Så blev det tid til den 2 gear´s model

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Brugeravatar
peter hoegh
Stor knallert
Indlæg: 107
Tilmeldt: tors 17. jul 2008 21:35
Kontakt:

Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af peter hoegh »

Så blev det tid til at der skulle laves fs1 2gear. Den har kun kørt 2600km men den er jo fra 89 så der jo lidt rust det kan jo ikke undgåes.
Planen er at den skal ha lakeret stel / bagsvinger / forgaffel / motordæksler / kædeskærm og måske hjulnav. selvfølgelig hos en autolakker ikke noget hjemme fusk :D
Tank og side dæksler skal ikke males kun polers. Så kommer der nok lidt andet hen af vejen det ved vi jo :D

Jeg er nødt til at linke til sg. Da jeg ikke kan finde ud af at lave billederne mindre :?

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ?ID=210087
Klargøringsmand ved Thorup maskinhandel

http://www.thorup-traktor.dk
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af Morten - Webmaster »

"Hjemmefusk" som du skriver er der nu ikke noget galt med i den her sammenhæng. Autolakerens job er alt for "pænt" til at ligne det originale. det skal slet ikke være så glat og højglans.

Mange (incl mig selv ved første projekt) er ikke klar over at kvaliteten på yamahas malerarbejde på knallerterne slet ikke var af så høj standard som en autolakerer laver idag.

Men den ser da fornuftig & fin ud syntes jeg. Tillykke med den !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
peter hoegh
Stor knallert
Indlæg: 107
Tilmeldt: tors 17. jul 2008 21:35
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af peter hoegh »

Hvis det er en maler der ved hvad han laver så er det ingen problem at rame de org. toninger i laken.
Klargøringsmand ved Thorup maskinhandel

http://www.thorup-traktor.dk
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af Morten - Webmaster »

Du misforstår mig vist, det er ikke nuancen jeg mener men simpelthen at lakeringen er alt for pæn & blank.

mht nuancer er der vist også store nuance forskelle på f.eks. 2 sideskjold i samme farve alt efter hvornår de er malet, det mener jeg vi havde en tråd om for nyligt.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Peter

Super flot og velbevaret 2 gear 8) :D :wink:

Med hensyn til billede størrelser så prøv at hente det program her ned fra denne tråd det er nemt at bruge :D

viewtopic.php?f=8&t=154&hilit=resize
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af Kim B S »

Hej peter hoegh.
Dejligt at se en så velbevaret original 2 gears Yamaha, og så bliver den enda endnu flottere nu. :wink: :mrgreen: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af Jensmc »

Den ser da yderst fornuftig ud. Prøv om du kan tage et billede af ledningerne under speedoneterpladenog lægge det på forummet. Jeg er lidt i tvivl, om jeg har gjort mit rigtigt.
Det er sjovt - for et par måneder siden følte jeg, at forumbrugerne "rystede på hovedet" over min 2-gears. Men i dag rystes der tilsyneladende ikke længere.
Jeg vil dog ikke foreslå et rent 2-gears forum eller en klub kun for denne model. Det går nok for langsomt.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jensmc skrev:Det er sjovt - for et par måneder siden følte jeg, at forumbrugerne "rystede på hovedet" over min 2-gears. Men i dag rystes der tilsyneladende ikke længere.
///
jensmc
Jeg har skam aldrig rystet på hovedet af 2 gears modellen :) Jeg syntes den er lige så spændende som 4 gear modellen, og det ville være synd hvis den blev glemt helt. Selv om den er lidt tam i forhold til de gamle, så er den dog et stykke dansk knallerthistorie !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af strynboen »

den er jo den sidste model,,og ligesom den sidste olsen bande film,,lidt tam,,er den en del af historien,,så man bliver nødt til at have denkan se at interessen for de 2 gear er exploderet,,der er en som forsøger at sælge en lorte,brun monza,2 gear for 10,000,,,jeg skrev forsøger :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: den er på dba,,,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
peter hoegh
Stor knallert
Indlæg: 107
Tilmeldt: tors 17. jul 2008 21:35
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af peter hoegh »

Her er ligge et par billeder af den da jeg blev færdig med den.Det er efter hånden et stykke tid siden.

