Årgang,.??? igen igen

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
mpel
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: man 30. jan 2012 17:41
Kontakt:

Årgang,.??? igen igen

Indlæg af mpel »

Hej med jer,. jeg har mulighed for at købe en FS1 som har stel nummer 381-258721-WYA-N og det kan jeg ikke gennemskur hvad årgang er,.? er der nogen der kan hjælpe mig,.? motor nummer hedder 381-234-308 hvilken årgang er det mon,.?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af Kai »

Stelnummeret siger 1978 K1, men årgangbogstavet "N" = 1976..det hænger ikke sammen ?

Motornummeret kunne være 1977, men det er udenfor tabellen.. Er det mon et udenlandsk, eller et stel der er fusket med
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
mpel
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: man 30. jan 2012 17:41
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af mpel »

hej Kai, det lyder sgu mærkeligt,. fordi når man ser på nummeret ligner der på ingen måde noget der er fusket med,. jeg kan prøve at tage et billed,.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Årgang,.??? igen igen

Indlæg af Dewil »

Men 381 er da Danmark....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af Kai »

Dewil skrev:Men 381 er da Danmark....
Så har du måske en forklaring på hvorfor stelnummeret ifølge årgangstabellen er 1978 men årgangsbogstav siger 1976 ?

Motoren er god nok, den er fra 1977
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
mpel
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: man 30. jan 2012 17:41
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af mpel »

jeg er da stadig lift forvirret,. :? jeg har vedhæftet billed,,.
Vedhæftede filer
IMG_0001 (Small).JPG
IMG_0001 (Small).JPG (86.81 KiB) Vist 7383 gange
IMG_0003 (Small).JPG
IMG_0003 (Small).JPG (91.21 KiB) Vist 7383 gange
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

MJAE det er en af sjove :shock: ,,, for hvis det er en 1976`r så burde stel nr efter 381 starte med 20 el 21 eller 22 ,,,, gad godt vide om det er en som har taget et forkert tal da den blev nummeret eller et forkert årgangs bogstav ,,,, eller bare en som har haft tømmermænd,,, :?

men er der ikke nogen af de andre små detaljer på stelet som kan angive evt årg ,,, dobbelt huller i siden på stelet under tanken og kun et lille kabel hul bag i til baglygtens ledninger foreks. evt hjemme lavede eller manglende huller til plast sideskjolde :?: ,,,, 1978~1979 og 2 gears har kun et hul i hver side under tanken og de har et stort hul op under stelet i bag :D ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
mpel
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: man 30. jan 2012 17:41
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af mpel »

hej, den har et stort hul op bag under stellet,. så må det vel være en 78 eller 79' er. kan det virkelig tænkes at der er lavet forkert stel nummer fra fabrikken,. :?:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af Morten - Webmaster »

mon ikke man har flyttet et stelnummer lidt kreativt ?? den sag syntes jeg lugter lidt grimt. :cry:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af Dewil »

Nu har jeg nærstuderet billederne, som jeg dog gerne ville have haft i en endnu bedre kvalitet da det jo er detaljer der skal kikkes efter....
Jeg er kommet frem til at det er den BEDSTE forfalskning jeg har set til dato.. :shock: Der hvor "kunstneren" afslører sig selv er på to punkter: 3-tallet i 381 har en lidt anden facon samt at mellemrummet mellem WYA og N er længere end normalt... stregen mellem WYA og N ser også ud til at være for lang.
Men helt utroligt flot arbejde.... :shock:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
mpel
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: man 30. jan 2012 17:41
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af mpel »

puehh det lyder ikke rart,. manden som har den har haft den i over 20 år så i såfald er det mange år siden det er foretaget. jeg må undersøge om der har været svejset i eller omkring stel nummeret,. mange tak for hjælpen alle sammen,. :rocks
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej og velkommen til mpel.
Ved nærmere eftersyn af de gode billeder synes jeg også, at N's 2 lodrette streger ikke står helt lodret, hvis vi sammenligner det med nederste del af Y'et ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af Jensmc »

Her er nok et forslag:

Sverige køre, så vidt jeg ved, osse med 381 i stelet. Kan det mon være et svensk stel, der er blevet skrevet WYA-N i?
WYA-N ligget heller ikke på linie med stennummeret.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
mpel
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: man 30. jan 2012 17:41
Kontakt:

Re: Årgang,.??? igen igen

Indlæg af mpel »

hej jensmc, det kunne da nemt være fordi det ser ikke ud som om der har været pillet ved numrerne overhovedet,. så hvis de i sverige ikke i forvejen har nogen bogstaver efter kan de vel nemt være "skrevet" ind efterfølgende,.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"