Årg. 77 match
Re: Årg. 78 DX
Så kom der lidt bolte og møtrikker.
Bl.a 8mm. møtrikker med NV12 både alm og kontra møtrikker, som sidder næsten alle steder på 77/78.
Originale bremsebakker, gas-konsol, 2 komplette sæt pakdåser til hjul, skruer for kædeskærm,
møtrik for svingaksel, pakdåse for kickstartaksel, pakdåse for oliepumpe, aksel for bagerste bremsearm,
bremsearm, fjedreskiver til beslag for motorbøjler, fjedreskiver til både lygtehus, motorbolte og skærme,
samt skiver ved støddæmperne (de er desværre ikke helt magen til de gamle originale, men alt det andet er)
Bl.a 8mm. møtrikker med NV12 både alm og kontra møtrikker, som sidder næsten alle steder på 77/78.
Originale bremsebakker, gas-konsol, 2 komplette sæt pakdåser til hjul, skruer for kædeskærm,
møtrik for svingaksel, pakdåse for kickstartaksel, pakdåse for oliepumpe, aksel for bagerste bremsearm,
bremsearm, fjedreskiver til beslag for motorbøjler, fjedreskiver til både lygtehus, motorbolte og skærme,
samt skiver ved støddæmperne (de er desværre ikke helt magen til de gamle originale, men alt det andet er)
- Vedhæftede filer
-
- IMG_2847.jpg (106.5 KiB) Vist 11237 gange
-
- IMG_5515.jpg (109.21 KiB) Vist 11237 gange
-
- IMG_8060.jpg (103.42 KiB) Vist 11237 gange
Senest rettet af Peterma ons 25. jul 2012 20:53, rettet i alt 1 gang.
Ikke tilfreds = pengene retur.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Kontakt:
Lækkerier...
Det ender jo med en ny og helt original FS1
Erik
Det ender jo med en ny og helt original FS1
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Made in Silkeborg
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Det er muligt stenplet er originalt, men det er æsken i hvert fald ikke.Peterma skrev:Så fik jeg en fin original 381 cylinder og originalt stempel - så skal jeg bare have fundet et fint originalt 257 topstykke.
Inden i et originale stempel er der støbt YAMAHA og nummeret 10902.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Det har du ret i....en fejl fra min side.Jensmc skrev:Det er muligt stenplet er originalt, men det er æsken i hvert fald ikke.Peterma skrev:Så fik jeg en fin original 381 cylinder og originalt stempel - så skal jeg bare have fundet et fint originalt 257 topstykke.
Inden i et originale stempel er der støbt YAMAHA og nummeret 10902.
Så kom der et par araya ringe, så nu skal der egers hjul op.
- patrick j.
- Gummi rocker
- Kontakt:
.
Senest rettet af patrick j. tirs 4. sep 2012 16:15, rettet i alt 1 gang.
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Hvis du kan vente er de her: http://www.fs1shop.nl/araya-from-stock-p-374.html" onclick="window.open(this.href);return false;patrick j. skrev:Hvor har du fundet de Araya ringe?
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har modtaget dele fra Per Brandt i England via ebay (fizzyparts-dot-co-dot-uk) og må sige at de er gavmilde.
1 stk. gratis t-shirt og gummi keyhanger med i pakken.
Det synes jeg er flot.
1 stk. gratis t-shirt og gummi keyhanger med i pakken.
Det synes jeg er flot.
Re: Årg. 77 match
Lige lidt flere dejlige bolte til maskineriet...Nu tror jeg at jeg har dem alle...
- Vedhæftede filer
-
- IMG_3203.jpg (102.83 KiB) Vist 11018 gange
-
- Originale til fodhvilerkonsol
- IMG_5022.jpg (88.99 KiB) Vist 11018 gange
-
- Originale til motorbøjlerne
- IMG_2661.jpg (93.18 KiB) Vist 11018 gange
Har ved Michaels hjælp fået egeret de nye fælge op som er monteret med originale yokohama dæk, originale hjullejer og pakdåser - havde godt nok også originale yokohama slanger og fælgbånd i brugt stand, som jeg har valgt ikke at bruge igen, da slangerne var lidt rusten ved ventilerne.
Sædet er et originalt dansk i forbavsende godt stand, dog med et frisk sædebetræk fra pitreplica.
