Tak for input Claus
Hvis I har en konto på rd-forum så kan I læse den tråd ang. "power-jet karburatorer" som jeg for nylig har oprettet og diskuteret lidt frem og tilbage med
http://www.yamaha-rd.dk/viewtopic.php?f=4&t=3094" onclick="window.open(this.href);return false;
Men kort fortalt: Dyserne som sidder i karburatorene er end tand større end normale. Men powerjet dysen er stadig den normale... Men hvad er powerjet så? Ja det er sådan mænd et system... eller nærmere et hul som åbnes når spjældet hæves helt på. Der suges dermed ekstra benzin fra bundkaret ind gennem en dyse og op i en slange. Dette er gjort for at hoveddysen kan være mindre - til glæde for lave omdrejninger, og så få noget mere at leve af ved de høje omdrejninger.
Denne dyse er umiddelbart ikke til at skifte, da den sidder presset ind i bundkarret - så disse skal udskiftes. Lige nu venter jeg på svar fra en der vil prøve at bytte fra bundkarret mangen til min, og over til en med større dyser. Hvis det gør en forskel vil jeg i hvert fald tage det op til overvejning
Min RD er den droslede udgave fra Brasilien - med "kun" 59 hk. Alle begrænsninger skulle dog gerne være fjernet efterhånden (udover bundkarret - hvis man kan kalde det for en drosling). De lidt tidligere modeller havde 63 hk. Så det skulle min også gerne være nået op efterhånden
Ang. gearing.... ja så er det da værd at overveje... Lige meget hvad så skal jeg ikke ud på en længere tur uden at vide om den kører for mageret... orker ikke flere stempler med hul i toppen
claus olieklud skrev:ellers ser det helt kanon ud det du laver, faktisk lige lovlig perfekt, men det ved du jo godt selv
hilsen olieklud
Tager jeg som en kompliment