Mangler stadig kædeskærm :crying
Vedhæftede filer
Yamaha Fs 1 2 Gear 1.jpg
Yamaha Fs 1 2 Gear 1.jpg (129.17 KiB) Vist 6587 gange
Yamaha Fs 1 2 Gear 002.JPG
Yamaha Fs 1 2 Gear 002.JPG (116.44 KiB) Vist 6584 gange
Klargøringsmand ved Thorup maskinhandel

http://www.thorup-traktor.dk
Brugeravatar
peter hoegh
Stor knallert
Indlæg: 107
Tilmeldt: tors 17. jul 2008 21:35
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af peter hoegh »

Her er lige et par billeder af den sammen med min fætters super flotte kreidler RMC- :thunge S der kun har kørt 2700km. fra ny.

Det var lige inden at vi skulle til træf på havnen i Hobro 25km. den ene vej og 25km. den anden vej . Av min R.V!!! Der er ingen komfort på en 2 gears sadel. :teeth2
Vedhæftede filer
Sommerferie 09 001.JPG
Sommerferie 09 001.JPG (216.31 KiB) Vist 6575 gange
Sommerferie 09 2.jpg
Sommerferie 09 2.jpg (204.66 KiB) Vist 6575 gange
Klargøringsmand ved Thorup maskinhandel

http://www.thorup-traktor.dk
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af fiskepeter »

De er bare super :bravo
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af Macel »

peter hoegh skrev:Her er lige et par billeder af den sammen med min fætters super flotte kreidler RMC- :thunge S der kun har kørt 2700km. fra ny.

Det var lige inden at vi skulle til træf på havnen i Hobro 25km. den ene vej og 25km. den anden vej . Av min R.V!!! Der er ingen komfort på en 2 gears sadel. :teeth2
Flotte knallerter, jeg tror jeg har snakket med din fætter på havnen engang, den Kreidler der er bare i orden. :(y)
Brugeravatar
peter hoegh
Stor knallert
Indlæg: 107
Tilmeldt: tors 17. jul 2008 21:35
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af peter hoegh »

Macel skrev:
peter hoegh skrev:Her er lige et par billeder af den sammen med min fætters super flotte kreidler RMC- :thunge S der kun har kørt 2700km. fra ny.

Det var lige inden at vi skulle til træf på havnen i Hobro 25km. den ene vej og 25km. den anden vej . Av min R.V!!! Der er ingen komfort på en 2 gears sadel. :teeth2
Flotte knallerter, jeg tror jeg har snakket med din fætter på havnen engang, den Kreidler der er bare i orden. :(y)

Det skal nok pase vi har været der nede 3-4 gange tror jeg. Der er altid go stemning. :D
Klargøringsmand ved Thorup maskinhandel

http://www.thorup-traktor.dk
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af Macel »

peter hoegh skrev:
Macel skrev:
peter hoegh skrev:Her er lige et par billeder af den sammen med min fætters super flotte kreidler RMC- :thunge S der kun har kørt 2700km. fra ny.

Det var lige inden at vi skulle til træf på havnen i Hobro 25km. den ene vej og 25km. den anden vej . Av min R.V!!! Der er ingen komfort på en 2 gears sadel. :teeth2
Flotte knallerter, jeg tror jeg har snakket med din fætter på havnen engang, den Kreidler der er bare i orden. :(y)

Det skal nok pase vi har været der nede 3-4 gange tror jeg. Der er altid go stemning. :D
Det er der nemlig, og der altid noget at se på, så I skal bare komme igen her til foråret når det starter igen, så vi kan samle en masse flotte knallerter. :(y)
Brugeravatar
peter hoegh
Stor knallert
Indlæg: 107
Tilmeldt: tors 17. jul 2008 21:35
Kontakt:

Re: Så blev det tid til den 2 gear´s model

Indlæg af peter hoegh »

Macel skrev:
peter hoegh skrev:
Macel skrev:
peter hoegh skrev:Her er lige et par billeder af den sammen med min fætters super flotte kreidler RMC- :thunge S der kun har kørt 2700km. fra ny.

Det var lige inden at vi skulle til træf på havnen i Hobro 25km. den ene vej og 25km. den anden vej . Av min R.V!!! Der er ingen komfort på en 2 gears sadel. :teeth2
Flotte knallerter, jeg tror jeg har snakket med din fætter på havnen engang, den Kreidler der er bare i orden. :(y)

Det skal nok pase vi har været der nede 3-4 gange tror jeg. Der er altid go stemning. :D
Det er der nemlig, og der altid noget at se på, så I skal bare komme igen her til foråret når det starter igen, så vi kan samle en masse flotte knallerter. :(y)

Vi vender stærkt tilbage i 2011 , men der skal lige blive lidt varmer:D
Klargøringsmand ved Thorup maskinhandel

http://www.thorup-traktor.dk
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."