jeg at bore spjældboringen op til 18mm. Det er muligt på en kabel-choker karb. Det blev dog ikke til mere, da "original-nørderi-sygdommen" ramte mig.
Tror det er kronisk.
Tror det er kronisk.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Jeg tror simpelthen ikke den findes Jeg vil se billeder af en, før jeg tror på det.
Kenneth
Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Sv: Fra 16mm til 18mm?..
Moto-Leoni havde den i kataloget i de gamle dage, har dog aldrig haft den mellem fingrene.
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Hej
Har en liggende ...så lige et par billeder af den sammen med en 16 mm
en 17,5 mm og en 16mm
kan dog ikke huske hvor vi fik dem fra ...men mener den er hentet i tyskland
mvh Benny
Har en liggende ...så lige et par billeder af den sammen med en 16 mm
en 17,5 mm og en 16mm
kan dog ikke huske hvor vi fik dem fra ...men mener den er hentet i tyskland
mvh Benny
1979 yamaha k1
1986 hollandsk yamaha 2ru
1978 yamaha DX pt total adskilt
1986 hollandsk yamaha 2ru
1978 yamaha DX pt total adskilt
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Fedt med nogle billeder ..
Er den så 17,5mm eller 17mm og er den oval eller bare helt rund
Er den så 17,5mm eller 17mm og er den oval eller bare helt rund
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Hej
med det måleudstyr(skydelærer) jeg har ved hånden......er den målt til 17.35 til 17.4 mm og om hullet er ovalt eller rundt...syntes jeg det virker til at være rundt..
håber at det svar nok
Benny
med det måleudstyr(skydelærer) jeg har ved hånden......er den målt til 17.35 til 17.4 mm og om hullet er ovalt eller rundt...syntes jeg det virker til at være rundt..
håber at det svar nok
Benny
1979 yamaha k1
1986 hollandsk yamaha 2ru
1978 yamaha DX pt total adskilt
1986 hollandsk yamaha 2ru
1978 yamaha DX pt total adskilt
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Det er rigtig fint den ser ud til at hullet kun er højere opad og til siderne, så "bunden" af indsugninghullet er intakt. Kan spjældet så løftes helt, så der er fri gennemgang, eller hvordan er det?..futte skrev:Hej
med det måleudstyr(skydelærer) jeg har ved hånden......er den målt til 17.35 til 17.4 mm og om hullet er ovalt eller rundt...syntes jeg det virker til at være rundt..
håber at det svar nok
Benny
Og er der huller i siderne? syntes (kan regne ud) at det kan anes på billederne
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Holder man kaburaturen op mod lyset kan man se at der er huller på begge sider af spjældet...ikke meget men nok til at det kan anes
Spjældet kan løftes ..så der er fri gennemgang
Syntes at kunne huske at der ikke var den store forskel, omendt der var nogen, på denne kaburator og en 16 mm... så sidst nævnte blev hurtig sat på igen..
Benny
Spjældet kan løftes ..så der er fri gennemgang
Syntes at kunne huske at der ikke var den store forskel, omendt der var nogen, på denne kaburator og en 16 mm... så sidst nævnte blev hurtig sat på igen..
Benny
1979 yamaha k1
1986 hollandsk yamaha 2ru
1978 yamaha DX pt total adskilt
1986 hollandsk yamaha 2ru
1978 yamaha DX pt total adskilt
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Okay tak for svarenefutte skrev:Holder man kaburaturen op mod lyset kan man se at der er huller på begge sider af spjældet...ikke meget men nok til at det kan anes
Spjældet kan løftes ..så der er fri gennemgang
Syntes at kunne huske at der ikke var den store forskel, omendt der var nogen, på denne kaburator og en 16 mm... så sidst nævnte blev hurtig sat på igen..
Benny
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Fra 16mm til 18mm?..
Hej Bennyfutte skrev:Hej
Har en liggende ...så lige et par billeder af den sammen med en 16 mm
en 17,5 mm og en 16mm
kan dog ikke huske hvor vi fik dem fra ...men mener den er hentet i tyskland
mvh Benny
Det var i lige godt syv sa.... . Jeg troede virkelig ikke den fandtes. Nu da du aligevel har gang i kameraet. Kunne du så ikke tage nogle billeder af numrene som står oven over bespændningen (på en 16 mm står der feks. 9088 16)?
Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)