Tank og sædeliste har været forbi Erik og sideskjoldene har fået originale grå stafferinger.
Leder nu efter en tysk gaffelbro, så jeg kan få forgaffelen monteret og så styrlåsen i kronrøret fungerer.
Ellers står den nu som på billederne og går efter at blive så original som muligt.
Sædet er et originalt dansk i forbavsende godt stand, dog med et frisk sædebetræk fra pitreplica.
Tank og sædeliste har været forbi Erik og sideskjoldene har fået originale grå stafferinger.
Leder nu efter en tysk gaffelbro, så jeg kan få forgaffelen monteret og så styrlåsen i kronrøret fungerer.
Ellers står den nu som på billederne og går efter at blive så original som muligt.
-
- Super Knallert-Rocker
- Kontakt:
hej peter... jeg har lige her i weekenden haft fat i en gaffelbro som jeg fik med sammen med et sæt dx 78 forgaffelben, som jeg fik fra dig for et par år siden...
jeg tænkte at skulle bruge den på en gammel dx 78 patina, idet styrstoppene er så fine, men konstaterede så den er 5mm kortere end den danske + udfræsning til styrlås...
efter jeg ser hvad du skriver er jeg nu sikker på det er en tysker...
vil du ikke gerne havde den igen ? jeg kan da sende den til dig, du har jo noget at bruge den til...
hilsen olieklud
jeg tænkte at skulle bruge den på en gammel dx 78 patina, idet styrstoppene er så fine, men konstaterede så den er 5mm kortere end den danske + udfræsning til styrlås...
efter jeg ser hvad du skriver er jeg nu sikker på det er en tysker...
vil du ikke gerne havde den igen ? jeg kan da sende den til dig, du har jo noget at bruge den til...
hilsen olieklud
Lidt flere dejlige dele til 77´eren....
Var heldig at finde fire NOS tændrørshætter...nice.
Var heldig at finde fire NOS tændrørshætter...nice.
- Vedhæftede filer
-
- 23.JPG (108.16 KiB) Vist 10904 gange
-
- 24.JPG (124.98 KiB) Vist 10904 gange
-
- 21.JPG (106.69 KiB) Vist 10904 gange
-
- 002.jpg (218.58 KiB) Vist 10904 gange
Der ser rigtig godt ud Peter. Masser af fine stumper/guldklumper.
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Glæder mig efterhånden til at se den live...... og man må sige at projektet har ændret kurs undervejs...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Reedvalve skrev:Der ser rigtig godt ud Peter. Masser af fine stumper/guldklumper.
Tak skal I have begge to og ja det har ændret kurs - synes at det er sjovt at bygge og blevet en sport for mig, at finde de rigtige dele og mit kendskab til yamaha fs1 er vokset fra ingentig til en "gennemsnits kender" vil jeg tro og når tvivlen rammer, er det jo godt at vi har sådan et par gamle rotter i faget som jer.Dewil skrev:Glæder mig efterhånden til at se den live...... og man må sige at projektet har ændret kurs undervejs...
Ser rigtig godt ud
Da det er svært at finde et fint originalt dansk bagskærm, har jeg ledt en hel del i Holland og brændt fingrene et par gange
men nu lykkedes det endeligt.
Har skåret beslaget af til nummerpladen og svejset de to huller til og slebet svejsningerne ud, så nu er det klar til at blive sendt til Sønderborg, hvor de forkromer - de bruger nemlig kobber i stedet for nikkel under kromen.
Skærmet er rustmæssigt rigtig fint og glæder mit til at se det nyforkromet.
men nu lykkedes det endeligt.
Har skåret beslaget af til nummerpladen og svejset de to huller til og slebet svejsningerne ud, så nu er det klar til at blive sendt til Sønderborg, hvor de forkromer - de bruger nemlig kobber i stedet for nikkel under kromen.
Skærmet er rustmæssigt rigtig fint og glæder mit til at se det nyforkromet.
-har netop købt dette nye bremserør i Holland - mums.
- Vedhæftede filer
-
- $(KGrHqJHJE0FG9NBy8ELBR)ItCSUYw~~60_85.jpg (56.76 KiB) Vist 10692 gange
-
- $(KGrHqFHJE!FGvm0HOzNBR)ItNmg)Q~~60_85.jpg (50.76 KiB) Vist 10692 gange