Yamaha FS1 4-gear - Tændrør gnister ujævnt samt andet.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
RonBrewstgaard
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 17. feb 2014 19:07
Kontakt:

Yamaha FS1 4-gear - Tændrør gnister ujævnt samt andet.

Indlæg af RonBrewstgaard »

Hej

- Beklager hvis dette lander forkert, herinde, men er ikke rigtig bekendt med forum'er.

Jeg har én FS1 4-gearet der har kørt upåklageligt i flere år og når der ellers har været noget, haft én med motorkendskaber til, at hjælpe mig, der dog desværre ikke, kan dette mere. Tændrøret har fået sin egen vilje hvilket vil sige, at nogle gange så der ingen problemer - i X antal minutter og andre, så vil ingen gnist finde vej. - Samme opstår med nyt tændrør og hætte og skyldes ikke vand/fugt.

Andet problem er, at gnisten ikke sker, når stemplet er i top, og det "hakker" derfor. - Har forsøgt at indstille dette bedst muligt men kan ikke "nå" det optimale og køreturen bliver derfor mindre glidende.

- Er der nogle der kan give et svar på dette? Evt én der kan være behjælpelig for lidt penge da jeg er ret afhængig af den? Er bosat i Herning, Midtjylland.

Vh Ron.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4-gear - Tændrør gnister ujævnt samt andet.

Indlæg af Michael »

Jeg har to skud.
1: Slidte hovedlejre-bevirker at det kan være meget svært at indstille tændingen korrekt. Symtom kan være at den hakker vede højere omdr.
2: Kondensator færdig. Symptom er at der trækkes kraftige gnister mellem platinner når motoren kører. Hvis det er tilfældet gnister den platinnerne til. ( den må godt gniste lidt)

DEt var de første to ting jeg lige kunne komme på.
Hmmmm. Den kører vel ikke med en T.Hansen tændspole-Se evt tråd herinde.
Har du indstillet elektrode afstand på tændrør?
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4-gear - Tændrør gnister ujævnt samt andet.

Indlæg af Christian M »

Kondensatoren er også mit bud.

Eller måske en løs forbindelse. Det har jeg prøvet :)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"